حوادث و رویداد

هشدار سطح قرمز بارندگی در خوزستان

هشدار سطح قرمز بارندگی در خوزستان

بر سفرهای رودخانه ای تأکید کنید و از آمدن خودداری کنید

OFWNEWS:

روز پنجشنبه امید ابن عباس با اشاره به گزارش هواشناسی در مورد تقویت سیستم بارندگی گفت که از شنبه تا دوشنبه ، اوایل دوشنبه ، جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی و جاری شدن سیل در مناطق شهری: گاهی اوقات وزش باد همراه با طوفان های گذرا ، تگرگ در مناطق حساس و بارش برف در ارتفاعات رخ می دهد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ، وی بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق شمالی ، شمال شرقی ، شرقی ، جنوب شرقی و مرکزی را تحت تأثیر این سیستم عنوان کرد و افزود: فعالیت های این سیستم شامل طغیان ، طغیان رودخانه ، لغزنده بودن جاده های کوهستانی است. کل جاده در این شهر در معرض آبگرفتگی قرار گرفته و باعث اختلال در ترافیک و افزایش سطح آب رودخانه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به کلیه شهروندان ، روستاییان ، عشایر ، رانندگان و ساکنان مناطق آسیب دیده توصیه کرد: از صاعقه ، آب و هوا و ریزش اشیا and و درختان در معرض خطر منابع آب و هرگونه ترافیک و توقف در اطراف منطقه خودداری کنند. .

وی افزود: دوری از رودخانه ها و مسیل ها ، رعایت احتیاط در ترافیک جاده ای ، پرهیز از مسافرت های غیرضروری و نگهداری تجهیزات زمستانی در جاده های تپه ای در شرایط فعلی ضروری است.

ابن عباس با تأکید بر لزوم جابجایی افراد ساکن در مناطق در معرض خطر ، به ویژه عشایر و کسانی که در حاشیه رودخانه ها و کانال ها زندگی می کنند و حفظ امنیت تا زمان حل وضعیت اضطراری ، اظهار داشت: آن را با یک تصادف احتمالی بگیرید.

بنباس خاطرنشان کرد: ایجاد تیم های عملیاتی جاده ای با تجهیزات لازم جهت اقدامات لازم و جریان سریع جاری شدن سیل و مسابقات ، اعزام و نصب تجهیزات و ابزار لازم به ویژه با پیش بینی بارش شدید باران ، آماده سازی کامل شعبه هلال احمر و امکانات به موقع امدادی. به آژانسهای مربوطه اطلاع داده شده است كه اقدامات لازم را برای ایجاد ثبات در شبكه برق و جلوگیری از خسارت در بخشهای مختلف كشاورزی انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم دفع سریع فاضلاب و آبهای زیرزمینی و آمادگی کامل نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای جاری شدن سیل و هماهنگی با فرمانداران با رعایت قوانین ، گفت: تجهیزات اضطراری مانند دیزل ژنراتور و سایر تجهیزات را بررسی کنید. نظارت مستمر بر گسترش حفاظت در اطراف رودخانه ها ، کانال ها ، کانال ها ، خاکریزهای سیل ، روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اقدامات لازم برای قطع سیل.

ابن عباس افزود: تجهیز مراکز ویژه و اطلاع رسانی به دستگاه های مسئول پیش بینی و ذخیره سوخت و تجهیزات لازم از دیگر موارد است.

قابل ذکر است که شب گذشته جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و به ریاست فرمانداران و مدیران آژانس اجرایی در خلوت و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و وضعیت فعلی شهر کوچک مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی انجام شد.

دکمه بازگشت به بالا