سلامت

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

به گفته شاف ، اپیدمیولوژیست ها هنوز در حال بررسی علل شیوع مسمومیت غذایی چیپوتل در تحول میکروسفالی برزیل هستند ، اما در برخی موارد ، سالها یا حتی دهه ها پس از شیوع ، هنوز پاسخ قابل قبولی پیدا نمی کنند. چند مورد زیر وجود دارد که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نشده است.

د بیماری های ناشی از گرد و غبار

افرادی که در غرب ایالات متحده زندگی می کنند به ویژه در معرض خطر عفونت با قارچی به نام کوکسیدوئیدومایکوزیس یا تب دره هستند ، که 100 سال بدون پاسخ مانده است.

این بیماری در آمریکای غربی ، که شیوع آن در اوایل دهه 1990 بیشتر است ، در حال افزایش است. در اوایل دهه 2000 ، دو موج دیگر تب دره به دو زندان ایالتی سرایت کرد و ده ها زندانی را کشت. در سراسر کشور ، بیش از 20،000 مورد در سال 2011 کشف شده است که از آن زمان تاکنون اندکی کاهش یافته است. همانطور که پزشکان هنوز نمی فهمند ، قارچ به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و اصطلاحاً کوکسیدوئیدومایکوزیس به مغز منتقل می شود و باعث تورم مغز می شود.

. کاهش فلج اطفال

بیش از 30 سال پس از آخرین مورد شناخته شده فلج اطفال در ایالات متحده ، 20 کودک در کالیفرنیا در اثر بیماری ناتوان کننده در سال 2014 به دلیل اثرات فلج اطفال فوت کردند. از آن زمان ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده 120 مورد از این دست را بررسی کرده است. علائم شامل ضعف عضلانی ، ناهنجاری های ستون فقرات و مشکلات راه رفتن ، مانند مواردی که در فلج اطفال رخ می دهد که در بیماران فلج اطفال منفی بود. علل خاص این بیماری هنوز در دست بررسی است.

د رویای عجیب

بین سالهای 1917 و 1925 ، ده ها میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری به نام انسفالیت سالم مبتلا شدند که علت آن هنوز برای دانشمندان ناشناخته است. در این بیماری ، افراد هنگام غذا خوردن ، راه رفتن یا صحبت کردن به خواب عمیقی فرو می روند که می تواند چندین روز ادامه داشته باشد. تقریباً نیمی از مبتلایان به این بیماری مرگ را گزارش کردند و کسانی که زنده مانده بودند علائم بیشتری مانند پارکینسون و بیماری روانی داشتند.

در آن زمان ، کنستانتین فون آیکونمئو ، متخصص مغز و اعصاب وین در دهه 1960 متوجه بزرگ شدن هیپوتالاموس در مغز این بیماران شد.

د تکنیک های عجیب در دختران نوجوان

تکان دادن سر و بازوها و حرکت دادن با گفتار از جمله علائمی بود که در اواخر سال 2011 به طرز عجیبی در میان دختران نوجوان در لو نیویورک مشاهده شد. بیشتر قربانیان دختران دبیرستانی بودند که تاکتیک های عجیب آنها ماهها و بدون هیچ دلیل مشخصی ادامه داشت. برخی از روانشناسان استرس و هیستری جمعی را مقصر می دانند ، در حالی که برخی دیگر کودک را بخاطر مقاومت در برابر خود می دانند. هنوز در مورد علت این حادثه اختلاف نظر وجود دارد و هنوز پاسخ روشنی پیدا نشده است.

دکمه بازگشت به بالا