عمومی

فعالیت ایستگاه‌های صلواتی طی ایام محرم در فیروزکوه ممنوع است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فعالیت ایستگاه‌های صلواتی طی ایام محرم در فیروزکوه ممنوع است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مهدی یوسف جمرانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران درباره جشن های محرم در فیروزکوه اظهار داشت: “با تصمیم ستاد ملی تاج گذاری ، رویکرد جدیدی برای سوگواری محرم اتخاذ شده است که همه باید انجام دهند.” این دستورالعمل ها را دنبال کنید

وی در ادامه افزود: “طبق دستورالعمل صادره از ستاد ملی مبارزه با جبهه ، مراسم عزاداری شهدا باید مطابق پروتکل بهداشت انجام شود و بر این اساس دستورالعمل مراسم عزاداری محرم و صفر به دستگاههای ذیربط ابلاغ شده است.”

فرماندار شهرستان Ferozkoh گفت: سوگواری شهدا موضوعی است که اساساً جزئی از زندگی همه مردم است و به دلیل آرزوی صمیمانه بسیاری از مردم آنها لحظه های ورود محرم و صفر را محاسبه می کنند.

وی با بیان اینکه همه ساله این مراسم مذهبی همیشه در اوقات هیجان انگیز برگزار می شود و افزود: متأسفانه امسال مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین مانند سالهای گذشته به دلیل وضعیت ناشی از شیوع تاج ویروس مانند نخواهد بود. Countermeasures National Coroner روال جدیدی را اتخاذ کرده است که همه را ملزم به رعایت این دستورالعمل ها می کند.

یوسف جمارانی اظهار داشت: براساس پروتکل سلامت در دفتر مرکزی کورون ملی ، این رویداد در خارج برگزار می شود و طبق منوی مقام معظم رهبری باید این پروتکل را دنبال کنیم و اگر مسجد دارای حیاط و حیاط نیست ، آموزش و ورزش و جوانان را هماهنگ کنید. دیوارها یا سالن های ورزشی باز وجود دارد.

فرماندار فروزکوه گفت: “در بعضی از نقاط شهر هر ساله شاهد برگزاری مراسم محرم ویژه هستیم که حتی حسینی از شهرهای همجوار در مراسم عزاداری شرکت می کرد و با آن نذورات و پذیرایی های امسال اهدا شد. به دلیل شیوع تاج ویروس در این رویدادها شرایط ویژه ای برگزار نمی شود ، بنابراین کلیه دستگاههای مسئول باید هنگام اطلاع رسانی دستورالعمل های مربوط به جلسه عزاداری ، برای تعیین افکار عمومی تلاش کنند.

فرماندار فروزکوه با تأکید بر لزوم نظارت دقیق و جدی توسط دامپزشکان در مورد ذبح دامپزشکان در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: “باید اقدامات لازم برای ایجاد فضا برای شهرداری ها و ولسوالی ها مطابق روزهای عزاداری محرم انجام شود و ساماندهی معابر و میادین شهری و روستایی شود.” و هوا را در این ماه بیشتر حس کنید.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ایستگاه های صلبتی در ایام محرم و صفر ممنوع است. استفاده از ماسک بر اساس استمرار مجاز است بدون فاصله و مشاهده ، مسافت اجتماعی را جابجا کند.

دکمه بازگشت به بالا