عمومی

آتش خشم آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی

آتش خشم آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،
در تیتر امشب ، مصطفی خوشچم گفت: “آزادی آمریکا با هزینه لابی و هزینه زیادی برای رهایی این کشور از حمل اسلحه ، منجر به قتل عام گسترده ای شده است.”

وی اظهار داشت: اما این بار اطراف جورج فلوید و وقوع آتش اعتراض کاملاً متفاوت است ؛ یک سلاح دفاعی غیر مسلح ، پلیس و کاملاً پلیس از یک طرف و افسر پلیس که وظیفه آن حفظ جان و امنیت غیرنظامیان است ، بدون نگاه کردن به دوربین خودکشی می کنند؛ این خشونت دولت علیه مردم را نشان می دهد.

وی افزود: ترور جورج فلوید چیز جدیدی نیست و بخشی از خشونت های مداوم ایالات متحده است ، که هر از گاهی منجر به اعتراضات مردمی شده و در بردگی آمریکا است ، که در 40 سال گذشته شدت یافته است.

“وقتی مردم یک کشور از دولت خود ناامید شده اند ، چاره ای جز اعتراض ندارند. در ایالات متحده نیز همین روش منجر به اعتراض گسترده شد. در این زمان مردم به واسطه پلیس مخفی ، پنجره های مغازه ها و مراکز را می شکنند و در حال شکستن معترضین هستند.”

وی ادامه داد: “البته در مورد دولت قبلی نیز وجود داشت ، به گونه ای که اوباما به عنوان یک سیاه پوست سعی در جلب حقوق همکارانش نخواهد کرد و اعتراضاتی که در زمان ریاست جمهوری وی صورت گرفت ، وی فقط ابراز همدردی خود را با شبکه های مجازی ابراز داشت.”

وی گفت: “به گفته معترضین ، رنگ پوست وی فقط سیاه است و افکارش سفید است.”

این کارشناس امور بین الملل ادامه داد: “نژادپرستان آمریکایی سفیدپوست به دلیل ویژگی های کلی وی ، ترامپ را دوست دارند ، به همین دلیل چنین موضوعاتی در زمان وی شدت یافته است.”

وی گفت: “در سال های اخیر ، گروه های افراطی افراطی در کشورهای غربی قدرت به دست آورده اند و رنگ پوست آنها در اعتراضات و تقویت آنها مؤثر نبوده است.”

حسن عابدینی ، کارشناس مسائل سیاسی نیز در رابطه با اینترنت درباره آینده اعتراضات صحبت کرد:

دکمه بازگشت به بالا