استانی

اتخاذ تصمیمات ۸ گانه برای بازگشت پتروشیمی آبادان به شرایط عادی

اتخاذ تصمیمات ۸ گانه برای بازگشت پتروشیمی آبادان به شرایط عادی

به گزارش خبرگزاری دنیای 77، با توجه به شرایط خاص و ویژه پتروشیمی آبادان و لزوم مساعدت و ورود در سطح حاکمیت برای کمک به رفع موانع و چالش‌های این شرکت با سابقه و مهم در حوزه شهر آبادان و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای که داراست، جلسه‌ای ویژه در محل دفتر مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین (تاپیکو)، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل پتروشیمی آبادان، مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل پتروشیمی مارون برای بررسی مسایل و مشکلات و راهکار‌های برون رفت از چالش‌های موجود برگزار و در سه بخش تصمیمات ۸ گانه‌ای اتخاذ شد.

نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه مسئول پیگیری استمهال بدهی‌های پتروشیمی آبادان به دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های حاکمیتی و بانک‌ها طی مدت ۲۴ ماه شدند.

همچنین در راستای خروج شرکت از ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت نیازمند به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از طبقه اراضی و زمین‌های پتروشیمی آبادان است که در همین راستا، نمایندگان مجلس موضوع انتقال اسناد اراضی پتروشیمی از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را پیگیری خواهند کرد.

پیگیری تمدید مجوز تخصیص پروپیلن به مدت سه سال به پتروشیمی آبادان از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت از دیگر مصوبات این جلسه بود که قرار شد توسط نمایندگان مردم آبادان در مجلس پیگیری شود.

پتروشیمی اروند براساس قیمت‌گذاری اعلامی دفتر صنایع پایین‌دستی محصول EDC را به عنوان خوراک بین مجتمعی و مورد نیاز پتروشیمی آبادان لحاظ کرده و به قیمت اعلام شده به فروش برساند که در همین زمینه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تمامی ابزار‌های کنترلی خود را برای اجرای موضوع اعمال خواهد کرد.

ضمنا در خصوص ایجاد دسترسی به خط لوله اتیلن غرب به شهرستان آبادان مقرر شد شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از اخذ مجوز‌های لازم نسبت به انجام سرمایه‌گذاری مشترک با تاپیکو اقدام لازم را به عمل آورد.

همچنین در این جلسه مصوب شد تا پروژه کلر آلکالی پتروشیمی آبادان پس از انجام اقدامات اصلاحی فوق و رفع مشکل حساب‌ها و بدهی‌ها توسط شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) پس از تصویب شستا، پیگیری و سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.

در پایان جلسه با عنایت به اعلام آمادگی پتروشیمی مارون برای احداث پروژه ACN پروپیلن تخصیصی به پتروشیمی آبادان مقرر شد تا پتروشیمی مارون عملیات اجرایی و تامین مالی پروژه را آغاز کرده و براساس تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و پتروشیمی مارون اقدامات لازم را شروع کند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا