عمومی

آب گرم و 12 فواید سلامتی آن

آب گرم و 12 فواید سلامتی آن

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سالم نگه داشتن بدن انجام دهید. به طور خاص آب گرم می تواند مزایای بیشتری را ارائه دهد.

به گزارش دنیای 77 ، عصر ایران تایمز می گوید: “نوشیدن آب می تواند به جایگزینی مایعات بدن کمک کند.” همچنین می تواند به بهبود هضم غذا ، تسکین احتقان و آرامش بدن کمک کند. بسیاری از افراد آب گرم را درمانی برای نوشیدن می دانند و معده خالی صبح دارند.

آب گرم مورد استفاده باید دارای دمای 120 تا 140 درجه فارنهایت (48.9 تا 60 درجه سانتیگراد) باشد و دمای آب برای سوزاندن طعم زبان کافی نیست. 160 درجه فارنهایت (71.1 درجه سانتیگراد) یا دمای بالاتر آب می تواند باعث سوختگی قابل توجهی شود.

برای فواید بیشتر ، می توانید چند برش آب لیمو تازه یا لیمو ترش را به لیوان آب گرم خود اضافه کنید.

به هضم غذا کمک کنید

آب گرم می تواند دستگاه گوارش را آرام و فعال کند. نوشیدن آب گرم می تواند خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهد زیرا به هضم غذا سریعتر از آب گرم یا سرد کمک می کند. به همین دلیل است که برخی افراد برای تسکین دردهای معده دوست دارند چای بنوشند.

به سوزاندن بدن کمک می کند

آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم را از طریق عرق و ادرار خارج کند. دمای بدن با آب گرم افزایش می یابد و باعث تعریق می شود. بنابراین ممکن است نیازی به پیروی از رژیم های منظم حقوق و دستمزد نداشته باشید.

گردش خون را بهبود می بخشد

نوشیدن آب و مرطوب نگه داشتن بدن می تواند به علائم آنفلوانزا کمک کند. اما آب گرم همچنین می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. آب گرم به عنوان یک رقیق کننده رگ خونی عمل می کند و به نوبه خود جریان خون را افزایش می دهد. عضلات شما در نتیجه نوشیدن آب داغ استراحت می کند که به جریان بهتر خون کمک می کند. حمام گرم و تسکین دهنده می تواند به گشاد شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک کند.

به تسکین درد کمک کنید

بعضی از خانم ها هنگام مواجهه با مخاط قاعدگی ، از فشرده سازی گرما استفاده می کنند و آن را روی شکم خود قرار می دهند. نوشیدن آب گرم از داخل بدن نیز می تواند به تسکین گرفتگی ها کمک کند. مصرف آب گرم به افزایش جریان خون کمک می کند ، عضلات را شل می کند و درد را تسکین می دهد.

به شما در کاهش وزن کمک می کند

غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، اما آیا می دانید نوشیدن آب گرم نیز می تواند مؤثر باشد؟ نوشیدن آب زیادی به دلیل احساس کامل بودن احساس می کنید و می توانید با جلوگیری از خوراکی بیش از حد وزن بیشتری را از دست بدهید. علاوه بر این ، آب گرم دمای بدن را بالا می برد که می تواند متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

علائم آسیت را تسکین دهید

اشالازی نوعی اختلال نادر است که عبور و مرور مواد غذایی و مایعات را از مری به معده دشوار می کند. افراد مبتلا به این شرایط ممکن است مواد غذایی را در مری خود گیر کرده و یا در بلع کامل آن مشکل داشته باشند. نوشیدن آب گرم می تواند به تسکین برخی از علائم سیاتیک و کاهش فشار روی اسفنکتر پایین مری کمک کند تا بتوانید غذای سرد یا نوشیدنی ها را بلعید.

یبوست را تسکین دهید

مصرف نادرست آب می تواند باعث یبوست شود. آب گرم به روده ها کمک می کند و روده ها را در دستگاه گوارش نگه می دارد. در صورت کمبود بدن بدن ، یبوست می تواند باعث حرکات دردناک روده شود و منجر به بواسیر و تورم شود. آب گرم به تجزیه سریع غذا کمک می کند و درد را تسکین می دهد. علاوه بر این ، آب گرم برای روده آرام بخش تر است.

هیدراتاسیون پوست

مصرف نادرست آب می تواند باعث خشکی ، استحکام و ظاهر پوست شود. خشکی پوست بیشتر در معرض چین و چروک است.

احتقان بینی را تسکین دهید

این که آیا آبریزش بینی ناشی از حساسیت به سرما یا فصلی است ، آب گرم می تواند کمک کند. نوشیدن آب گرم می تواند به کاهش غلظت مخاط کمک کند و سریعتر حرکت کند و در نتیجه سرفه و تن در تسکین احتقان مؤثرتر خواهد بود. استنشاق بخارات آب همچنین می تواند به شکوفه مخاط کمک کند.

استرس را کاهش دهید

استرس می تواند چندین اثر منفی بر روی بدن انسان و همچنین مشکلات خواب داشته باشد. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Psychopharmacology نشان داد که مایعات گرم مانند چای یا قهوه می توانند به کاهش استرس و کاهش اضطراب کمک کنند. براساس نتایج این مطالعه ، اگرچه ممکن است کافئین در این اثر کار کند ، اما گرمای نوشیدنی نیز در آرامش و بهبود خلق و خوی شرکت کنندگان مؤثر بوده است.

سوخت و ساز بدن را بهبود بخشید

مطالعه ای که در مجله کلینیکی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب در روز می تواند بین 30 تا 40 دقیقه به افزایش متابولیسم شما کمک کند. این شامل آب گرم است که باعث افزایش دمای بدن و رسیدن به متابولیسم سریعتر می شود. البته این را بخاطر بسپار که تغییر در متابولیسم در نتیجه مصرف آب گرم کمتر قابل توجه خواهد بود و وزن ، سن و ژنتیک تأثیر بیشتری در متابولیسم خواهد داشت.

گلو درد

آب گرم یک درمان طبیعی عالی برای سرماخوردگی است. “آب گرم به آزادسازی مخاط غلیظی که توسط غشاهای مخاطی ایجاد می شود کمک می کند و آنها را از مجاری هوایی بیرون می کشد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا