ورزش

چگونه مانع «افتادن» سالمندان شویم؟ + عکس

زمین خوردن یکی از علل اصلی مرگ و میر در سالمندان است و این خطر با افزایش سن بیشتر می شود و باید بدانیم که این زمین خوردن ها بار اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را بر دوش افراد، خانواده و شبکه های بهداشتی و درمانی وارد می کند.

به گزارش دنیای 77، مطالعات سیستماتیک نشان داده است که مداخلات ورزشی میزان و خطر سقوط در سالمندان را کاهش می دهد و نشان داده است که ورزش به عنوان یک مداخله مستقل برای پیشگیری از زمین خوردن در سطح جامعه به عنوان بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای پیشگیری از زمین خوردن عمل می کند. و اینکه برنامه های ورزشی برای افراد مسن مناسب است.باید ایمن، موثر و جذاب باشد.

برنامه هایی که شامل تمرینات تعادلی هستند و بیش از 3 ساعت در هفته به مدت بیش از شش ماه انجام می شوند، تأثیر پیشگیرانه بیشتری خواهند داشت. انجام تمرینات ورزشی به صورت مداوم ضروری است، در غیر این صورت موثر نخواهد بود و این تمرینات را می توان به صورت گروهی یا خانگی انجام داد.

بر اساس این مقاله که توسط دکتر سناج کبیری متخصص طب ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی دنیای 77 ارائه شده است: با توجه به اینکه افراد پرخطر نباید تند راه بروند، می توان تمرینات قدرتی و پیاده روی را نیز به تمرینات تعادلی اضافه کرد. نمونه هایی از تمرینات تعادلی برای سالمندان برای جلوگیری از افتادن عبارتند از: ایستادن روی یک پا، راه رفتن با پاشنه، تکان خوردن از یک طرف به سمت دیگر و راه رفتن تعادل.

1- ایستادن روی یک پا

در حالی که پشت صندلی ایستاده اید یک پا را بالا بیاورید و 10 ثانیه نگه دارید و 10 تا 15 بار تکرار کنید و سپس با پای مخالف انجام دهید.

چگونه

2- راه رفتن پاشنه پا

برای شروع، پاشنه یک پا را جلوی انگشت دیگر قرار دهید. نقطه مقابل خود را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. راه رفتن را با قرار دادن یک پاشنه در جلوی انگشت دیگر شروع کنید. 20 قدم مانند این بردارید و به نقطه ای که برای حفظ تعادل خود انتخاب کرده اید نگاه کنید.

چگونه

3- تکان دادن از این طرف به طرف دیگر

برای انجام این تمرین، پاهای خود را به اندازه عرض لگن باز کنید و به آرامی وزن خود را به یک سمت ببرید و پای مخالف را بلند کنید و 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. وزن خود را به هر دو پا برگردانید و این حرکت را در سمت دیگر نیز تکرار کنید. این تمرین را 5 بار برای هر پا تکرار کنید.

چگونه

4- راه رفتن متعادل

بازوهای خود را به موازات زمین بلند کنید. نقطه مقابل خود را برای تمرکز انتخاب کنید و در یک خط مستقیم به سمت آن حرکت کنید. در حین راه رفتن، پای عقب را برای چند ثانیه بلند کنید و برای پای دیگر این کار را تکرار کنید و تا 20 قدم راه بروید.

پس از بهبود تعادل، می توانید این تمرینات را دشوارتر کنید. برای به چالش کشیدن خود سعی کنید فقط با یک دست و در مرحله بعد با یک انگشت و در نهایت بدون کمک دست روی صندلی بایستید و وقتی تعادل مناسب را روی پاهای خود پیدا کردید سعی کنید با چشمان خود ورزش کنید. خاموش

چگونه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا