عمومی

چرا افکار عمومی با پارک‌ بانوان “زاکانی” سر جنگ دارد؟

چرا افکار عمومی با پارک‌ بانوان "زاکانی" سر جنگ دارد؟

در اینکه مدیریت شهرداری تهران نسبت به اکثر شهرداران قبلی ضعیفتر است شکی نیست اما این مدیریت نالایق طرحی هرچند قابل دفاع ارائه کرده است که متاسفانه نمی تواند به درستی از مزایای آن محافظت کند و نمی تواند انتقادات را بشنود و پاسخ دهد.
در طول سال ها پارک های بانوان در نقاط مختلف شهر قرار گرفته اند و محبوبیت نسبی پیدا کرده اند. خانم ها در این مکان ها با خیال راحت ورزش می کنند، مهمانی می کنند، خوش می گذرانند و در عین حال هیچ ساختارشکنی صورت نمی گیرد و هیچکس آنها را اذیت نمی کند.
اکنون قرار است شهرداری این طرح را در برخی از پارک های شهر اجرا کند. این به زنان این امکان را می دهد که زمان، پول کمتری صرف کنند، با فرزندان یا دوستان خود به پارک بروند و ساعت ها در محیطی بدون نگرانی سپری کنند.
این یک تفکیک جنسیتی منفی نیست. تفکیک جنسیتی یک وضعیت منفی و غیرقابل قبول است که در آن حقوق زنان یا مردان نقض می شود. در مورد پارک های زنانه برعکس است، یعنی حق مسلم زنان که آزادی تفریح ​​است اعاده شده است.
متأسفانه نابسامانی‌های اجتماعی کنونی – که قطعاً تنها تقصیر شهرداری نیست – باعث ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم شده و حتی اقدام مثبت نیز حاشیه‌ای و مرتبط با مسائل سیاسی تلقی می‌شود (مخصوصاً که این حرکت در ورزشگاه مشهد مطرح شد. خیر. به عنوان مثال در زمان معرفی مترو دو واگن اول و آخر مختص بانوان بود و مورد استقبال قرار گرفت و همچنان مطلوب است.اینطور نیست و ممکن است از پارک های دیگر استفاده شود.
چه خوب که شهرداری ها و دستگاه های دولتی آرام آرام در صدد برگرداندن اعتماد از دست رفته ملت هستند تا به جای تبدیل یک حرکت مثبت به حرکتی تلخ با حواشی ایجاد شده برای آن، به حرکتی ملایم و کوتاه مدت تبدیل شود. اما نسیم خنک یکی
از شهردار محترم تهران می خواهم از افرادی استفاده کند که به دلیل نداشتن سابقه خشونت، بداخلاقی و تندخویی، کارهای خوب احتمالی شهرداری را توجیه کنند.

23302

دکمه بازگشت به بالا