جامعه و خانواده

اختلافات خانوادگی یک بازیگر، ماجرای اولین کنسرت عرفان طهماسبی و یک اعتراض هنری

اختلافات خانوادگی یک بازیگر، ماجرای اولین کنسرت عرفان طهماسبی و یک اعتراض هنری

خبرهایی از حج، ترخیص محمدعلی بهمنی از بیمارستان،‌ داستان یک جایزه معماری برای ایران، رونمایی از سند ملی موسیقی، ماجرای اولین کنسرت عرفان طهماسبی، آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم و … از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری دنیای 77 بودند.

به گزارش دنیای 77، زائران ایرانی در قطعنامه مراسم «برائت از مشرکین» که همانند سالهای گذشته در صحرای عرفات برگزار شد، با توجه به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی، مخصوصا در سرزمین خونین غزه و رفح، قطع هر گونه رابطه کشورها با این رژیم سفاک و اخراج آنها را از تمام سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار شدند.

مراسم برائت از مشرکین در حج انجام شد

خبرهایی از حج

در نخستین روز از هفته‌ای که گذشت مناسک حج با خروج کامل زائران از شهر مکه، آغاز شد. در نهایت از صبح سه‌شنبه حجاج ایرانی اعمال سومین روز حضور در منا و رمی جمرات را انجام داده و با حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از منا خارج شدند.

نماد بزرگ شیطان سنگسار شد + ویدئو

منابع رسمی در عربستان از فوت بیش از ۵۵۰ زائر در طول مراسم حج اطلاع دادند، که نشان‌دهنده ماهیت طاقت‌فرسا سفر حج است که امسال در گرمای سوزان انجام شد. در این میان بر اساس آمار منتشر شده توسط جمعیت هلال‌احمر کشورمان، شمار زائران ایرانی فوت شده در حج تاکنون ۱۴ نفر بوده است.

همچنین بنابر اعلام معاون سازمان حج و زیارت، حجاج ایرانی از روز جمعه (اول تیرماه) به کشور بازمی‌گردند.

محمدعلی بهمنی از بیمارستان مرخص شد

پزشک معالج محمدعلی بهمنی از ترخیص این شاعر مطرح، از بیمارستان خبر داد.

داستان معماری جدید یکی از خیابان‌های شلوغ تهران که جهانی شد

پلازای مترو جهاد در روزهای گذشته برنده جایزه ریبا ـ جایزه موسسه سلطنتی معماران بریتانیا ـ شده است. معمارِ این فضا به طور مفصل، نحوه طراحی و اجرا این بنا به عنوان «محیط مکث شهری» را توضیح داده است و می‌گوید چگونه یک اثر معماری می‌تواند بر زیستِ شهروندان تاثیر بگذارد.

درگیری خشونت آمیز فرزندان «آلن دلون» در خانه پدری

خانواده «آلن دلون» ستاره بزرگ سال‌های گذشته سینمای فرانسه همچنان از هم پاشیده است و اخیرا نیز شبکه تلویزیونی خبری «CNews» فرانسه خبر داده که انوشکا دلون و برادرش آلن فابین بر سر موضوعی مشاجره خشونت آمیزی داشته‌اند.

زمانی که نقش متفاوت می‌خواستم، مخالفت می‌کردند!

بازیگر نمایش «کوچه عاشقی» می‌گوید که این اثر، نمایشنامه جذابی را دارد و او نیز تلاش می‌کند که در هر اجرا، نکته تازه‌ای را به نقش خود اضافه کرده و کاراکتر را کامل کند.  

اعتراض تهیه‌کننده «کوچه ژاپنی‌ها» به حکومت سالن‌دارها

تهیه‌کننده فیلم «کوچه ژاپنی‌ها» با ابراز امیدواری از اینکه در اکران فیلم‌های غیرکمدی عدالت بیشتری برقرار شود، از حکومتِ سالن‌دارها و فیلم‌های کمدی در اکران و اختصاص سانس‌های فوق‌العاده شبانه به آن‌ها و نیز سانس‌های شبانه سینماها برای تئاترهای آزاد پرفروش انتقاد کرد.

کدام سینمایی‌ها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را همراهی می‌کنند؟

از بین ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، کارگردان مستند انتخاباتی، تعدادی از نامزدها مشخص شده که البته در حد گمانه‌ زنی است و مستند یکی از نامزدها فقط کارگردانش رسما معرفی شده است.

 سند ملی موسیقی رونمایی شد

آیین رونمایی از «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» در نخستین روز هفته برگزار شد و محمدمهدی اسماعیلی، گفت: در این سند همه بخش ها کاملا به صورت روشن پیش بینی شده است و البته شاید در مسیر اجرا نیازمند تکمیل و اصلاح باشیم که مسیر آن بسته نیست.

یک شروع قوی برای عرفان طهماسبی در اولین کنسرت

اگرچه انتظار می‌رفت که عرفان طهماسبی در اولین کنسرت خود، کمی دچار استرس شود و نتواند سالن را در اختیار بگیرد، اما اجرای سر وقت و بدون تاخیر، شروعِ فکر شده که با یک ویدیو از کودکی او همراه شده بود و همچنین صمیمیتش با حاضران در رفت و برگشت‌های کلامی، توانست تجربه خوبی را در اولین اجرا، برای طهماسبی بسازد.

این روزها همه کنسرت نمایش برگزار می‌کنند! شما چطور؟

یک آهنگساز درباره تب داغ برگزاری کنسرت نمایش‌ها می‌گوید: «تقریبا می‌توان گفت با هدف مالی این کار را انجام می‌دهند. بعید می‌دانم کسی با هدف غیرمالی این کار را انجام دهد. به هر حال این افراد هم هنرمند هستند و باید پول دربیاورند، پس وارد این پروژه‌ها می‌شوند.»

خواننده جهانی که اسرائیل را به نسل‌کشی محکوم کرد

«دوآ لیپا» ستاره موسیقی پاپ که عملیات نظامی در غزه را نسل‌کشی توصیف کرده بود، اعلام کرد که حاضر است به خاطر اظهارات سیاسی با واکنش منفی مواجه شود.

برگ برنده‌ تلویزیون در انتخابات ۱۴۰۳ کدام است؟

میزگردهای تخصصی انتخاباتی اگرچه کمی دیرتر از برخی برنامه‌های تبلیغاتی در تلویزیون کلید خوردند اما در مدت زمان چهار روزی که از پخش آنها می‌گذرد، توانسته‌اند به سرعت شتاب گرفته و مخاطب قابل توجهی را با خود همراه کنند.

محک چهاردهمین رییس جمهور با پرسش‌های نخبگان

تبلیغات تلویزیونی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر حضور پررنگ نخبگان در برنامه‌ها و طرح مطالبات آنها به عنوان نمایندگان مردم، پخش می‌شود.

ماجرای حضور خانواده‌های نامزدها در تلویزیون چیست؟

این روزها ویژه‌برنامه «گفت‌وگوی صمیمی» در دنیای 77، پیش از «گفت‌وگوی ویژه» پخش می‌شود و قرار است میزبان نمایندگان نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری باشد. پخش دو قسمت ابتدایی این برنامه با حضور فرزندان دختر دو نامزد انتخابات، مورد توجه قرار گرفته است.

تخت جمشید بودجه ندارد!

مدیر پایگاه تخت جمشید با تایید اینکه ردیف اعتباری این اثر جهانی از دو سال پیش قطع شده است، گفت: باید خواهش کنیم از محل اعتبار استانی، اگر بودجه‌ای اضافه آمد، به تخت جمشید بدهند.

ایران در رزرواسیون دنیا نیست!

همزمان با رونمایی محتواهای تبلیغاتی ایران برای ۲۸ کشور لغو روادید شده و کتابچه معرفی ایران به ۱۳ زبان، درباره وضعیت بودجه تبلیغ ایران و موانع و محدودیت‌های موجود در مسیر معرفی گردشگری کشورمان توضیحاتی ارایه شد.

آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم!

مدیر سکوی همسان‌گزینی «همدم» گفت: تاکنون ۵۰ درصد از ازدواج‌های همدم از میان متولدین دهه ۶۰ بوده و ۳۹ درصد از ازدواج‌ها را متولدین دهه ۷۰ تشکیل می‌دهند. دهه هشتادی‌ها ۲ درصد و مابقی متولدین دهه ۵۰ و قبل از آن بوده‌اند. همچنین ۸۰ درصد متقاضیان همدم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

تصاویری از شب رازآلود عرفات

عوارض ماندگار روانی اسکیزوفرنی و افسردگی را با موسیقی درمان کنید!

«فرعون» به استرالیا رسید

از شکستن تخم‌مرغ برای رفع چشم‌زخم تا حلوای عروسی

یک روایت کمتر شنیده شده از عزت‌الله انتظامی

پوشاک عرب‌زبانانِ ایرانی و لباس‌هایی که از یاد می‌روند!

کشف گنجینه‌ در لاشه کشتی

جهادسازندگی یک پای همه عملیات‌ها بود

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا