عمومی

هشدار پیک ششم – دنیای 77

هشدار پیک ششم - دنیای 77

بر اساس نمودار روزانه بیماری و مرگ و میر، شاهد افزایش ابتلا به اپیدمی کرونا در سراسر کشور هستیم.

روزنامه دنیای 77 گزارش داد اعتماد به نفس وی نوشت: پس از یک هفته استراحت، ویروس کرونا با افتخار تمام نقاط کشور را هجوم آورده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت که در روزهای اخیر منتشر شده، حملات جدید ویروس از شرق کشور قابل مشاهده است و اگرچه هنوز گزارش هشداردهنده ای از استان سیستان و بلوچستان مبنی بر افزایش شدید تعداد مبتلایان و فوتی ها گزارش نشده است. Quid-19، رشد در اکثر استان ها ثبت شده است.

استان های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کرمان، خوزستان، فارس، مازندران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و لرستان از جمله استان هایی هستند که بیماری و مرگ و میر در آن ها افزایش یافته، پذیرش در بیمارستان ها افزایش یافته و انصراف داده شده است. شهرستان های استان از وضعیت آب. مرگ و میرهای کم خطر)، دو رقمی، افزایش مراجعات سرپایی به بیمارستان ها، پیشرفت قرمزی و سه رقمی بودن تعداد بیماران، باعث افزایش تعداد شهرها شده است. با توجه به جدول روزانه وضعیت آلودگی و مرگ و میر قرمز، شاهد افزایش روند اپیدمی در سراسر کشور هستیم. این آژانس تا هفته گذشته پیگیر اجرای پروتکل های بهداشتی و اجرای محدودیت های اجتماعی از جمله ممنوعیت سفرهای بین کشوری با پلاک های داخلی و الزام به پوشیدن ماسک در اماکن عمومی و تداوم مخابرات در ادارات دولتی و سازمان بود. ، میزان مرگ و میر روزانه از 160 نفر به 170 نفر و تعداد مبتلایان جدید به کمتر از 10 هزار نفر رسیده است، اما این تعداد در پنج روز گذشته رو به افزایش بوده است و این افزایش نشانه غیرقابل انکاری از حمله قوی است. ویروس کووید-ویر 19. همزمان با شروع اولین شیوع آنفولانزا، و همچنین امتناع مستمر از دریافت واکسن کرونا در 15 تا 20 درصد از جمعیت، نگرانی‌های جدی در مورد پاسخ قوی به ویروس در فصل سرما ایجاد می‌کند. در عین حال، به گفته متخصصان بیماری های عفونی، خطر ابتلا به این ویروس در فصل سرما افزایش می یابد. زیرا تجمعات در داخل خانه (به دلیل بسته بودن پنجره ها در هوای سرد) می تواند خطر ابتلا به عفونت را در جمعیت عمومی و حتی واکسینه شده افزایش دهد.

روز گذشته علیرضا نازی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد که «بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب فوت می کنند، واکسینه نمی شوند». بر اساس اعلام روز گذشته وزارت بهداشت، 198 بیمار مبتلا به کووید-19 در شب 14 تا 14 آبان ماه جان خود را از دست دادند. پنج روز پیش در شب 30 آنلاین به 10 آبان تعداد فوتی ها در کشور 124 نفر بود. بر اساس همین گزارش، در شب 4 تا 5 آبان 10 هزار و 644 سکته قلبی جدید در کشور گزارش شد. پنج روز پیش و از 20 آنلاین تا 1 آبان، تعداد مبتلایان جدید در کشور 7081 نفر بود.

میزان بروز این بیماری در کشور دوباره رو به افزایش است اما تا روز گذشته در مجموع 63 میلیون و 529 هزار و 917 دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و بر اساس آمار وزارت بهداشت، 51 میلیون و 636 هزار و 56 نفر یا 60 درصد آن. جمعیت کشوری که اولین دوز واکسن تزریق شد، اما تعداد کل دریافت‌کنندگان دوز دوم واکسن که دو هفته پس از دوز دوم از مصونیت نسبی در برابر حملات شدید ویروسی برخوردار خواهند شد، دیروز به 31 میلیون و 718 هزار و 775 نفر رسید. معادل 37 درصد جمعیت پس از واکسیناسیون 70 تا 80 درصد جمعیت کشور، کل کشور هنوز تا رسیدن به هدف دستیابی به امنیت جمعی فاصله دارد. اگرچه در هفته‌های اخیر نسبت به اواسط تابستان سرعت واکسیناسیون به دلیل افزایش واردات واکسن افزایش یافته است، اما مسئولان بهداشتی همچنان با افتخار از واکسن ایرانی در کشور و در شرایط ناپایداری ویروس پیشی می‌گیرند. در سراسر جهان شگفت انگیز است.

دو روز پیش سید عباس متولیان متخصص عفونی به خبر گفت: در دو ماه گذشته به ازای هر 100 نفر 33 دوز واکسن در کشور دریافت شده است؛ امروز اگر به ازای هر 100 نفر 96 دوز واکسن تزریق شود. متوسط ​​واکسیناسیون 84 دوز به ازای هر 100 نفر است، بنابراین در حال حاضر پوشش ایمن سازی ایران بالاتر از میانگین جهانی است.” میلیون و 897 هزار و 149 نفر، روسیه (8 میلیون و 352 هزار و 601 نفر)، ترکیه (7 میلیون و 909 هزار و 111 نفر) و فرانسه (7 میلیون و 909 هزار و 111 نفر) و 133 هزار و 766 نفر؛ تا ظهر دیروز، تعداد کل بیماران در ایران به 5 میلیون و 6 هزار و 100 نفر افزایش یافته است.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی افزایش جزر و مد، عجله برای بازگشایی، خاموش شدن دورکاری، عادی شدن ترافیک عمومی با وجود ممنوعیت مداوم سفر بین شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ممنوعیت تردد در شب باشد. و رفع ممنوعیت بسیاری از اصناف. این امر باید با افزایش اوقات فراغت و زیارت و همچنین برگزاری برخی مراسم در هفته های اخیر همراه باشد.

دیروز دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مبارزه با کووید-19 که خطرناک ترین اقدام در شرایط کنونی کشور است، خواستار بازگشایی زودهنگام این سازمان و انجام معامله برای از سرگیری فعالیت های تشویق کننده ازدحام جمعیت شد. در شرق کشور روند کاهش متوقف شده است، حتی روند برخی از بیماری ها رو به افزایش است. با این حال، واقعیت این است که در سراسر کشور، سرعت کاهش بیماری بسیار کند است و بسیاری از استان ها به صورت افقی در حال حرکت هستند. این شرایط افقی در این سطح مطلوب نیست، اما اگر در صورت بستری شدن در بیمارستان به سطح افقی می رسیدیم و بستری به سطح پایین تری می رسیدیم، اما الان اینطور نیست. با این حال، مشخص نیست که علت افزایش بیماری در کدام استان ها بوده و آیا این افزایش جدی است یا خیر. به طور کلی هر زمان که شاخه اپیدمی در کشور ما کاهش پیدا کند، همه اعم از مردم و مسئولان، اقدامات پیشگیرانه و ملاحظات را ضعیف می کنند، اما اینکه آیا این افزایش ها می تواند نشانه جهش باشد، هنوز تایید یا تایید نشده است. این امکان همیشه وجود دارد و باید اطلاعات بیشتری در دسترس باشد. ما هنوز هیچ مدرکی ندیده ایم، اما هر احتمالی ممکن است رخ دهد. بازگشایی همزمانی که از سراسر کشور از جمله دانشگاه ها، وزارت آموزش و پرورش، کارکنان، برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی و غیره می شنویم، ممکن است در هدایت آینده این روندها نقش داشته باشد. به نظر می‌رسد بازگشایی‌ها به طور همزمان و بدون ترتیب زمانی درست اتفاق می‌افتد و این موضوع مایه نگرانی است.»

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا