سلامت

۳ تکنیک برای مقابله با “اضطرابِ اخبارِ بد”

۳ تکنیک برای مقابله با "اضطرابِ اخبارِ بد"

امروزه ، مهم نیست که چقدر در مورد بحران همه گیری کرونا احساسی یا احساسی هستید ، اخبار دنیای کنونی احتمالاً بر اضطراب موجود افزوده و سطح دیگری از وحشت را افزایش داده است.

به گزارش دنیای 77 ، 4 تیم از متخصصان سلامت روان در انگلستان می گویند: شنیدن زلزله های وحشتناک و مرگبار در هائیتی ، بلایای طبیعی فعلی ناشی از تغییرات آب و هوایی و بحران سیاسی در جهان که نمی توانیم به راحتی آنها را کنترل کنیم. افزایش درماندگی ، وحشت و اضطراب ما.

کارولین پلومر ، روانشناس و بنیانگذار مرکز پزشکی CPC در لندن ، می گوید: “این قابل درک است که گاهی اوقات اخبار می تواند باعث اضطراب و درماندگی ما شود.” همیشه اتفاقات زیادی در جهان رخ می دهد که بسیاری از آنها منفی و ناخوشایند است. همدلی یک ویژگی اخلاقی عالی برای کسانی است که در بدبختی و سختی زندگی می کنند ، اما واقعیت این است که احساس همدلی بیش از حد داشته باشیم و آنچه را که برای دیگران اتفاق می افتد احساس کنیم ، به ویژه در شرایط بسیار غیر معمول مانند آشفتگی محل زندگی ما. آنها بسیار دور هستند یا حتی حوادث غم انگیزی مانند سیل و آتش سوزی ، هر چند گاهی اوقات در نزدیکی ما ، کمکی نمی کند. بنابراین ما باید غم خود را متعادل کنیم که نباید مانند برخی افراد تسلیم شویم و این واقعیت که اجازه داده ایم این احساس خودخواهی بر ما غلبه کند. خوب است بدانیم که اگرچه اضطراب طبیعی است ، اما اگر بیش از حد باشد ، به ما در رسیدن به اهدافمان کمک نمی کند.

پلامر افزود: سعی کنید مسائل را در سطح شخصی به فاجعه تبدیل نکنید. بله ، فاجعه ای در جهان وجود دارد ، اما بخشی از آنچه ما نگران آن هستیم این است که ما آن را حمله ای به امنیت و معیشت شخصی خود می دانیم.

پلامر توضیح داد: “ممکن است ارزشمندتر باشد که به نگرانی هایی که می توانید کنترل و مدیریت کنید فکر کنید.”

او توضیح می دهد: “این درست است که شما نمی توانید مسئولیت کامل بحران آب و هوایی جهانی را بر عهده بگیرید ، اما می توانید از طریق شیوه های مدیریت شخصی در کاهش بازیافت مواد و انتشار کربن نقش ایفا کنید.” یا در ارتباط با رویدادهایی مانند زلزله هائیتی ، سازمان هایی وجود دارند که می توانید با کمک های بلاعوض به آنها کمک کنید. این اقدامات نه تنها آن احساس کنترل و توانمندی را بازیابی می کند ، بلکه ارتباط و پیوند احساساتی را که از اهداف مشترک و خدمات اجتماعی احساس می کنیم ، تضمین می کند و این می تواند به سلامت روانی شما بسیار کمک کند.

دکتر کریشنا کومار ، روانشناس کلینیک درمانی خصوصی می گوید: “واکنش های احساسی در این مورد طبیعی است ، اما باید توجه داشته باشید که بیشتر آنها از کنترل شما خارج است.” بکی اسپلمن گفت. این آسان نیست و باید آن را تمرین کرد. یکی از کارهایی که می توانید هنگام اضطراب انجام دهید این است که یک قدم به عقب بردارید و در یک جمله به خودتان یادآوری کنید که هدف آن تغییر احساسات شما و پذیرفتن این است که موقعیت از کنترل شما خارج است.

در این رابطه ، خیابان برندون ، مدیر بهداشت روانی در مرکز پزشکی نافیلد ، سه نکته کاربردی برای مدیریت اضطراب و اضطراب در مواقع درماندگی دارد:

منابع خبری را طبق برنامه قطع کنید

ما تقریباً هر روز با دو خبر مورد بمباران قرار می گیریم که بر سلامت روانی ما تأثیر منفی می گذارد. در حالی که مهم است که به روز باشید و اخبار را دنبال کنید ، باید بدانیم چه زمانی باید از آن خارج شویم. یکبار صبح و یکبار شب رسانه های مورد اعتماد اخبار را مرور کرده و خودتان دنبال کنید ، اما سعی کنید در طول روز از اخبار تلفن همراه و تلویزیون خود دوری کنید.

به نحوه تنفس خود توجه کنید

تمرینات تنفسی آسان می تواند به کنترل وضعیت ما کمک کند. چشمان خود را ببندید و در طول روز که به شما فرصت می دهد بر تنفس خود تمرکز کنید. یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید ، تا زمانی که احساس راحتی می کنید نگه دارید و سپس بازدم را انجام دهید. این امر نه تنها شما را از احساسات ناخوشایند دور می کند ، تحقیقات نشان داده اند که حدود شش تنفس طولانی در دقیقه می تواند شما را آرام کرده و آثار اضطراب و افسردگی را از بین ببرد.

تفکر منفی را به چالش بکشید

فکر کردن درباره ناشناخته ها کاملاً طبیعی است ، اما برای سازگاری با تغییرات و عدم قطعیت های دائمی ، باید نحوه برخورد با آنها را بیاموزیم. سعی کنید ماهیت طبیعی افکار منفی خود را درک کنید. وقتی استرس دارید و مضطرب هستید ، دلایل ایجاد این احساسات ، افکار مرتبط با آنها و وضعیت ذهن خود را بنویسید. همچنین ببینید وضعیت به کجا ختم می شود. بسیاری از ما وقتی به نقاشی درباره خودمان می پردازیم ، موضعی آرام و آرام داریم.

به گزارش ایندیپندنت ، اگرچه رعایت این توصیه ها ارزش دارد ، اما اگر همیشه مضطرب هستید و قادر به کنترل آن نیستید ، بهتر است از مشاوره متخصصان کمک بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا