عمومی

کرمانشاهیان از ترددهای غیرضروری در هوای ناسالم خودداری کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کرمانشاهیان از ترددهای غیرضروری در هوای ناسالم خودداری کنند - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ابراهیم ساکیبا در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: به دلیل کیفیت خطرناک هوا در استان کرمانشاه، همه مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر اعم از سالمندان، مادران باردار، کودکان و دارای سابقه بیماری های قلبی عروقی و تنفسی از منازل خارج نشوند. .

وی افزود: در شهرهای هوشیار احزاب حساس حتی الامکان از منازل خود خارج شده و از ترافیک غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سایر افراد باید از ماسک مناسب استفاده کنند و در مواقع ضروری بیرون بروند و حضور خارجی را به حداقل برسانند.

ساکیبا می گوید: ورزشکاران در بیرون ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی پرهیز کنند و در شرایط فعلی به پارک و پیاده روی نروند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز به انجام منزل یا محل کار حتما از ماسک مناسب استفاده کنید و ماسک های مناسب در این شرایط با توجه به بیماری های عروق کرونا ماسک های سه لایه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کلیه کارکنانی که به دلیل شغل خود با گرد و غبار در تماس هستند باید از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک هایی با ویژگی های فوق استفاده کنند.

ساکیبا گفت: مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه ها و سبزیجات تازه و مایعات را افزایش دهید تا سموم بدنتان دفع شود.

وی افزود: از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود تا زمان بازگشت هوا به حالت عادی خودداری کنید و در صورت تنگی نفس و بیماری های قلبی عروقی سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا