استانی

گردآوری ایده‌های نوآورانه کنشگران حوزه مدیریت شهری و شهروندی در بندر سیریک

به گزارش دنیای 77، مجید جرحی زاده در حاشیه سلسله برنامه های هفته نوآوری اجتماعی در سیریک به مناسبت روز جهانی شهرنشینی اظهار داشت: توسعه پایدار حوزه تمدنی ساحلی مکران جامیم از اولویت های مسئولان ارشد کشوری است. برنامه ریزان توسعه در سال‌های اخیر با سطح و رویکرد ملی منطقه‌ای و بین‌المللی (کشورهای دریای عمان و اقیانوس هند) و شهر سیریک بوده و بر این اساس شهر بندری سیریک از نظر مدیریت شهری و رونق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای معیشت و رفاه بیولوژیکی ساکنان ساحلی.

وی از شهرستان بندر سیریک واقع در انتهای رشته کوه های تنگه هرمز به عنوان کریدور ارتباطی و راهی برای تعامل چند جانبه بین جغرافیای خلیج فارس، سواحل عمان و منطقه تمدن مکران یاد کرد. ، و افزود: این شهر ساحلی کمتر از 60 کیلومتر با جزایر کشور فاصله دارد. عمان باید نقش موثر و کارآمدی در پروژه های راهبردی دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی شهری ایران و عمان ایفا کند.

مجید جرحی زاده با اشاره به اینکه شهرستان سیریک قطب مهم این حوزه جغرافیایی است، گفت: آرام آرام پیش بروید، اجرای برنامه به دلیل ناهماهنگی ها به تعویق افتاده است.

جرحی زاده تصریح کرد: رویداد شهر مردمی بندر سیریک در راستای ایجاد اکوسیستم نوآوری اجتماعی توسط استودیوی نوآوری شهری شتاب دهنده ماموت (MUIS) با حمایت شهروندان خلاق و حمایت شهرداری و شورای اسلامی راه اندازی می شود. 15 نوامبر و عصر جمعه 20 نوامبر به پایان می رسد

شهردار بندر سیریک خاطرنشان کرد: ادامه برنامه هفته نوآوری اجتماعی در این شهر ساحلی با استقبال گسترده و چشمگیر مردم، نخبگان، فعالان اقتصادی و مددکاران فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیریک مواجه شده است. این رویدادها در دو بخش کارگاه های آنلاین و برنامه های حضوری برگزار شد.

زرهی زاده گفت: مفهوم اولیه این رویداد استارتاپی از ابتدای مهرماه توسط سازمان تحقیق و توسعه (R&D) در چارچوب ساختار شهرداری سیریک مطرح شد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، مراحل اجرایی آن انجام شد. توسط تیم مشاوران دانشگاهی مدیریت، طراحی و برنامه ریزی شهری سیریک اجرا شده است.

جرحی زاده بیان کرد: در این مدل برنامه ریزی مجدد، ایده های نوآورانه کارکنان مدیریت شهری و شهروندی برای تسریع در پیشرفت جامعه محلی و منطقه ای با روشی علمی، بر اساس نیازهای اولویت دار، این ایده ها برای رفع مشکلات فنی جمع آوری شده است. چالش‌ها در قالب توسعه بسته‌های سرمایه‌گذاری سوق بررسی خواهد شد و تمرکز این اقدام جلب مشارکت جامعه مدنی برای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای پایدار است.

این مقام مسئول بهره گیری از دانش بومی، پردازش استعدادها و ظرفیت های بومی، کشف شبکه های معضلات شهری و در نهایت طراحی راهکارهای عملی و ملموس را به صورت مشارکتی با نظارت بر اجرای هرچه بهتر برنامه ها و ایده ها از موضوعات حیاتی تا اجرای پلتفرم بر عهده دارد. جمعیت شهرستان بندر سیریک محاسبه شد.

جرحی زاده بیان کرد: در تجربه موفق جهانی، برای دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار در حکمرانی محلی، با تدوین شبکه ای از مشکلات، اولویت بندی و ایجاد ساختاری کاربردی در قالب، نگاهی صحیح به وضعیت موجود با رویکردی بصیرانه وجود دارد. . «برنامه اقدام» » راه اندازی کمپین مردمی مبتنی بر سرمایه اجتماعی و استفاده از توانمندی های مشارکتی، رکن مهم مدیریت و رهبری موفق در شهرها و روستاها محسوب می شود.

وی ایجاد بسته سرمایه گذاری با هدف ایجاد بستری برای دستیابی به پیشرفت محلی، ایجاد درآمد پایدار و پایبندی به ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و مجموعه رویدادهای نوآوری اجتماعی و الگوی صحیح حفظ منابع را هدف اصلی جامعه بندر سیریک اعلام کرد. سکو

شهردار بندر سیریک در پایان گفت: در دو روز اول هفته نوآوری اجتماعی بندر سیریک (24 و 26 آبان ماه) در مجموع 12 کارگاه آنلاین با محوریت موضوعاتی چون توسعه پایدار جوامع محلی، برندسازی شهری برگزار شد. ، نوآوری اجتماعی، راهکارهای بازطراحی جاده برای پیشرفت، توسعه استارتاپ ها و کسب و کارهای محلی، تدوین تاریخ شفاهی بندر سیریک، تجاری سازی ایده های فرهنگی و اقتصادی از طریق ارائه مباحث علمی کاربردی توسط کارشناسان و صاحب نظران استانی و کشوری، سخنرانی در این زمینه فرآیند کارگاه آموزشی در این راستا، دستیابی به زبان مشترک بین شهروندان و مدیران شهری نقش موثری در حل خلاقانه چالش ها و ایجاد سرمایه اجتماعی برای شهرداری ها دارد.

گردآوری ایده های نوین کارگران در حوزه مدیریت شهری و شهروندی در بندر سیریک

48

دکمه بازگشت به بالا