عمومی

CRM در هتل داری

در این مقاله در خصوص CRM در هتل داری و قابلیت های آن برای مکان هایی که مسافر در آن ها ساکن می شوند، توضیحات لازم داده خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید در خصوص کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در هتل ها اطلاعات لازم را کسب نمایید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. همچنین در پایان این مطلب یکی از بهترین نرم افزارهای CRM را برای مدیریت هتل به شما معرفی خواهیم کرد.

نرم ‌افزار CRM یکی از پیشرفته ترین ابزارهای موجود در جهت مدیریت ارتباط با مشتریان برای توسعه سیستم های مدیریتی، افزایش فروش و رضایت مشتریان و علاوه بر آن گسترش فرهنگ مشتری مداری و تولید در فضایی با امنیت بالا در جهت نگهداری و استفاده از اطلاعات می باشد. در دنیای امروزی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتل داری ایران یک فرآیند بسیار ضروری برای کسب و کارهای مرتبط حساب می شود به دلیل افزایش رقابت بین بین هتل ها استفاده از این نرم افزار به صورت چشمگیری ارتقا پیدا کرده است به طوری که هتل ها برای ایجاد تفاوت و متمایز بودن از استراتژی‌های ویژه ای استفاده می کنند.

CRM در هتل داری

نیاز هتل ها و کاربرد CRM

هتل ها باید این توانایی را داشته باشند تا رفتارها، سلایق و انتظارات مشتریان را به صورت دقیق تشخیص داده تا بتوانند بهترین خدمات را به بهترین شکل ارائه دهند ایجاد ارزش و در نهایت وفادارسازی و تعهد مشتریان هدف اصلی ارائه خدمات می باشد به معنای دیگر هتل ها باید تجربه ای متفاوت تر از رقبای خود در ارتباط با مشتریان داشته باشند تا در زمان طولانی موفقیت خود را تضمین کنند. در حقیقت این هدفی است که با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری در هتل داری ایجاد خواهد شد.

برای استفاده از CRM در هتل داری و ارتباط با مشتریان از روش و ابزار های زیر استفاده می کنیم در بهترین بودن CRMبرای شرکت های هتل داری بحثی نخواهد بود زیرا با ارتباط مستقیم و غیرمستقیم میتوان رضایت مسافران را به دست آورد و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کرد این نرم افزار در زمینه‌های تبلیغات، ارتباط با مشتری، ارائه خدمات ارسال، پیام‌های انبوه و پیش زمینه های متنوع، بهبود خدمات و سرویس ها و در نهایت مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه خدمات فعالیت می کند.

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در هتل داری

یکی از عوامل توسعه صنعت گردشگری زمینه سازی رضایت گردشگران می باشد. صنعت هتل داری از جمله مهمترین پیش نیاز های این موفقیت می باشد که برای رسیدن به آن باید از فناوری های جدید از جمله مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کرد. ‏CRM ازجمله فناوری هایی می باشد که در حیطه حفظ مشتریان و ارتقاء آن ها به مشتریان وفادار نقش مهمی اجرا می‌کنند.

در جهت پیاده سازی هر فرآیند بدون در نظر گرفتن عوامل موثر و پیش زمینه ها به احتمال زیاد باشگاه با شکست مواجه میشویم پس باید عوامل مهم و پیش زمینه های پیاده سازی CRMرا شناسایی و اعمال کنید. علاوه بر آن پس از بررسی اطلاعات بخش های ضعیف را بهبود ببخشید:

شناسایی مشکلات و ایجاد تغییرات در چرخه روند یک مشتری

 جمع آوری داده ها و بررسی آن ها و در نهایت استفاده در جهت یک برنامه ریزی صحیح در هتل

استفاده از وب سایت‌ها، کانال‌های ارتباطی و فناوری های نوین

در نهایت و به صورت کلی با توجه به بررسی‌های انجام شده می توان گفت صنعت هتل داری با ارتقا و انجام تمهیداتی این توانایی را خواهد داشت تا مدیریت ارتباط با مشتری را به بهترین شکل اجرا کند.

CRM در هتل داری

نرم افزارCRM هتل داری

نرم افزار CRM با استفاده از پیش زمینه های تخصصی و ابزارهای مرتبط می تواند به عنوان مطلوب ترین برنامه در جهت شناسایی فرصت های فروش و ارتقاء مشتریان می باشد که در این دوره با افزایش درخواست ها در هتل ها و بخش های مرتبط مورد استفاده قرار می گیرد.CRM نرم‌افزاری بر پایه وب و داشتن امنیت بالا می باشد که می توان در هر زمان و هر محیطی این توانایی را داشته باشیم تا به سادگی برای کارشناسان و کاربران قابل دسترسی باشد این برنامه دارای روش ها و امکانات خاصی برای ارتقاء کیفیت خدمات برای مشتریان می باشد که می توان به مواردی از آن اشاره کرد:

  • طبقه بندی مشتریان بر اساس نیازهای آنها : با گسترش و پیشرفت افراد زیادی مخصوصاً در روز های تعطیل به هتل ها مراجعه می کنند این حجم از مراجعه علاوه بر افزایش میزان سود برای مدیران مشکلاتی را به دنبال دارد برای یک مدیریت صحیح باید با سلایق و انتظارات مشتریان گوناگون آشنا شوید تا بر اساس اولویت های مد نظر آنها، یک برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه داشته باشید. از نکات مهم دیگر این خواهد بود که تمام مراجعه کنندگان از یک نوع و یک قشر نیستند پس باید با طبقه بندی مشتریان و در نظر گرفتن فاکتورهای ویژه در ارائه خدمات میزان رضایت هر کس را به دست بیاورید.

 استفاده از سیستم CRM به صورت منظم این امکان را برای سرپرستان هتل فراهم می کند تا علاوه بر طبقه بندی مشتریان در انواع مختلف رضایتمندی آنها را به صورت شخصی سازی شده و متناسب با ترجیحات او از طریق سرویس دهی مناسب ایجاد کنید علاوه بر این می توانید با توجه به وضعیت مالی هر مشتری، پیشنهاداتی لیست شده متناسب با او ارائه کنید و با ایجاد صفحات شخصی برای مشتریان سلایق و علایق و همچنین تجربه آنها را به صورت دقیق ثبت کنید و در نهایت با توجه به این داده ها به صورت شخصی بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید.

  • افزایش رضایتمندی مسافران و ارتقاء آنها به مشتریان وفادار: طبق سخنان گفته شده شیوه برخورد با هر مشتری و توجه به انتظارات آن مزایای مطلوبی برای مدیران هتل به دنبال دارد طبق تحقیقات انجام شده جذب مشتریان جدید بسیار امری دشوار خواهد  بود اما حفظ و نگهداری مشتریان فعلی را می توان جایگزین این کار دشوار کرد پس بهتر است رفتاری با مراجعه کنندگان هتل داشته باشیم که آنها را نسبت به ما متعهد کرده وبه  مشتریان وفادار تبدیل شوند در این امر با کمترین هزینه سرمایه بیشتری به هتل بازمی ‌گردد.
  • ارائه گزارشات کلی نسبت به عملکرد: از دیگر کاربردهای بخش CRM تهیه گزارشات می باشد تولید گزارش های متنوع از عملکرد هر یک از کارکنان در قسمت‌های پذیرش، رزرو و همچنین سایر قسمت ها بسیار در موفقیت شما موثر خواهد بود زیرا تهیه گزارشات به صورت مقایسه ای از مجموعه های تبلیغاتی و فرصت های فروش می‌تواند یک دید کلی نسبت به اوضاع هتل نشان دهد تا بتوانید از این روش های بهتر و تصمیمات مناسب تری استفاده کنید.

پس به طور کلی می توان گفت نرم افزار سی آر ام توانایی این را خواهد داشت تا نظارت کلی بر عملکرد سازمان و هر کدام از کارکنان داشته باشد علاوه بر این با انواع گزارش ها از تمام بخش ها و فرایندهای رفاهی، خدماتی، توانایی آنالیز و تجزیه در اختیار مدیران قرار می گیرد تا در صورت نیاز در جهت بهبود و در سریعترین و بهترین شکل ممکن انجام شود.

بهترین نرم افزار CRM برای مدیریت هتل

یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی برای مدیریت هتل نرم افزار CRM رکاما می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت رکاما مراجعه نمایید. همچنین مشاورین رکاما شمارا برای انتخاب بهترین ماژول ها در نرم افزار CRM برای هتل داری راهنمایی خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا