اقتصادی

انتقاد شدید نمایندگان از ایران خودرو و سایپا

انتقاد شدید نمایندگان از ایران خودرو و سایپا

سخنگوی کمیسیون داخلی کشور و شورا از انتقاد جدی نمایندگان از وضعیت خودروهای تولید داخل با حضور بررسی ایمنی و کیفی خودروهای داخلی و مدیران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. در میان دو خودروساز بزرگ کشور.

علی حدادی در گفت وگو با دنیای 77، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امور کشور و شورا، اظهار کرد: جلسه امروز این کمیسیون به بررسی ایمنی و کیفیت خودروها و آمار تصادفات جاده ای اختصاص داشت. این دومین جلسه کمیسیون در این زمینه بود. این نشست با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران خودرو، سایپا، رئیس سازمان استاندارد و اعضای نیروی انتظامی برگزار شد. از وزیر راه و شهرسازی نیز برای بررسی وضعیت جاده ها و آمار تصادفات جاده ای دعوت شد که در جلسه کمیسیون حضور نداشت.

وی همچنین گفت: در این جلسه نمایندگان سوالات زیادی را مطرح و از محصولات دو خودروساز داخلی انتقاد کردند. ناامنی در برابر سرقت خودرو و بی کیفیتی خودروها نیز از دلایل نارضایتی مردم و افزایش شکایات عنوان شده است. با توجه به انتقاد نمایندگان از کیفیت و ایمنی خودروها با توجه به سرقت، مقرر شد جلسات ادامه یابد تا وزیر راه و شهرسازی در جلسات حضور یافته و توضیحاتی در خصوص ایمنی راه ها ارائه دهد و خودروسازان گزارش دهند. فعالیت های برنامه آینده را برای بهبود کیفیت و افزایش امنیت خودرو در برابر سرقت فراهم کنید.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا همچنین تصریح کرد: رئیس سازمان استاندارد نیز گزارشی از کیفیت خودرو و قطعات مربوطه ارائه کرد که مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت. ما معتقدیم این سازمان باید اعتبار، نظارت و اقدامات لازم برای جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت را داشته باشد. این واگذاری توسط وزیر صامت و با اعلام برنامه دولت برای واگذاری سهام خودروهای ایران و سایپا اعلام شد.

وی همچنین تاکید کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون درخواست استفساریه و استفساریه از استانداری خراسان شمالی با اکثریت اعضای کمیسیون تصویب شد که برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی ارسال می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا