سلامت

پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

طبق این گزارش شفاف و تصور کنید ، افرادی که به پیوند کبد احتیاج دارند ، به جای اینکه منتظر دریافت یک کبد اهدا شده باشند ، کبد جدیدی دارند که از سلولهای پوستی خود رشد کرده است. دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده گامی بزرگ در جهت تحقق این مفهوم برداشته اند. آنها توانسته اند بقیه بازماندگان کوچک را از سلولهای پوست انسان به موش منتقل کنند.

پیوند عضو می تواند به نجات جان بیماران کمک کند ، اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند. یکی از این موانع عدم اهداکننده و دیگری این است که سیستم ایمنی گیرنده ممکن است در صورت یافتن یک عضو اهدایی از پذیرش هر بافت جدید خودداری کند.

ممکن است ارگانهای جایگزین که از سلولهای خود بیمار رشد می کنند رشد کنند. این کار می تواند زمانی انجام شود که بیمار به پیوند عضو نیاز داشته باشد. سیستم ایمنی بدن این ارگان را رد نمی کند زیرا سلولهای خود را به رسمیت می شناسد.

محققان دانشگاه پیتسبورگ سلولهای کبدی را از سلولهای بنیادی انسان ایجاد کردند و بعداً آنها را به موش پیوند دادند. سلولهای کبد انسان در کبد موش کشت شده که تمام سلولهای آن را از دست داده است. بنابراین ، ساختاری برای اتصال آن به سلولهای جدید و حفظ ساختار اصلی اندام ایجاد شده است.

پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

دانشمندان سپس معیشت كوچك معیشت را به پنج موش منتقل كردند و وضعیت آنها را به مدت چهار روز بررسی كردند. مطالعات نشان داده است كه كبد جدید روی همه موشها كار می كند.

دانشمندان می دانند که این ارگانیسم ها اسیدهای صفراوی و اوره را ترشح می کنند. آنها پروتئین های موجود در خون موش را تشخیص دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که آزمایش به راحتی انجام نشده است زیرا پنج موش دارای مشکل در جریان خون در اطراف بافتهای همبند بودند. موش ها همچنین به مقاومت در برابر رد پیوند عضو مهندسی شدند. در نتیجه ، این نتایج ممکن است به اندازه سایر حیوانات امیدوار کننده نباشد.

“Alejandro Soto-Guterres ، نویسنده اصلی پروژه گفت:” هدف بلند مدت ما فراهم کردن ارگان هایی است که می توانند جایگزین پیوند عضو شوند. “

این مطالعه در ژورنال Cell Report منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا