جامعه و خانواده

۲ پیشنهاد تشویقی برای رانندگان سرویس مدرسه/ طرح جدید برای والدینی که فرزندشان را مدرسه می‌برند

۲ پیشنهاد تشویقی برای رانندگان سرویس مدرسه/ طرح جدید برای والدینی که فرزندشان را مدرسه می‌برند

معاون فنی و عملیات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران وضعیت سازمان سرویس مدارس در آستانه ماه را تشریح کرد.

علی محتشمی پور در گفت وگو با دنیای 77. وی در خصوص وضعیت سرویس مدارس گفت: جلسات زیادی با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب کارگروه ماده 18 داشته ایم.

وی افزود: در همین راستا چندی پیش فراخوانی را برای جذب پیمانکاران متقاضی کار در حوزه سرویس مدارس منتشر کردیم و پیمانکاران واجد شرایط شناسایی و اطلاعات آنها در اختیار اداره آموزش و پرورش شهر تهران قرار گرفت. مدارس، و مدارس پیمانکاران ترجیحی هستند. خودت انتخاب کن

محتشمی پور افزود: در هفته جاری فراخوان رانندگان سرویس مدارس را منتشر می کنیم تا رانندگان متقاضی با در دست داشتن مدارک هویتی و مدارک خودرو به دفتر هماهنگی تاکسیرانی مراجعه و یا به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند.

به گفته وی، برای طی مراحل احراز هویت رانندگان متقاضی، اطلاعات راننده طبق توافق صورت گرفته با پلیس راهنمایی و رانندگی پس از بررسی صلاحیت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در اختیار این پلیس قرار می گیرد. ، لیبل سرویس مدارس بر روی خودروهای این افراد چاپ و نصب می شود.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: امیدواریم تا پایان شهریورماه تمامی فرآیندها به پایان برسد و از ابتدای سال تحصیلی شاهد فعالیت ناوگان مجاز سرویس مدارس باشیم. که دارای برچسب نیز می باشد در مدارس

محتشمی پور از انجمن اولیا و اولیاء و مربیان خواست نظارت کافی بر خدمات مدارس را داشته باشند و گفت: از مدارس درخواست می شود فقط با پیمانکاران مورد تایید قرارداد ببندند و در صورت وجود سرویس مدرسه ای که فاقد برچسب است اقدام کنند. مطمئن شوید که این سرویس مجاز نیست.

وی در خصوص نرخ های سرویس مدارس را ملزم به رعایت نرخ های مصوب شورای شهر دانست و گفت: این موضوع در کارگروه ماده 18 بررسی و تصویب و در قالب تفاهم نامه سرویس مدارس منعقد شده است. بین مدارس و پیمانکاران مختلف، اعداد این جدول اعمال خواهد شد.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره تاثیر کرونا بر رانندگان سرویس مدارس گفت: سرویس مدارس یکی از مشاغلی است که در دوران کرونا شاهد تحولات زیادی بوده است چرا که با تعطیلی بسیاری از خدمات از مدارس رانندگانی که به صورت حرفه ای کار می کردند رشته و کسب و کار خود را تغییر داده اند و در سطح پیمانکاران نیز شاهد این تغییرات هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای چنین تغییراتی را در سال اول تحصیلی پس از کرونا شاهد خواهیم بود، گفت: بنابراین برنامه ای برای پوشش این موضوع داریم و بر این اساس تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته ایم. انجام شده برای تشویق مردم به ورود به میدان، برای رانندگان سرویس مدارس درخواست دهید.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه برخی از والدین فرزندان خود را به مدرسه می آورند و نقش سرویس مدرسه را ایفا می کنند، گفت: حضور فرزند راننده در خودرو ضریب ایمنی و امنیت را افزایش می دهد. بنابراین والدین در صورت تمایل می توانند در قالب سرویس مدارس ثبت نام کنند و غیر از فرزندان خود دانش آموزان دیگری را جابجا کنند و این مشکل باعث می شود تا ناوگان سرویس مدارس علاوه بر توسعه شبکه سرویس مدارس در بین اولیا نیز توسعه یابد. بهبود و افزایش ایمنی و امنیت.

وی از پیشنهاد ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: این تسهیلات در داخل شهرداری قابل اعمال است و از آنجایی که سرویس مدارس فعال جزء وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شود، می تواند از 70 درصد تخفیف برخوردار شود. برنامه ریزی ترافیک و همچنین سهمیه سوخت سرویس مدارس باید از طریق انجمن تاکسیرانی شهری کشور به ناوگان سرویس مدارس اختصاص یابد این دو مشوق می تواند به توسعه ناوگان سرویس مدارس کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا