سلامت

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات وب جیمز برای پرتاب ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec چراغ سبز نشان داد و هفت حالت از 17 حالت مورد انتظار برای پرتاب کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب را ایجاد کرد.

NIRCam ابزاری از تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک طول موج تصویربرداری از 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور جبهه موج برای حفظ عملکرد یک آینه 18 قطعه ای به عنوان یک آینه تک کار می کند. به عبارت دیگر، این دستگاه یک دوربین است و همچنین از آن برای ارائه اطلاعات برای تراز کردن 18 قسمت آینه اولیه استفاده می شود و یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه آشکارساز جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) است که هر آرایه دارای وضوح تصویر 2048 2048 پیکسل است.

حسگر هدایت ظریف و تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف (FGS-NIRISS) ابزاری از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) که یک حسگر ریز دانه و ابزار علمی را با تصویرگر مادون قرمز نزدیک و یک طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی و توسط هانیول به عنوان بخشی از یک پروژه بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ فضایی بزرگ مادون قرمز با ناسا و آژانس فضایی اروپا ساخته شد. ابزار “FGS-NIRISS” نور را از طول موج 0.8 تا 5.0 میکرون رصد می کند و دارای چهار حالت مشاهده مختلف است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب به جریان افتاده است. “NIRSpec” یک طیف سنج چند ماهه است و می تواند به طور همزمان طیف های نزدیک به مادون قرمز تا 100 جرم مانند ستاره ها یا کهکشان ها را با وضوح طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه گیری کند. مشاهدات آن نیز در محدوده طول موج 0.6 োমm تا 5.0 োম انجام می شود. این شامل مجموعه ای از روزنه ها برای طیف سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه و همچنین یک واحد میدان انتگرال (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی است. این ابزار توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و توسط شرکتی به نام “آستریوم” ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر کهکشان های اولیه تمرکز خواهد کرد

در اطلاعیه اخیر ناسا به آماده سازی حالت طیف سنجی با وضوح متوسط ​​(MRS) MIRI و امکان به اشتراک گذاری داده های مهندسی مرتبط اشاره شده است.

اصطلاح “MIRI” مخفف “Mid-Infrared Instrument” همراه با “Medium Resolution Spectroscopy Mode” در “MIRI’s MRS” است.

آلوارا لابیانو و دیوید لاو، هر دو محقق تلسکوپ فضایی، می‌گویند: «حالت MRS یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های ابزار تلسکوپ جیمز وب است که از یک طیف‌نگار میدانی یکپارچه تشکیل شده است که اطلاعات طیفی و فضایی را جمع‌آوری می‌کند». به طور همزمان برای کل میدان ارائه شده است. دیدن.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل از یک تصویر حاوی یک طیف منحصر به فرد است. این طیف نگارها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ساختار و دینامیک اجرام نجومی هستند زیرا مزایای تصویربرداری سنتی و طیف سنجی را با هم ترکیب می کنند.

دستگاه MRS برای حفظ وضوحی طراحی شده است که طول موج تقسیم بر کوچکترین اختلاف در طول موج قابل مشاهده است. لاو و لابیانو در این پست گفتند که این ابزار به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند خواص اتمی و مولکولی اساسی را در محیط های مختلف مشاهده کند و در حداکثر توان خود قادر به مطالعه انتشار هیدروژن از کهکشان اول خواهد بود.

کیفیت تصویر و تراز مکانی را برای MRS MIRI مشخص کنید

این ابزار با حرکت در طول موج‌های طولانی‌تر، خواص هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غبارآلود مجاور و نشانه‌های طیفی درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون بررسی می‌کند که می‌تواند به ما درباره خواص گازهای یونیزه به نام‌های la و labiano بگوید. او می تواند بگوید که محیط بین ستاره ای است.

آنها افزودند که MRS در نزدیکی زمین، ویژگی‌های طیفی یخ آب و مولکول‌های آلی رایج را در سیارات غول‌پیکر خودمان در منظومه شمسی و روی دیسک‌های تشکیل‌دهنده سیاره در اطراف ستارگان دیگر نقشه‌برداری می‌کند.

هنگامی که کیفیت تصویر و هم ترازی فضایی باندهای داده چندگانه به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI برای کالیبره کردن پاسخ طیفی ابزار، که لا و لابیانو می‌گویند شامل چندین مرحله از جمله محدود کردن طول موج‌ها و وضوح است، کار خواهد کرد. طیف صحیح برای هر 12، میدان دید جیمز وب است.

این دو دانشمند گفتند که ما وضوح طیفی استثنایی MRS را با کسر کوچکی از طیف به دست آمده از مشاهدات مهندسی اخیر هسته کهکشانی فعال در هسته کهکشان سیفرت NGC 6552 نشان می دهیم. پس از آماده شدن، MRS نقش مهمی در برنامه‌های علمی، از جمله اولین مأموریت‌هایی که تلسکوپ فضایی جیمز وب در خدمت نجوم انجام خواهد داد، در چند هفته دیگر ایفا خواهد کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا