جامعه و خانواده

واکسیناسیون و درمان Cuvid-19 با اسپری بینی!

واکسیناسیون و درمان Cuvid-19 با اسپری بینی!

محققان دانشگاه واترلو در کانادا در حال تولید اسپری بینی غیر تهاجمی و غیر تهاجمی هستند.

به گزارش دنیای 77 و دانشگاه واترلو ، محققان دانشگاه واترلو در حال تهیه واکسن غیر تهاجمی و غیر تهاجمی هستند که می توان از طریق اسپری های بینی استفاده کرد.

این واکسن با استفاده از باکتریوفاژها کار می کند ، این امکان را می دهد تا واکسن در باکتری های بدن تکثیر شود و به منظور هدف قرار دادن بافت های حفره بینی و دستگاه تنفسی تحتانی طراحی شده است.

رودریك اسلاو ، استاد دانشكده داروسازی كه متخصص طراحی واكسن است ، گفت: واكسن مبتنی بر واكسن برای كاهش عفونت تهاجمی Quoid-19 و افزایش ایمنی در برابر coronavirus جدید به عنوان اسپری بینی نیست. این بود این تحقیق ترکیبی از تخصص بسیاری از فن آوری های موجود و توسعه یافته توسط تیم من است و ما برای مقابله با همه بیماری کووید -19 در حال پیکربندی مجدد هستیم.

محققان پس از اتمام واکسیناسیون ، قصد دارند واکسن مبتنی بر سلول را در بافتهای هدف وارد کرده و ذره ای مانند ویروس (VLP) تولید کنند که پاسخ ایمنی بدن را تحریک می کند.

ذره ویروس مانند (VLP) شبیه ساختار جدید کروناویروس یا SARS-CoV-2 است. ویروسی که باعث بیماری Quaid-19 شود ، اگر مضر نیست. به نظر می رسد واکنش ایمنی طبیعی بدن برای محافظت در برابر عفونت های ویروسی از جمله SARS-CoV-2 فعال شود.

VLP همچنین به گیرنده های اتصال دهنده SARS-CoV-2 متصل می شود و با اشغال این گیرنده ها ، ویروس ها گیرنده های کمتری برای اتصال دارند.

واکسیناسیون با ایجاد این تغییرات در بدن ، ایمنی بدن را نسبت به Quaid-19 افزایش می دهد و شدت ابتلا به عفونت ها را هم به عنوان یک درمان و هم به عنوان واکسن کاهش می دهد.

تمام جزئیات واکسن ، از اطمینان از اینکه فاژهای باکتریایی سلولهای تنفسی خاصی را هدف قرار می دهند ، از ایجاد یک VLP تا هویت جعلی SARS-CoV-2 ، توسط محققان دانشگاه واترلو طراحی و آزمایش شده است.

اسلاو برای پیشبرد این پروژه پیچیده با استاد داروسازی امانوئل هو و مارک اوکانر ، استاد مهندسی شیمی دانشگاه واترلو همکاری می کند.

هو در حال طراحی نانو ذره ای است که توسط اسپری بینی تهیه می شود و در حال حاضر آزمایش می شود.

آزمایشگاه Okowin همچنین در حال توسعه و اشکال زدایی VLP است که به دنبال استفاده اولیه از واکسن ، ایمنی را تقویت می کند.

اسلاو می گوید: “این پروژه تلاش مشترک تیم با استعداد ما است. پروژه های چند رشته ای به عنوان راه حلی برای واکسن جهانی علیه عفونت کروناویروس جدید مؤثر خواهند بود.”

محققان دانشگاه واترلوکو طراحی سیستم تحویل باکتریوفاژ را تکمیل کرده و سیستم آزمایش Quaid-19 را تغییر می دهند.

محققان می گویند که قسمت های اضافی مورد نیاز برای طراحی و آزمایش های بعدی اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

این تحقیق توسط شورای علوم طبیعی و شورای تحقیقات مهندسی کانادا تأمین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا