حوادث و رویداد

۲ فروند کشتی صید ترال در جاسک توقیف شد

۲ فروند کشتی صید ترال در جاسک توقیف شد

OFWNEWS:

براساس گزارشی بعدازظهر پنجشنبه ، سردار حسین دهکی ، مرزبان استان ، افزود: مرزبانان بندر جوسک هنگام گشت زنی و کنترل منطقه حفاظت شده ، دو شناور غیرقانونی را دیدند که به طور غیرقانونی مشغول ماهیگیری هستند که بلافاصله کشتی ها را بازرسی کردند.

وی ادامه داد: مرزبانان هنگام بازرسی از این کشتی ها 1500 کیلوگرم ماهی قاچاق و یک ترول تور ماهیگیری غیرقانونی را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان با اشاره به دستگیری 320 قاچاقچی تصریح کرد: پرونده ای در این زمینه تشکیل شده و پس از تشکیل پرونده ، متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات شده اند.

معاون وزیر جهاد کریشی و رئیس سازمان شیلات ایران در تاریخ 2 نوامبر اعلام کرد که کارگروه علمی و فنی ممنوعیت استفاده از فانوس و ماهی ماهی برای مدت دو سال با هدف تخلیه و نظارت بر ذخایر گونه های سواحل جنوب تشکیل شده است.

نبی الله خونمیرزی در مورد ممنوعیت استفاده از ترول افزود: این توافق برای مطالعه و ارزیابی مخازن آبزی و تصمیم گیری بر اساس تحقیقات آینده برای استفاده پایدار و بهینه از فانوس دریایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: نگرانی های مردم ، مسئولان ، دوستداران محیط زیست و جامعه ماهیگیری در مورد صید فانوس به ویژه به دلیل اطلاعات غلط مشخص شده به عنوان نگرانی عمومی و همچنین آسیب های زیست محیطی ، موضوع را در دستور کار قرار داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: شورای مشاوران زیست محیطی شورای شورای اسلامی نیز در دوره جدید با حساسیت بالا به این اقدام پرداخته و پس از جلسات فراوان با این گروه ، سرانجام تصمیم بر این شد که تیم اجرایی فنی و علمی موضوع را بررسی و تصمیم گیری کنند. خواهد گرفت .

رئیس گروه امور شیلات هرمزگان نیز در ماه نوامبر گفته بود که ترولینگ یکی از مخرب ترین روش ها است ، ممنوعیت استفاده از آن به بازگرداندن انبار ماهیگیری در خلیج فارس از اول دسامبر کمک می کند.

بهار هرمزی روز یکشنبه افزود: “هنگام ترول ، زمان و مکان فصل ماهیگیری را نمی دانید و همه افراد شبکه ای را به دریا می ریزند و آنچه را که در سطح دریا است ، می گیرند و به یک عرشه شناور می آورند. مطابق با “.

وی ادامه داد: به عنوان مثال طبق برخی برنامه های صید آبزیان در استان ، صید صدف از اول فروردین تا پایان اردیبهشت ماه و ماهیگیری در حلوای سیاه و سیاه از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد ماه امسال ممنوع است.

رئیس اداره شیلات هرمزگان وی را یادآور شد: ممنوعیت صید حلوای سفید در سال های اخیر از 15 فروردین امسال به دلیل تغییر اقلیم و اظهار نظر جامعه صیادی تغییر یافته است.

هرمزی گفت: صید ماهی از آگوست تا پایان سپتامبر سال بعد ممنوع است ، صید ماهی از آوریل تا آوریل سال جاری ممنوع است و صید میگو در طول سال به جز در فصل صید (اواخر آنلاین – اواخر آنلاین) ممنوع است. .

شیلات هرمزگان نیز به دلیل ممنوعیت ماهیگیری ، در ژوئن سال جاری فقط به 100 کشتی فانوس دریایی عمان ، 12 مایل دریایی از سواحل عمان و در عمق 200 متری مجوز ماهیگیری صادر کرد. داده شده.

ترال یکی از مخرب ترین صیدهایی است که نه تنها به اکوسیستم های دریایی و زیستگاه های آبی آسیب می رساند ، بلکه می تواند نسلی را از دیدن گونه های آبزی با نابودی محروم کند ، بنابراین از اول دسامبر به مدت دو سال ممنوع شد.

علاوه بر آسیب رساندن به صیادان ، بهره برداری بیش از حد از شیپورها یکی از جدی ترین نگرانی های متخصصان و اندیشمندان استان هرمزگان بوده است که در سال های اخیر خسارات زیادی به سفره های زیرزمینی خلیج فارس ، مناطق ماهیگیری و زیستگاه ها وارد کرده است.

استان هرمزگان دارای 22 بندر ماهیگیری ، موج شکن و 39 مرکز تخلیه ماهیگیری است که 4500 کشتی صیادی و 31000 ماهیگیر برای محافظت از منافع ماهیگیران و منابع آبزی به طور گسترده کار می کنند.

تنوع گونه ها ، روش های صید (صید ، صید و قلاب) ، روش های تولید مثل برای انواع آبزیان از سطح خسارت تا تولید قفس ، فانوس های کوچک ، بزرگ ، متوسط ​​، بنتیک ، میگو و ماهی ، استان هرمزگان یک فعالیت صید و صیادی کامل و منحصر به فرد است. به عنوان مجموعه معرفی شده است

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مقامات اداره کل هرمزگان اداره شیلات ؛ با تلاش ماهیگیران ، بیش از 38٪ از آبزیان کشور در این استان صید می شوند.

دکمه بازگشت به بالا