ورزش

گزارش ساکرنت از شانس بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی

گزارش ساکرنت از شانس بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی

سکرت ایران را تیمی دیدنی در جام جهانی معرفی کرده که شانس زیادی برای صعود به دور دوم دارد.

به گزارش دنیای 77، شمارش معکوس برای جام جهانی 2022 قطر از روز جمعه با قرعه کشی مرحله گروهی در دوحه آغاز می شود. از آنجا هر تیم می تواند مسیر فینال را مشخص کند.

به نظر می رسد این دوره یکی از غیرمنتظره ترین مسابقات تاریخ معاصر باشد. حذف ایتالیا از بازی های مقدماتی جام جهانی نشان داد که هیچ قطعیتی در دنیای فوتبال وجود ندارد.

ابتدا به بررسی رقبای قهرمانی در این دوره می پردازیم:

آلمان

هانسی فلیک اولین تیمی بود که به جام جهانی رسید و هشت برد متوالی برای آلمان ثبت کرد، زیرا فلیک جایگزین یواخیم لو شد، جایی که آلمانی ها 33 گل زدند و فقط دو گل دریافت کردند. قهرمانان چهار دوره جهان هنوز هم می توانند به تجربه مانوئل نویر، آنتونیو رودیگار، جاشوا کیمیک، توماس مایلر و ایلکه گوندوگان تکیه کنند، اما ستاره های نوظهوری مانند جمال موسیالا نیز باید دست کم گرفته شوند.

برزیل

برزیل از زمان شکست در دیداری دوستانه مقابل پرو در سپتامبر 2019، تنها در 27 بازی از 27 بازی خود مقابل آرژانتین شکست خورده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازی های برزیل در دو سال و نیم گذشته به بازی با تیم آمریکای جنوبی محدود شده است. برزیل از زمان شکست مقابل بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی 2018، که در سال 2019 با نتیجه 3-1 بر جمهوری چک پیروز شد، تنها یک بار مقابل حریف اروپایی بازی کرده است.

با این حال، برزیل در رده‌بندی جهانی فیفا در جایگاه دوم قرار دارد و تیم آنها در هر جایگاه ویژگی‌های آشکاری دارد. مربیان تیتو آلیسون و ادرسون دو دروازه بان درجه یک جهان هستند. مدافعانی مانند مارکینیوس و ادر میلیتائو در ترکیب سلسائو حضور دارند. هافبک های این تیم از جمله فابینیو و کاسمیرو نیز فوق العاده هستند. همچنین بازیکنانی مانند نیمار، وینیسیوس جونیور، فیلیپه کوتینیو و گابریل مارتینلی در تیم برزیل حضور دارند.

فرانسه

روی کاغذ، فرانسه بهترین تیم برای صعود به جام جهانی است، اما یورو 2020 هم همینطور بود، زمانی که آنها در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی توسط سوئیس حذف شدند. فرانسه در همان ابتدا شکست ناپذیر بود و با قهرمانی در لیگ ملت ها به فرم بازگشت. بازیکنانی مانند کیلیان امباپه فرانسوی، آنتوان گریزمان، پل پوگبا و آنگولو کونته تیم خطرناکی را تشکیل دادند.

سایر رقبای قهرمانی: بلژیک، انگلیس، آرژانتین

تیم های دیدنی در جام جهانی 2022

اسپانیا، ایالات متحده، سنگال یا مصر، ایران

ایران

اگرچه ایران از دهه 1970 تاکنون 6 بار به مرحله گروهی جام جهانی صعود کرده است، اما هرگز به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا نکرده است. اما تنها قطر میزبان جام جهانی خواهد بود که از ایران حمایت تماشاگران بیشتری خواهد داشت و ایرانی ها به عنوان یکی از اوزان سنتی آسیا می توانند از برتری نسبی خانگی در جام جهانی 2018 که با تساوی با پرتغال به پایان رسید، استفاده کنند. با یک امتیاز کمتر از قسمت حذفی به دور دوم راه یافتند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا