عمومی

پیش بینی برداشت بالغ بر شش هزار تن ماهی در قفس در هرمزگان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پیش بینی برداشت بالغ بر شش هزار تن ماهی در قفس در هرمزگان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مسعود بارانی با اشاره به روند خوب و رو به رشد پرورش آبزیان به ویژه پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس ، اظهار داشت: تا پایان سال 6200 تن ماهی در قفس تولید می شود و پیش بینی تولید امسال حدود 300 تن بیشتر است. از سال گذشته

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه واحد پرورش ماهی در قفس در شهرستانهای میمون لنگه و کشام فعال هستند ، افزود: در آینده نزدیک چهار مزرعه پرورش ماهی در مناطق مختلف استان راه اندازی می شود.

بارانی افزود: در حال حاضر یک مزرعه پرورش ماهی در ردیف اول قفس استان در شهر بندر لنگه وجود دارد. این استان ظرفیت تولید 113000 تن ماهی در قفس را دارد که تاکنون 110،000 تن از آن مجوز گرفته است.

رئیس گروه پرورش ماهی در اداره شیلات استان گفت: در سال جاری شش پروانه ماهی در قفس هایی با ظرفیت 4 هزار و 400 تن در شهرهای جاسک ، سیریک ، کشام و بندرلنگه صادر شده است.

ایرج قنی افزود: استفاده از ظرفیت آب دریا ، عدم استفاده از آب شیرین در این پروژه به دلیل محدودیت های آب شیرین ، نیازی به سرمایه گذاری سنگین و مداوم ، رشد مناسب ماهی در بازه زمانی هشت تا ده ماهه و از مزایای مهم پرورش ماهی در قفس های قابل فروش و بازار ندارد.

وی می گوید: دو گونه C-bus و C-barim در مزارع پرورش ماهی در استان رشد می کنند. این ماهی ها علاوه بر فروش در بازار داخلی ، به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شوند.

غنی افزود: به منظور كاهش هزینه ها ، یك مزرعه پرورش ماهی در قفس بندر چیروه در شهر بندرلنگه قفسهایی كاملاً ایرانی ساخته و در دریا قرار داده است كه به زودی به مراحل تولید و عملیاتی می رسد.

قابل ذکر است که در سال گذشته این استان 5 هزار و 905 تن ماهی در قفس تولید کرده و هرمزگان رتبه نخست پرورش ماهی در کشور را به خود اختصاص داده است.

دکمه بازگشت به بالا