حوادث و رویداد

“هشدار زودهنگام”، شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا در ۲۰۲۲

"هشدار زودهنگام"، شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا در ۲۰۲۲

“روز جهانی کاهش خطر بلایا” هر سال در 13 اکتبر برگزار می شود.

به گزارش دنیای 77، «روز جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی» برای اولین بار در سال 1989 به دعوت مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور تعیین روزی با هدف ترویج فرهنگ جهانی آگاهی از خطرات و کاهش بلایای طبیعی تأسیس شد و از آن زمان تاکنون هر ساله در تاریخ این روز جشن گرفته می شود. 13 اکتبر به عنوان روز کاهش خطر بلایا و برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت درک خطراتی که مردم با آن روبرو هستند.

شعار امسال (2022) روز جهانی کاهش خطر بلایا است “هشدار زودهنگام” تعیین شده است. این روز فرصتی برای برجسته کردن پیشرفت کشورها در کاهش خطر بلایا و تلفات جانی، اقتصادی و بهداشتی است.

این روز همچنین افراد و گروه هایی را در سراسر جهان که برای کاهش خطر بلایا تلاش می کنند، به رسمیت می شناسد.

به گفته گایدلی، پاسخگویی به رویدادهای شدید جوی و سایر بلایای طبیعی و غیرعادی نیازمند همکاری بین‌المللی در قالب کمک‌های رسمی توسعه (ODA) و ظرفیت‌سازی برای تاب‌آوری در برابر بلایا است.

اخیراً بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی در بیشتر کشورها در حال افزایش است و بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، سیل ناشی از باران های موسمی در سپتامبر سال جاری یک سوم خاک پاکستان را زیر آب برد و در این وضعیت حدود 15 درصد از جمعیت این کشور آواره یا آسیب دیدند و تخمین زده می شود که 1700 نفر جان خود را از دست داده اند. زندگی

بدین منظور آمادگی همه کشورها در برابر خطرات ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی و اقدامات مناسب در جهت کاهش این خطرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا