جامعه و خانواده

تجریشی: سدسازی در اطراف دریاچه ارومیه غیرممکن است

تجریشی: سدسازی در اطراف دریاچه ارومیه غیرممکن است

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 ، مسعود تذریشی به دنیای 77 گفت: “درست است که دولت آقای روحانی احیای دریاچه را از اولویت های اصلی خود قرار داده است ، اما محیط زیست یک موضوع خاص دولت نیست.” به نظر من ، قوانین و مقررات جاری در ساخت سدها در کشور با مشکلات بی شماری روبرو خواهند شد. از طرف دیگر ، هیچ آبی وجود ندارد ، یک بار در ادبیات وزارت نیرو صحبت از 130 میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در کشور بود ، این تعداد اکنون زیر 90 میلیارد است ، در واقع آب وجود ندارد؟ .

مدیر دفتر برنامه ریزی و هماهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: سازمان محیط زیست نباید اجازه ساخت سد جدید در اطراف دریاچه ارومیه را بدهد ، زیرا هزینه آب دریاچه پرداخت نمی شود. همه مردم کشور از مقام معظم رهبری گرفته تا قوه قضاییه به محیط زیست اهمیت می دهند و گفته می شود که وضعیت آب بسیاری از رودخانه ها منفی است ، اگر روزی سازمان های محیط زیست اجازه چنین ساخت و سازهایی را بدهند دیگر نمی توان گفت که مسائل زیست محیطی در کشور مهم است.

“البته ما می توانیم در مورد ساخت سد سوالی بپرسیم ، اما به نظر من این روش تغییرناپذیر است و هیچ نشانه ای از وقوع آن وجود ندارد.” همه ما به دنبال خدمات هستیم اما فکر می کنم ساخت این سدها تقریباً غیرممکن است.

جزئیات این گفتگو را اینجا بخوانید.

4747

دکمه بازگشت به بالا