اقتصادی

اجرایی‌شدن طرح «جهاد علمی» در دانشگاه آزاد چگونه میسر است؟


اطمینان بررسی کرد؛

اجرایی‌شدن طرح «جهاد علمی» در دانشگاه آزاد چگونه میسر است؟

مدیر حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، فرآیند اجرایی شدن طرح «جهاد علمی» در این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگروه «اجرایی شدن دستورالعمل‌های مربوط به جهاد علمی» با حضور مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، نماینده مرکز شهید فهمیده استان بوشهر، مسئولان پژوهشی سپاه امام صادق(ع)، نیروی دریایی، نیروی انتظامی و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی استان بوشهر برگزار شد.

مدیر حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به نوپا بودن طرح جهاد علمی، متذکر شد: کاربرگ‌های تکمیلی طرح جهاد علمی، فروردین‌ماه سال جاری ابلاغ شد که نشان از نوپا بودن طرح دارد، بر این اساس برای اجرایی شدن و اثربخشی کامل، نیازمند همراهی و همکاری همه‌جانبه هستیم.

علیرضا اطمینان با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه ریل‌گذاری‌های صحیح صورت گرفته، ارتباط مناسبی با وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور برقرار کرده است، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی در میان ۴۲ دانشگاه کشور، بالاترین سهم قرارداد را در این باره به خود اختصاص داده است.

وی درباره فرآیند اجرایی شدن طرح جهاد علمی مطرح داد: دو مسیر برای این مهم در دسترس است، نخست اینکه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، تشریح و ارائه شود و سپس مؤسسه مربوطه یا مرکز شهید فهمیده متناسب با نیاز، بهره‌بردار را شناسایی و انتخاب کند.

مدیر حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در رویکرد دوم که منجر به تسریع امور می‌شود، نهاد علمی و تحقیقاتی، خود بهره‌بردار را انتخاب می‌کند و برای انجام فرآیند‌های حقوقی به مؤسسه شهید فهمیده معرفی شود.

اطمینان با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از استادان، شرکت‌ها و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این مهم اقدامی اثربخش برای تسریع امور و فرآیندی میانبر برای ارتباط و معرفی توانمندی‌های فردی و گروهی دانشگاهیان به متقاضیان و نهاد‌های نیاز به خدمت خواهد بود.


تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر پایه استخراج اخبار روز، اقدام به خبررسانی می نماید، لذا مسوولیت نوشته های سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین ایواره هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا