عمومی

چهار نکته خوراکی درباره ریزش موی سر

چهار نکته خوراکی درباره ریزش موی سر

در حالی که برخی از درمان‌ها وجود دارند که نوید رشد و رویش مجدد مو را می‌دهند، که بسیاری از آنها گران و تهاجمی هستند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است راه آسان‌تری برای کمک به کاهش ریزش مو وجود داشته باشد.

به گزارش دنیای 77، عصر ایران او نوشت: “اگر به تازگی متوجه نازک شدن موهای ضخیم یا لکه های بدون مو روی سر خود شده اید، باید بدانید که تنها نیستید و میلیون ها نفر در سراسر جهان سالانه با ریزش مو مواجه می شوند.” در حالی که برخی از درمان‌ها وجود دارند که نوید رشد و رویش مجدد مو را می‌دهند، که بسیاری از آنها گران و تهاجمی هستند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است راه آسان‌تری برای کمک به کاهش ریزش مو وجود داشته باشد.

رژیم غذایی پرچرب می تواند باعث ریزش مو شود

مطالعه‌ای که در مجله نیچر منتشر شده است نشان می‌دهد موش‌هایی که از یک رژیم غذایی پرچرب یا استاندارد پیروی می‌کنند، احتمال نازک شدن موهایشان بیشتر است و موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب پیروی می‌کنند. به گفته دکتر هیرونوبو موریناگا، نویسنده ارشد این مطالعه، خوردن یک رژیم غذایی پرچرب با ارائه سلول های بنیادی فولیکول مو که در بازسازی سلول های بالغ نقش دارند و باعث تحریک رشد مو می شود، به نازک شدن موها کمک می کند.

اثرات رژیم غذایی پرچرب تنها در چند روز قابل توجه بود

در واقع طولی نکشید که افرادی که رژیم غذایی پرچرب را مطالعه می کردند، تأثیر قابل توجهی بر وضعیت مو و پوست داشتند. تنها چهار روز بعد، محققان توانستند تغییراتی را در وضعیت مو و پوست موش هایی که از غذاهای پرچرب تغذیه می کردند، مشاهده کنند. همچنین علائم افزایش استرس اکسیداتیو وجود داشت که با افزایش آسیب بافتی و افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه بود.

اضافه وزن یا چاقی نیز می تواند خطر ریزش مو را افزایش دهد

این اولین بار نیست که تحقیقات علمی ارتباط بین وزن، رژیم غذایی و ریزش مو را نشان می دهد. یک مطالعه در سال 2013 که در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد نشان داد که در یک گروه 189 نفره از مردان 30.8 ساله، افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند نسبت به افرادی که وزن طبیعی داشتند بیشتر در معرض آلوپسی (تجربه ریزش مو) بودند.

شما می توانید با مصرف چربی و کلسترول کمتر، ریزش موهای خود را کاهش دهید

یک مطالعه در سال 2018 که در Scientific Report منتشر شد نشان داد که موش‌ها با یک رژیم غذایی غربی پرچرب، با استفاده از دارویی که مانع از تولید گلیکوزفنگولیپیدها (GSL)، نوعی لیپید در غشای سلولی، برای جلوگیری از ریزش مو و ریزش مو می‌شود، تغذیه شدند. رنگدانه کمک می کند.

دکتر سوبراتو چاترجی، پروفسور پزشکی در دانشگاه جانز می گوید: یافته های ما نشان می دهد که رژیم های غذایی غربی باعث ریزش مو، سفید شدن مو و التهاب پوست می شود و ما معتقدیم که روند مشابهی در مردانی که موهای خود را از دست می دهند و سفید می کنند، رخ می دهد. دانشگاه هاپکینز و نویسنده اصلی این مطالعه. هنگام پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول رخ می دهد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا