استانی

۸۲۴ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مشغول به کارند

۸۲۴ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مشغول به کارند

به گزارش دنیای 77 از آذربایجان غربیگلامرضا منصورفر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استقرار واحدهای هسته ای و فناوری در مرکز رشد عظیم پارک های علم و فناوری در استان ، گفت: 49 شرکت نیز از اعضای سازمان پارک هستند که از امکانات و خدمات ارائه شده بهره مند می شوند. کنار پارک تعداد کل شرکت های دانش بنیان استان باید به واحد افزایش یابد.
منصورفر افزود: تعداد کارکنان شرکت پارک علم و فناوری 824 نفر است که همگی دارای مدرک دانشگاهی بالاتر هستند و امیدواریم با توسعه فعالیت ها و افزایش تعداد شرکت ها و واحدهای موجود ، تعداد کارکنان افزایش خواهد یافت. “
وی با بیان اینکه مجموع فروش این واحدها در یک سال گذشته از 130 میلیارد تومان فراتر رفته است ، افزود: پیش بینی ما این است که انشاءالله این تعداد تا پایان سال به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت های مستقر در پارک بر اساس مفهوم جدید توضیح داد: این واحدهای فناوری می توانند نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی منطقه خود و به تبع آن در کشور ایفا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سقف اعتبار تسهیلات در واحدهای فناوری داده به 2 میلیارد ریال افزایش یافته است ، توضیح داد: کمک های مالی پارک شده است.
وی خاطرنشان کرد که اقدامات مناسبی در بازدید من از این پارک صورت گرفته است ، مانند ایجاد کارخانه نوآوری در ارومیه ، راه اندازی صندوق تحقیق و فناوری در استان و برنامه ریزی برای ایجاد مرکز رشد در سه شهر.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی همچنین در مورد چالش های پیش روی این مجتمع توضیح داد: اگر معتقد باشیم مهمترین مشکلی که کشور ما در حال حاضر با آن روبرو است ، مشکل اقتصادی است ، باید تعدیلاتی را که انجام می دهیم بپذیریم. مشکل اشتغال جوانان و بهبود زندگی مردم است.
منصور در ادامه می گوید: کشورهای توسعه یافته ، یکی از مواردی که آنها روی آن تمرکز کرده اند تمرکز بر کلاس دانش است و باید در کشور و استان ما شکل بگیرد.
وی افزود: چالش پارک علم و فناوری برابر با چالش واحدهای فناوری مستقر در این مجموعه است و می توان گفت فناوری و نوآوری از اولویت های اصلی استان ما نیست و از مکان شایسته این واحدها. “
به گفته منصورفر ، شرکت های تحت پوشش پارک با ادارات و نمایندگی های مختلف استان و شرکت های فناوری ما محصولات خود را در استان های دیگر به فروش می رسانند و از آنها نیز استقبال می شود.

48

دکمه بازگشت به بالا