امروزه با توجه به وضعیت سخت و نامناسب اقتصادی، تمایل مردم به کسب درآمد بیشتر، افزایش یافته است. به دلیل تاثیر مستقیم تبلیغات بر دستیابی به این هدف، اطلاع از نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی بسیار حائز اهمیت است.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی، یک نوشته در قالب تبلیغات است که وظیفهی معرفی محصولات و خدمات شرکتهای مختلف را بر عهده دارد. رپورتاژ آگهی در واقع امکان برقراری ارتباط با کاربران را برای صاحبان کسب و کار فراهم میکند. زیرا این افراد بدین وسیله علاوه بر ارائه اطلاعات مورد نیاز به کاربر، وی را با برند خود آشنا میکنند.
انواع رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهیها دارای سه نوع طبقه بندی به شرح زیر هستند:
رپورتاژ آگهی تصویری
ایجاد آگاهی و محبوبیت نسبت به برند و محصولات، هدف شرکت جهت انتشار آنها میباشد.
رپورتاژ آگهی حمایتی
به قصد بیان نظرات شرکت مورد نظر در ارتباط با یکسری موارد چالشبرانگیز منتشر میشوند.
رپورتاژ آگهی ژورنالی
هدف از این گونه رپورتاژها، ایجاد جلب توجه در رسانهها به شرکت و یا موضوعی خاص است.
موضوع مناسبی را انتخاب کنید
در زمان ارائه رپورتاژ با محدودیت زمان و انرژی مخاطب و همچنین انواع محتواهای درجه یک و عالی مواجه هستیم. بنابراین انتخاب یک موضوع مناسب و جذاب در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی مسئلهای مهم و قابل تأمل است. به عبارت دیگر موضوع نوشته بایستی از طریق تحریک احساس مخاطب و یا کاربر منجر به ایجاد کنجکاوی در وی شود.
نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی باید به گونهای باشد که در آن به طیف وسیعی از مشتریان توجه شود. به طور مثال در زمان تبلیغ محصولات و خدمات، انتخاب محصول مورد استقبال و توجه تعداد کثیری از مشتریان مورد بسیار حساس و با ارزش میباشد.
شناسایی نیاز مخاطب نقش مهمی را در انتخاب موضوع مناسب برای رپورتاژ ایفا میکند. در این مرحله شما پس از مطالعه و بررسی دقیق نیاز مخاطب خود، توان یک انتخاب هوشمندانه برای موضوع رپورتاژ را پیدا خواهید کرد.
یکی دیگر از موارد مهم و تأثیرگذار در انتخاب موضوع مناسب برای رپورتاژ آگهی، شناخت درست و کافی جامعهی هدف است. این مورد تحت عنوان کلمهی پرسونا به معنای شناخت علایق و سلیقههای کاربر شناخته میشود. این بدین معنی است که قبل از اقدام به هر کاری ابتدا باید انواع سلیقههای جامعه مورد نظر را مورد شناسایی و طبقهبندی قرار داد.
بررسی محل انتشار رپورتاژ آگهی از دیگر عوامل حیاتی و اثرگذار در انتخاب موضوع مناسب است. لازمهی دستیابی به هدف مورد نظر، انتشار رپورتاژ در سایتهای معتبر و با میزان بازدید بالا میباشد. بدین منظور پس از انجام یک بررسی همه جانبه، سایت متناسب با هدف خود را انتخاب کنید.
در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی به تطابق چگونگی چیدمان کلمات، جملهبندی، رنگبندی و انتخاب عکس با قوانین محل انتشار رپورتاژ دقت لازم را داشته باشید.
تأثیر رپورتاژ آگهی در سئوی سایت
استفاده از رپورتاژ علاوه بر ایجاد موفقیت در کسب و کار، باعث ارتقاء سایت هم میشود. بنابراین در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی توجه به این نکته ضروری است. از جمله اثرات آن در سئوی سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
افزایش تعداد بک لینک
در دنیای اینترنتی، بک لینک همانند معرفی یک فروشگاه و یا یک برند توسط دیگران عمل میکند. بدین صورت که با افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت شما از طریق سایتهای دیگر، دارای اعتبار بیشتری از طرف گوگل خواهید بود.
افزایش کیفیت بک لینک
با افزایش تعداد بک لینک شاهد اعتبار بالای سایت و تأثیر مثبت بر سئو خواهیم بود. از طریق درج آگهی در سایتهای مختلف و معتبر، با افزایش تعداد و کیفیت بالای بک لینک گیری مواجه میشوید.
برای خرید بک لینک میتوانید از https://www.tesmino.com/backlink/ اقدام کنید
افزایش بازدید سایت
تعداد بازدیدکنندگان دارای اثرگذاری مستقیم بر سئو سایت است. ایجاد تغییر مثبت در میزان فروش و کسب و کار و ارتقای سئوی سایت از اثرات افزایش بازدید از سایت هستند.
ایجاد بک لینکهای دائمی
از ویژگیهای خاص و منحصر به فرد رپورتاژ آگهی میتوان به موقتی نبودن آنها اشاره داشت. بدین معنی که بر خلاف تبلیغ در صدا و سیما، بیلبوردها و موارد دیگر دارای محدودیت زمانی نیستند.
در صورت استفاده از یک محتوای مناسب و مطابق با اصول سئو، افراد با جستوجوی کلمه کلیدی همیشه با رپورتاژ شما در سایت درجکننده روبهرو میشوند.
دستیابی به بک لینکها از داخل مقاله
در صورت دریافت بک لینکها در بخشهای خاص مثل منو و جایگاههای تبلیغاتی با اعتباربخشی کم از طرف گوگل مواجه خواهیدشد. برای رفع این مشکل، بک لینکها بایستی بین 3 تا 5 مورد از بخشهای مختلف در داخل مقاله ذکر شوند.
ساده کردن فرآیند اندیس گذاری
با درج رپورتاژ آگهی در وب سایت خود به ارتقای جایگاه سایت خود برای کلمه کلیدی کمک میکنید. بنابراین موتورهای جستوجوگر راحتتر و در زمانی کوتاهتر سایت شما را یافت خواهندکرد.
تیترهای جذاب چه ویژگیهایی دارند؟
انتخاب تیتر مناسب تأثیر مستقیمی در جذب کاربران به رپورتاژ و یا پست و محتوای شما دارد. بر این اساس انتخاب تیتر جذاب در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی مسئلهای حائز اهمیت است. در ادامه به بیان ویژگیهای یک تیتر جذاب میپردازیم.
ایجاد سوال و پرسش در ذهن مخاطب یکی از روشهای شناختهشده در این زمینه به حساب میآید. با به کارگیری این روش کاربر به خواندن متن شما ترغیب میشود.
به علت تمایل بیشتر مردم به آشنایی با راهحلهای مشکلات خود، توجه و اشاره به مشکلات مردم در تیتر ضروری است.
گاهی اوقات شوخطبعی را چاشنی نوشتهی خود کنید. از این طریق امکان ارائهی یک رپورتاژ متفاوت با سایرین را برای خود فراهم میکنید.
در صورت اشاره به چندین روش مؤثر در متن، استفاده از اعداد و ارقام به جذابیت تیتر شما کمک خواهیدکرد. به دلیل متفاوت بودن سطح تحصیلات افراد، در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی باید از زبان ساده استفاده کرد. کاربرد زیاد کلمات تخصصی و پیچیده منجر به گیجی مخاطب و عدم تمایل وی به خواندن ادامهی مطلب میشود.
توجه به تعداد کاراکترها به ارائهی یک تیتر جذاب کمک شایانی میکند. این نکته قابل ذکر است که استفاده حداکثری از کاراکترهای هدفمند باعث دستیابی به هدف مورد نظرتان میشود. در زمان ارائهی رپورتاژ آگهی بایستی با مخاطب و یا کاربر خود نهایت صداقت را داشتهباشید. در صورت استفاده از وعدههای دروغین اعتماد مشتریان و مخاطبین خود را از دست میدهید.
میزان ابهام و شفافیت موجود در تیتر هم مسئلهای است که باید مورد توجه نویسنده قرار گیرد. بدین شکل که ابهام زیاد باعث ایجاد اثر منفی در مخاطب میشود. از طرف دیگر وجود کمی ابهام در تیتر با ایجاد سؤال و نیاز در ذهن افراد، آنها را به سمت ادامه متن هدایت میکند. از طریق ایجاد ریتم در ذهن کاربر با به کارگیری واجآرایی، به جذابیت تیتر رپورتاژ اضافه کنید.
رپورتاژ آگهی و افزایش تعداد مخاطبین
در این مقاله سعی خود را بر بیان نکات مهم و کلیدی در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی بنا نهادیم. امبدواریم با رعایت نکات و موارد ذکرشده از طریق ارائهی یک رپورتاژ جذاب به اهداف مورد نظرتان دست یابید.
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نکات کلیدیتر برای نوشتن آگهیهای مناسب با تیم ما یعنی تسمینو در ارتباط باشید.