عمومی

انفاق یکی از راهکارهای فقرزدایی در جامعه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

انفاق یکی از راهکارهای فقرزدایی در جامعه - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار مههر گفت ، آیت الله “رضا رمضانی گیلانی” عصر چهارشنبه در جشن تولد امام حسن مجتبی (ع).پ) وی با اشاره به موضوع تکدی گری اظهار داشت: از طریق تکدی گری افراد می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنند.

دبیرکل شورای جهانی اهل بیت (پ) وی به آسیب های اجتماعی ناشی از فقر در جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از انتظارات خداوند برای ریشه کن کردن فقر از ثروتمندان در جامعه تهیه خمس ، زکات ، مالیات و صدقات برای فقرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه شکاف طبقاتی زمینه ساز بسیاری از مشکلات ، به ویژه فقر است ، افزود: همه باید تمام تلاش خود را برای رفع فقر در جامعه بکار گیرند.

قرآن کریم با اشاره به آیت الله رمضانی می گوید که مردم نباید انفاق خود را کنار بگذارند و به آنها بدهند.

وی کمال ثروت و رشد ثروت را از دیگر تأثیرات اراده آزاد برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت روحیه از خودگذشتگی در بین انسانها و درج دارایی های دنیوی و دیگر برکات گدایی برای نهادینه شدن این خصوصیات در انسان.

دبیرکل شورای جهانی اهل بیت (پ) وی با توصیف ورود جهانی به عنوان مخرب گفت: سخاوت روحیه بخشش را در افراد تقویت می کند.

آیت الله رمضانی با تأکید بر حقانیت همه چیز در جهان ، می فرماید: خداوند صاحب واقعی است. تکدی گری علاوه بر کاهش فقر ، زمینه تعالی معنوی و ارتقا را فراهم می کند.

وی گفت در مورد امور خیریه امام حسن مجتبی (پ) وی افزود: این یک نمونه کامل است ، آنها همیشه دارایی خود را به منظور بخشش و تجارت بدون رحمت و با بخشش خدا داده اند. به دلیل این شخصیت خوب آنها کریم اهل بیت نامیده می شد.

دبیرکل شورای جهانی اهل بیت (پ) وی با اشاره به اینکه مردم نباید درگیر مسائل دنیوی باشند و نباید به آنها اعتماد کنند ، افزود: مردم باید نسبت به ثروت ، قدرت و مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشند و به این ترتیب تحصیل کنند.

دکمه بازگشت به بالا