ورزش

وزنه‌بردار با آجر نمی‌تواند قهرمان شود

وزنه‌بردار با آجر نمی‌تواند قهرمان شود

به گزارش شفاف ، تیم ملی وزنه برداری خود را برای حضور در مسابقات جهانی آماده می کند ، بنابراین حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و مهدی علی نژاد از اردوی وزنه برداری دیدن کردند.

اکبر خورشیدی ، سرپرست فنی تیم ملی بانوان در این بازدید گفت: این اولین مسابقات درجه یک در مسابقات جوانان جهان در عربستان است و قول می دهیم بتوانیم مدال بگیریم.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز در این بازدید گفت: تبریک به آقای سجاد. او چهره ای شناخته شده در ورزش ایران است. به آقای سلطانیفر می گویم خسته نباشید. حسین برخا سرمربی تیم ملی کشورمان است و این اولین تمرین تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی است. بقیه اردو در بابلسر است و اردوی دیگری به تیم اضافه می شود و در نهایت 10 نفر به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: وزنه برداری لطف خاصی داشت. ما باید از المپیک پاریس شروع کنیم. فکر می کنم بازی های آسیایی مقدماتی المپیک است و من به وزنه برداران گفتم که باید همین حالا تلاش کنند. در دوره قبل ، تعداد المپیکی های ما به جای چهار نفر دو سهمیه بود که یکی از آنها مدال نقره ای به نام علی داوودی گرفت ، هرچند برخی نسبت به این مدال بی رحم بودند. علی هاشمی نیز در یک مرحله نتوانست به مدال برسد.

مرادی افزود: در هفت سال گذشته ما یک مورد دوپینگ داشتیم که در آن ورزشکار یا مربی او در خارج از اردو اشتباه کرده و در مسابقات جهانی جوانان مثبت اعلام شد. وزنه برداری در حال حاضر مدلی برای مقابله با دوپینگ است. از آقای بورخا تشکر می کنم که تیم خوبی را رهبری کرد.

علی مرادی درباره وضعیت تجهیزات گفت: تجهیزات و امکانات ما آسیب دیده است و ما این تجهیزات را 20 سال نگهداری کرده ایم. اگر تجهیزات استاندارد نباشند ، خسارت وارد می شود. ما نتوانستیم مجموعه ای از نوارها و صفحات را در دوره قبل وارد کنیم و از شما می خواهیم در این مورد کمک کنید. ما نگران هستیم که این سازهای فرسوده به ورزشکاران آسیب برساند. به یک خانه وزنه برداری نیاز داریم. ما حدود 700 میلیون لوازم خانگی خریداری کرده ایم ، اما هنوز به سطح استاندارد نرسیده است ، اما تا حدودی نیازهای ما را برآورده کرده است. وزنه بردار آجری نمی تواند قهرمان شود و تجهیزات می خواهد.

وی گفت: من نمی گویم که باید در ردیف اول قرار بگیریم ، اما در تقسیم بودجه فدراسیون باید در ردیف دوم و سوم قرار بگیریم. انتظار می رود وزنه برداری بیشتر باشد ، که مطمئناً درست است ، اما ما توجه بیشتری می خواهیم.

دکمه بازگشت به بالا