جامعه و خانواده

پیشنهاد برگزاری محدود و یا تعویق راهپیمایی اربعین تا یکسال دیگر

پیشنهاد برگزاری محدود و یا تعویق راهپیمایی اربعین تا یکسال دیگر

رئیس گروه واکنش سریع کرونا با تأکید بر لزوم تصمیم گیری های استانی برای کنترل بیماری ، درباره راهپیمایی اربعین گفت:

دکتر حمید حمید ساوری در مصاحبه ای که با دنیای 77 انجام داد وی در خصوص موفقیت کنترل کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: عوامل متعددی در این موفقیت موثر بوده است. حضور مستمر در استان ، اصلاح دستورالعمل های بهداشتی بر اساس شرایط محلی در استان ، همکاری بین بخشهای خوب و مشارکت همه بخشها ، استفاده از BASIS ، سپاه ، ارتش و سازمانهای خصوصی ، تقویت تشخیص بیماریهای فعال ، کنترل تردد ، به ویژه تردد مرزی ، حداکثر واکسیناسیون ، فرهنگ سازی و آموزش با همکاری رهبران مذهبی شیعه و سنی ، ایجاد پایگاه عملیاتی با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی ، نظارت و ردیابی همه افراد مبتلا ، بیمارستان ها برای کاهش سطح بیماران بستری و غیره منجر به موفقیت عملیات در استان سیستان و بلوچستان

وی افزود: نظارت ، مشاهده و ارزیابی روزانه مداخلات نیز به ما بسیار کمک کرده و ما را به سمت همان اقدامات و دستگاه ها سوق داده است. با این اقدامات ، انتقال ویروس در جمعیت کاهش یافته است. نسبت مثبت به تعداد کل آزمایشات حدود 55 بود و این عدد به زیر 15 dropped کاهش یافت ، زیرا ما سعی می کردیم ویروس را پیش ببریم تا بتوانیم تعداد آزمایشات را برای تشخیص و کنترل سریعتر موارد افزایش دهیم. از سوی دیگر ، تیم های سیار برای مناطق محروم و حومه تشکیل شد.

سوری در پاسخ به این س ifال که آیا امکان تکرار تجربیات موفق سیستان و بلوچستان در سایر استان های کشور وجود دارد یا خیر ، گفت: قطعاً امکان پذیر است. یکی از دلایل موفقیت برنامه اصلاحاتی است که در روند لازم توسط نماینده مجاز وزیر بهداشت انجام شد و این تغییرات با توجه به شرایط محیطی منجر به حداکثر موفقیت شد. اگر می توان با توجه به شرایط محلی آن استان در استان دیگری تصمیم گیری کرد ، پس باید موفق تر باشیم.

وی افزود: معتقدم دوران نشستن در خانه و تصمیم گیری در اقصی نقاط کشور به پایان رسیده است ، به ویژه اینکه کشور ما دارای آب و هوای بالا ، تنوع جمعیتی و فرهنگی و اپیدمی ها در هر کجای کشور است. متفاوت است و الگوی یکسانی ندارد. ما باید براساس اصول کلی کنترل اپیدمی در مورد تصمیمات محلی بیندیشیم و عمل کنیم ، و این مستلزم اختیارات بیشتر استان ها برای تصمیم گیری در مورد وضعیت همه گیری است.

وی گفت: “به جای تمرکز بر واکسیناسیون جمعیت بیشتر ، بهتر است بر گروه های پرخطر و کسانی که بیشترین میزان عفونت ، بستری شدن و مرگ و میر را دارند تمرکز کنیم.” این افراد در همه جای کشور یکسان نیستند ، بنابراین ارزیابی ریسک باید انجام شود و در این مورد ما باید گروه ها را متناسب با ارزیابی ریسک در اولویت قرار دهیم و سعی کنیم پوشش واکسیناسیون را در حدود 100 درصد در این گروه ها بدست آوریم.

وی در مورد پنجمین قله کرونا گفت: تا زمانی که دو دوره بیماری سپری نشده باشد و بین این دو دوره شاهد کاهش موارد نباشیم ، نمی توانیم قضاوت کنیم. اکنون نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد اوج پنجم روند کاهش یافته است ، اما برای قضاوت زود است. از سوی دیگر ، وجود قله ششم به رفتار ، برنامه ریزی و سیاست ما بستگی دارد. اگر بخواهیم بر بیماری غلبه کنیم ، قله های ششم ، هفتم و … نیز اتفاق می افتد ، اما همانطور که در قله های سوم و چهارم احساس کردیم ، به طور طبیعی می توانیم ارتفاع قله ها و فاصله را از بین ببریم تا عود آنها کاهش یابد.

اپیدمیولوژیست آربین مارچ در مورد این بیماری گفت: “بیماریها در اثر قرار گرفتن در معرض میکروبها و ویروسهای بیماریزا ایجاد می شوند. هرچه غلظت و فراوانی تماس و کنترل کمتر باشد ، احتمال گسترش بیماریها و همه گیریها بیشتر است. بنابراین ، به معادله منطقی نیاز است. “و در نظر داشته باشید که از مزایای آن استفاده کنید. اگر خطر برای ما بیشتر از منفعی است که قرار است به دست آوریم ، آن مرحله باید محدود یا متوقف شود. در صورت تهدید افراد ، تهدیدها باید برای کنترل ارزیابی شوند. پوشش واکسیناسیون در کشور ما و عراق با متوسط ​​جهانی فاصله زیادی دارد و البته من به عنوان فردی که در زمینه بهداشت فعالیت می کند ، معتقدم که بهتر است امسال Arbine March را محدود کرده یا یک سال دیگر برای مشاهده به تعویق بیندازیم. اپیدمی ها بیشتر است.

وی گفت: ویروس کرونا دائما در حال پیشرفت است. که مطمئناً و ما می دانیم که یکی از خطرناک ترین تغییرات جهش دلتا است ، اما واکنش های جامعه متفاوت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا