عمومی

عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه پرادش: لرستان یکی از کانون‌های تولید عسل به‌عنوان باکیفیت‌ترین محصول کشور، تنوع گل و گیاه در دشت‌های لرستان، اعتقادات مردم محلی و عشایری و آب و هوای مساعد این استان است. همه دلایل کیفیت عالی عسل لرستان است.

بی توجهی به صنعت عسل در بخش تولید و صادرات

متأسفانه با وجود این نعمت های خدادادی هنوز این صنعت نتوانسته به جایگاه واقعی خود در حوزه تولید و صادرات استان دست یابد که در این صورت حضور عسل تقلبی در بازار به نام عسل لرستان هویت کشور را خدشه دار کرده است. عسل در این استان یک چیز اگر ادامه پیدا کند قطعا صنعت با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

عسل تقلبی به نام عسل لرستان در بازار

در این شرایط افزایش تولید، شناسایی بازارهای هدف برای فروش عسل، آموزش های لازم به زنبورداران، توسعه سایر فرآورده های زنبورعسل و … از خواسته های زنبورداران لرستانی از متولیان و مسئولان این استان است.

سیروس ابراهیمی معاون استاندار لرستان روز یکشنبه در حاشیه نشست چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت عسل لرستان گفت: یکی از مشکلات زنبورداران ما تعاونی های منزوی است.

عسل تقلبی به نام عسل لرستان در بازار

وی گفت: باید بتوانیم این تعاونی ها را ادغام کنیم، افراد ذیصلاح باید رؤسای تعاونی ها باشند.

معاون استاندار لرستان بر لزوم آموزش زنبورداران در استان تاکید و ادامه داد: حمایت مالی و تسهیلات ارزان قیمت از برنامه های در دستور کار استان است.

عسل تقلبی به نام عسل لرستان در بازار

ابراهیمی در ادامه سخنان خود وجود عسل تقلبی در بازار به نام عسل لرستان را از دیگر چالش های پیش روی این صنعت در استان برشمرد و گفت: این معضل هویت عسل لرستان را مخدوش می کند.

وی افزود: در این جلسه به اداره کل استاندارد لرستان تاکید شد که گزارشی در این خصوص برای جلسه بعدی تهیه و اعلام کند.

بیش از سه هزار تن عسل در لرستان تولید می شود

صادق اسدالهیو معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در حاشیه این نشست گفت: لرستان یکی از بهترین مناطق کشور برای تولید عسل با آب و هوای مناسب است.

وی گفت: سالانه بیش از سه هزار تن عسل مرغوب در لرستان تولید می شود.

عسل تقلبی به نام عسل لرستان در بازار

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه های این سازمان برای توسعه صنعت عسل در لرستان گفت: 3 هزار و 700 زنبوردار در استان وجود دارد و برنامه ریزی های مطلوبی برای توسعه در این زمینه انجام شده است. فعالیت این زنبورداران در استان است.

تلاش برای تقویت پادشاهی زنبورداری در لرستان در حال انجام است

اسدالهی با اشاره به آموزش زنبورداران در استان گفت: افزایش علاقه خیلی در واحد کندو یکی دیگر از برنامه های این سازمان در لرستان است.

وی با تاکید بر آموزش مستمر زنبورداران لرستان، گفت: توسعه سایر فرآورده های زنبور عسل مانند بره موم، موم، ژل رویال و تولید زهر زنبور عسل به طور گسترده در استان در دستور کار قرار دارد. . است

عسل تقلبی به نام عسل لرستان در بازار

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان یکی دیگر از برنامه های این سازمان را توزیع دو هزار تن شکر بین زنبورداران استان برشمرد و گفت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم وضعیت زنبورداری را در استان تقویت کنیم.

بر اساس این گزارش، اقدامات لازم مسئولان برای صادرات عسل و فراهم کردن شرایط مصرف داخلی این محصول، موجب غنای این محصول و توسعه این صنعت در لرستان می شود.

دکمه بازگشت به بالا