ورزش

شناخت به قهرمانی پرسپولیس کمک زیادی کرد

شناخت به قهرمانی پرسپولیس کمک زیادی کرد

پایان رافت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دنیای 77، در خصوص پایان لیگ برتر در دوره بیست و سوم اظهارداشت: این فصل در حالی به پایان رسید که متاسفانه به لحاظ شرایط فنی و برگزاری این رقابت‌ها، وضعیت خوبی برای فوتبال ایران حاکم نبود و لیگ با نواقص زیادی برگزار شد. از نظر زیرساخت‌ها و امکانات ورزشگاه‌ها ما از شرایط خوبی برخوردار نیستیم و این مساله در شان فوتبال و کشور ما نیست. به نظرم اگر فصل جدید با تاخیر اما با بالا بردن کیفیت زیرساختی و برنامه‌ریزی ها برگزار شود، خیلی خوب می شود.

وی در مورد قهرمانی پرسپولیس در پایان این فصل تاکیدکرد: پرسپولیس از روز اول، یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی بود. پرسپولیس بر پایه قهرمانی ساخته شده است و تمام مربیان و بازیکنانی که در این تیم حضور پیدا می‌کنند با تمام وجود برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند. به هرحال امسال شرایط پرسپولیس هم بدین منوال بود و پرسپولیس تا روز آخر برای قهرمانی جنگید و موفق شد در نهایت به این هدف مهم خود دست پیدا کند.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به نقش اوسمار ویرا در قهرمانی سرخ پوشان تصریح کرد: پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، برای انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس انتقاداتی وارد شد اما با توجه به شناخت بالایی که اوسمار از پرسپولیس داشت و اضافه شدن چند بازیکن خوب و تاثیرگذار، دست به دست هم داد تا تیم با روند خوبی کارش را در غیاب یحیی ادامه دهد و در پایان به هدفی که فصل را برای آن آغاز کرده بود، برسد.

رافت در خصوص شرایط استقلال در این فصل و نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر خاطرنشان کرد: به استقلال و جواد نکونام تبریک می‌گویم. آنها در این فصل پا به پای پرسپولیس تلاش کردند، به هرحال فوتبال همین است. هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردار است. در فصل بیست و دوم سپاهان با لغزش برابر ملوان، فرصت قهرمانی را به پرسپولیس داد و امسال هم این شرایط برای استقلال رخ داد و با یک لغزش برابر نساجی، پرسپولیس بیشترین بهره را برد و توانست قهرمانی را به دست آورد.

وی در مورد شرایط تیم ملی در دو بازی اخیرش در رقابت های انتخابی مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: باید دو بازی اخیر تیم ملی را از شرایط کلی تیم ملی فاکتور گرفت. تیم ملی برای سفر به هنگ کنگ و دیدار روبروی این تیم شرایط خاصی را تجربه کرد، مساله ای که بر شرایط این دو بازی تاقیر منفی گذاشت. به نظرم تیم ملی باید از حالا برای دور بعدی که حریفان سرسخت‌تر می‌شود، آماده شود. خستگی سفر طولانی روی وضعیت فنی و بدنی بازیکنان ایران در دو بازی اخیر تاثیرگذار بود و بچه ها نتوانست از تمام توان خود در این بازی‌ها بهره ببرند.

 انتهای پیام/ 

دکمه بازگشت به بالا