اقتصادی

چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

این فناوری برای پرینترهای سه بعدی که می توانند بافتهای زنده سلول با مواد بیولوژیکی تولید کنند ، توسط یک شرکت فناوری داخلی تولید شده است.

به گزارش دنیای 77، مجموعه ای از فناوری چاپگر سه بعدی مبتنی بر پنوماتیک را طراحی و توسعه داده است که قادر به چاپ سلولهای زنده در یک محیط تمیز است ، که می تواند برای ایجاد بافتهای مصنوعی با دقت و سرعت بالا استفاده شود.

در حال حاضر ، مدل های تجاری این دستگاه در مراکز تحقیقاتی فعالیت می کنند و در زمینه های مهندسی بافت و پزشکی ترمیمی خدماتی را برای اساتید و دانشجویان ارائه می دهند. این محصول در اختیار محققان و پرسنل فناوری قرار می گیرد تا زمینه تولید محصولات گسترده ای را که در زیست شناسی و بهداشت مورد استفاده قرار می گیرند ، فراهم کند.

این دستگاه توانایی چاپ مدل های مختلف ، قطعات و قابلیت های مختلف با استفاده از هیدروژن سلول مختلف ، ترکیبات آلی مرکب با پلیمرهای قابل تجزیه و ترکیبی از دو جز has را دارد.

این دستگاه با قابلیت کنترل دما از صفر تا 175 درجه سانتیگراد به شما اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از مواد را چاپ کند. قابلیت اتصال فرابنفش این چاپگر از دو منبع نور برای تأمین انرژی زیاد در طول موج های 365 و 405 نانومتر استفاده می کند. دستگاه طوری طراحی شده است که قابلیت پیمایش آن آسان است و می توان آن را به مکان های خاصی منتقل کرد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، کارگران فناوری این شرکت توانایی جابجایی تخت دستگاه را به گونه ای ایجاد کرده اند که می توان آن را به هر جهت با دقت 5 میکرون حرکت داد. چاپگر زیستی با قابلیت چاپ پلیمرها و هیدروژل ها در محیطی عاری از آلاینده ها و ذرات می تواند چاپ سلول را تسهیل کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا