عمومی

پیگیر برخورد با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران هستیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پیگیر برخورد با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران هستیم - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار میهر ، عیسی کلانتری چهارشنبه شب در بازدید از خبرنگاران آسیب دیده در ایسرمیا به خبرنگاران گفت: “اتوبوس حادثه دیده متعلق به یک کارخانه سیمان محلی بود ، اما من حادثه و وضعیت آن را تا یک نتیجه قطعی حاصل می شود. “

وی درگذشت دو روزنامه نگار را که هنگام واژگونی اتوبوس در نزدیکی شهر کشته شدند ، تسلیت گفت. پول نقد وی افزود: هر دو قربانی روزنامه نگاران خوب و روزنامه نگاران خبره ای بودند که برای رسانه و محیط خود مثمر ثمر بودند.

کلانتری افزود: طبق پیگیری های انجام شده ، این اتوبوس متعلق به کارخانه سیمان و کارگران آن بود اما در صورت بروز سهل انگاری یا تخلف در این زمینه ، نسبت به مقصر اقدام می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: هم اکنون در ارومیه هستم و برای نظارت دقیق بر وضعیت خود به بیمارستانی رفتم که خبرنگاران در آن بستری هستند.

آژانس حفاظت از محیط زیست همچنین با صدور بیانیه ای درگذشت دو خبرنگار ارزشمند محیط زیست و جزئیات بازدید خبرنگاران برای بازدید از پروژه احیای ارومیه در دریاچه را تسلیت گفت. تور رسانه ای صبح چهارشنبه به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازرسی از پروژه های توسعه در این ستاد آغاز شد.

در این سفر دو روزه ، 20 خبرنگار از رسانه های کشور و چهار کارمند روابط عمومی سازمان های محیط زیست و دو کارمند ستاد احیای دریاچه ارومیه ساعت 8.30 صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند تا از دریاچه ارومیه برای انجام پروژه های احیا بازدید کنند.

گروه اعزامی برای دیدن تونل عمومی اداره محیط زیست استان آذربایجان غربی از تهران با اتوبوس به ارومیه رسیدند. زاب آنها به شهر پیرانا اعزام شدند.

خبرنگاران عصر امروز از طریق لوکوموتیو و پس از دیدن تونل وارد تونل شدند زاب شب در همین زمان آنها برای استراحت و ناهار به سد كانیاسیب بازگشتند. متأسفانه به دلیل نقص فنی ، اتوبوس حامل روزنامه نگاران و تیم اعزامی واژگون شد.

بلافاصله پس از فاجعه هلال احمر و نیروهای امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و مجروحان به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر منتقل شدند. پول نقد آنها فرستادند.

در نتیجه این حادثه ، متأسفانه دو روزنامه نگار برجسته محیط زیست ، رهنه یاسینی از ایرنا و مهشاد کریمی از دنیای 77 زخمی شدند و درگذشتند.

در این حادثه ، یک نفر دیگر زخمی شد که 4 نفر از آنها برای ادامه درمان به مورمیا اعزام شدند و 13 نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان هستند.

دکمه بازگشت به بالا