حوادث و رویداد

واقعا چرا بین خطوط نمی‌رانیم؟

واقعا چرا بین خطوط نمی‌رانیم؟

همه ما این صحنه را دیده ایم: ترافیک سنگین بزرگراه و صف های طولانی اتومبیل. با برخی از دهانه ها ، برخی رانندگان نیز در امان نخواهند بود ، آنها با استفاده از فرمان اختصاصی و مجهز خود ماشین خود را به سرعت در فضای خالی پارک می کنند و بنابراین دائما از یک خط به خط دیگر می روند.

باید اعتراف کنیم که بخشی از ترافیک در یک شهر بزرگ مانند تهران یا هر کلانشهر دیگر ناشی از عدم رانندگی مناسب شهروندان و نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی است ، از سبقت در سمت چپ و رانندگی نکردن در وسط لاین تا ایجاد ترافیک به دلیل تصادفات و سهل انگاری. هنگامی که زندگی شما به دلیل ترافیک خراب شد ، بر نحوه رانندگی خود و دیگران تمرکز کنید.

این کار سختی نیست: وقتی در سمت راست ماشین هستیم و ماشین را در سمت چپ می بینیم ، باید سرعت خود را کم کنیم و اجازه دهیم ماشین ماشین را بگیرد. بعضی از مردم فکر می کنند اگر دوست ندارند نمی توانند از سمت چپ رانندگی کنند. آنها ممکن است ندانند که این نقض ذهنیت غلط است.

وسایل نقلیه باید از خط در خط تقاطع حرکت کنند و هنگام تلاش برای تغییر مسیر و اطلاع رانندگان سایر وسایل نقلیه از تصمیم خود با استفاده از چراغ راهنمایی یا امضاها ، باید احتیاط کرد. سپس با احترام در مسیر درست وارد لاین دیگر شوید. جاده هایی که علائم ندارند ، در سمت چپ و راست ممنوع است ، مگر برای احتیاط و شناسایی و مشاهده در سمت راست مسیر که از جهات یکسان و مجاور عبور می کند. همچنین انحراف و بی هوشی وسایل نقلیه در مسیر مخالف (معکوس) در صورت سبقت مجاز و رعایت قوانین سبقت ممنوع است.

مطابق جدول تخلفات رانندگی ، جریمه 50 هزار تومانی جابجایی یا تغییر مسیر بین دو خط در کلانشهرها ، مراکز استانها ، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی.

سرهنگ دوم ولی خسروی ، مدرس این دانشگاه به دنیای 77 گفت: “رانندگی به دلیل نقش ارزشمند آن در رانندگی و ارتباطات انسانی ، بخشی مهم از زندگی اجتماعی تلقی می شود و هر جامعه ای به نظم و انضباط احتیاج دارد. انحراف نکنید ، از هرج و مرج جلوگیری کنید و در فرهنگ و رفتار رانندگی برای جلوگیری از خطر ، حفظ نظم و احترام به حقوق دیگران ضروری و اساسی است. همچنین به عنوان “انضباط راهنمایی و رانندگی” نامیده می شود ، درجه ای است که شهروندان از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی می کنند ؛ یعنی همه وظیفه دارند در ایمنی زندگی کنند و از قوانین پیروی کنند. عدم رعایت قوانین اجتماعی ، به ویژه بدون انضباط راهنمایی و رانندگی ، باعث افزایش تعداد تصادفات و تصادفات و هدر رفتن منابع انسانی می شود و همچنین عدم ایمنی در جامعه. مطابق با قوانین و مقررات رانندگی و در نتیجه رانندگی را تنبیه کند عوامل فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی دارند. “یکی از مهمترین عناصر نظم و انضباط ترافیکی حرکت در خطوط است.”

وی گفت: “رانندگان محترم نباید سعی كنند ماشین خود را در اولین فضای خالی بدون رعایت قوانین رها كنند.” همچنین ، برای رسیدن به مقصد ، نباید با رانندگان دیگر رقابت کنند و از وسایل نقلیه دیگر سبقت بگیرند ، علائم باید به طور مشخص مشخص شوند. این نوع رانندگی و عدم حرکت در خطوط منجر به تصادفات ، کندی جریان ترافیک ، اتلاف وقت ، آلودگی هوا ، ضایع شدن حقوق دیگران و مواردی از این دست می شود. “بنابراین ، به منظور برقراری نظم و انضباط ترافیکی ، انتظار می رود یکی از نمونه های صحیح رفتار وسایل نقلیه برای حرکت جمعی در خطوط و مشارکت در حرکت باشد که منجر به بهبود ایمنی جاده ها و جریان ترافیک خواهد شد.”

وی گفت: “تعداد رانندگانی كه در کوچه ها رانندگی نمی كنند اندك است و بیشتر رانندگان ، به ویژه افرادی كه تازه گواهینامه و سالخوردگی دارند ، برای حداكثر ایمنی در خطوط با سرعت مطمئنه رانندگی می كنند.” وی افزود: اگرچه اقدامات خوبی توسط آژانس های مختلف برای ایمنی جاده ها و توسعه رانندگان قطار انجام شده است ، اما ما باید تلاش بیشتری برای بهبود رفتار رانندگان در خطوط انجام دهیم.

سرهنگ دوم خسروی برخی از این رفتارها را افزایش داده است ، از جمله افزایش آگاهی کاربران ترافیکی و اصلاح الگوهای رانندگی برای ورود به خطوط طولی ، استفاده از فناوری جدید برای کمک به نگهداری از خط یا هشدار با هشدارهای خروج از خط. خط سفید “تداوم پروژه اجرای دقیق و قانونی قانونی رانندگان فعال در خطوط.

برای فرهنگ سازی در این زمینه ، کمپین #IM_Betwin_Lines_Miranam از سال 2016 در شبکه های اجتماعی شروع به کار کرد و اندکی بعد توانست مردم و پلیس را دور هم جمع کند. این ایده توسط گروهی از دانشجویان جوان آغاز شد كه پیشنهاد كردند بعضی از اتومبیل ها پشت پنجره های خود برچسب “من رانندگی می كنم” بگذارند. با این حال ، به نظر نمی رسد که این کمپین مانند گذشته کار کرده باشد و آخرین مقاله در دسامبر 1999 در حمایت از 60 فعالیت کمپانی Line و Campaign در وبلاگ بارگذاری شد. همچنین صفحه اینستاگرام این تبلیغات با 62 پست و 929 عضو مدت زیادی است که به روز نشده است.

طبق آمار رسمی ، حدود 10٪ از تصادفات رانندگی به دلیل عدم رانندگی در خطوط رخ می دهد و ارتقا promotion فرهنگ رانندگی مناسب می تواند منجر به تصادفات کمتر و هزینه های مالی و جانی کمتری شود. همچنین اگر در وسط لاین رانندگی کنید ، میزان ترافیک کاهش می یابد و در نتیجه شهروندان در وقت و هزینه سوخت صرفه جویی می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا