ورزش

کسب سهمیه قهرمانی جهان نشدنی نیست

مربی هندبال بانوان ایران در گفتگو با آنا:

کسب سهمیه قهرمانی جهان نشدنی نیست

مربی تیم هندبال بانوان می گوید: تیم ملی هندبال بانوان ایران اگر خوب بازی کند می تواند هند را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از امروز در اینچئون کره جنوبی آغاز می شود.

تیم ملی بانوان ایران نیز با حمایت باشگاه بافک یزد و متشکل از بازیکنان جوانان و نوجوانان در این مسابقات حضور یافت.

این تیم مرحله مقدماتی در گروه A به مصاف تیم های سرسختی از هند، ازبکستان، استرالیا، قهرمان قبلی و میزبان کره جنوبی می رود.

تیم بانوان ایران که در دور قبل با کسب مقام چهارمی به مسابقات جهانی راه یافته بود، با دیدار مقابل هند این مسابقات را افتتاح می کند. مریم رضاییان مربی تیم جوانان و سرپرست تیم شاهرود در گفتگو با خبرنگاران آنا گفت: تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گروه بسیار سختی دارد. تیم ملی در اولین بازی امروز مقابل هند که بازی آسانی نیست. چون هندبال هند مدام در حال پیشرفت است و بازیکنان با قدرت بدنی خوب کار را برای تیم ایران سخت می کنند. با این حال، اگر تیم ملی بازی خود را انجام دهد، شانس شکست حریف کم نیست.

سرپرست تیم هندبال شاهرود با اشاره به حریفان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ما با ترکیبی از بازیکنان جوان و نوجوان راهی کره شد و مقابل حریفان قدرتمند و باتجربه خود آسان نخواهد بود. البته انقلاب جدیدی در هندبال بانوان ایران رخ داده است که امیدوارم به پیشرفت منجر شود. اما هیچکس نمی تواند منکر قرعه سخت این تیم شود. چون کره میزبان تیم خیلی خوبی است و قهرمانی نوجوانان جهان را به دست آورد و استرالیا فصل گذشته قهرمان آسیا شد، البته من تیم این فصل را نمی شناسم. ازبکستان هم تیم سریعی است.

او البته صعود دختران ایرانی به دور بعد را بعید نمی داند و ادامه می دهد: با همه سختی ها فکر می کنم این تیم بتواند به دور دوم مسابقات راه پیدا کند. چون انگیزه زیاد است و بچه ها خیلی متحد هستند.

رضایان هرچند سختی کار را رد نمی کند، اما می گوید: در این شرایط رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسان نیست اما غیرممکن هم نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا