سلامت

چطور تنها با خوابیدن وزنمان را کاهش دهیم؟

کاهش وزن آسان نیست و مشکلاتی وجود دارد. معمولاً به زندگی کسانی که سعی در کاهش وزن دارند نگاه می کنیم. متوجه خواهید شد که احتمالاً برای این کار در باشگاه ها زیاد عرق می کنند و ثانیاً رژیم غذایی نیز مشکل اصلی کاهش وزن بوده است.

همه نمی توانند از رژیم غذایی گران قیمت پیروی کنند یا برای کاهش وزن به باشگاه بروند. مهمتر از همه، برخی از افراد ممکن است به دلیل تنبلی و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی خاص از رفتن به باشگاه اجتناب کنند. این افراد نمی خواهند سخت تر از کاهش وزن کار کنند. در این صورت این سوال پیش می آید که آیا می توان بدون رفتن به باشگاه وزن کم کرد؟

اگر شما جزو تنبل هایی هستید که می خواهید وزن کم کنید، باید به شما بگوییم که راه های آسان و موثری وجود دارد که به شما کمک می کند تناسب اندام بمانید و کالری بسوزانید. مهمتر از همه، لازم نیست برای انجام این کارها به باشگاه بروید. در عوض، می توانید کالری بیشتری را قبل از خواب بسوزانید.

1- سعی کنید بدون پتو بخوابید

زمانی که در محیط سرد می خوابید، متابولیسم بدن شما افزایش می یابد و در نتیجه در زمان استراحت کالری بیشتری می سوزانید. بر اساس یک مطالعه، سرمای شبانه مقدار “چربی قهوه سالم” را افزایش می دهد که به بدن کمک می کند قند اضافی را از بین ببرد و کالری بیشتری بسوزاند.

توجه به این نکته ضروری است که بیشتر چربی بدن افراد، چربی سفید است. چربی سفید انرژی اضافی را در چربی های بزرگی که در اطراف بدن انباشته شده اند ذخیره می کند. این نوع تجمع چربی می تواند منجر به اضافه وزن یا چاقی شود. چربی قهوه ای متفاوت است. چربی قهوه ای انرژی خود را در فضای کوچکی ذخیره می کند و این چربی انرژی غنی از میتوکندری را می سوزاند و گرما تولید می کند. لازم به ذکر است که قهوه ای سرد می تواند چربی را فعال کند.

2- بیشتر بخوابید

مطالعات نشان داده اند که فقط یک “ساعت” خواب اضافی در هر شب به شما کمک می کند تا 270 کالری کمتر در طول روز بدون هیچ تلاش اضافی بسوزانید. این مقدار برابر با حدود 4 کیلوگرم در سال است.

خواب

3- قبل از خواب یک «شیک پروتئینی» بنوشید

خوابیدن با معده خالی می تواند شما را در شب از خواب بیدار کند و ممکن است در نتیجه خوب نخوابیدن در شب چاق شوید. برای این منظور می توانید قبل از خواب یک «شیک پروتئین» بنوشید. از آنجایی که پروتئین نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی ها «ترموژنیک تر» است، کالری بیشتری برای هضم و هضم می سوزاند.

شیک پروتئین

باید بگوییم که واژه ترموژنیک به معنای تولید گرما است و به غذاهایی که فرآیند چربی سوزی را در بدن افزایش می دهند، غذاهای ترموژنیک می گویند.

4- هنگام خواب چشمان خود را ببندید

یک مطالعه نشان داد کسانی که در تاریکی می‌خوابیدند، ۲۱ درصد کمتر از کسانی که در تاریکی می‌خوابیدند، چاق می‌شوند. پس اگر نمی خواهید خانه خود را کاملا تاریک کنید، حداقل با چشمان بسته بخوابید.

5. گرسنه نخوابید

کاهش وزن با مصرف کم کالری به دنبال خواهد بود. اما اجتناب از شام می تواند برعکس باشد. هنگامی که به طور ناگهانی کالری دریافتی خود را کاهش می دهید، بدن شما گرسنه می شود و در نتیجه متابولیسم بدن شما کند می شود تا بتواند کالری ذخیره کند.

شب بخور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا