عمومی

هر نقطه‌ای که دشمن بر آن تمرکز می‌کند، نقطه قوت ماست

هر نقطه‌ای که دشمن بر آن تمرکز می‌کند، نقطه قوت ماست

به گزارش سیپه نیوز ، سرلشکر حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، صبح امروز (دوشنبه) در جشنواره باکیرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی باکرالعظم اظهار داشت: یک کشور با توسعه جغرافیا یا حتی منابع اقتصادی نمی تواند رشد کند این محدود است اما شاید بتوان با کمک دانش ارزشهای جدیدی به دست آورد.

وی با تأکید بر اینکه علم و آگاهی دامنه عظمت یک کشور را گسترش می دهد ، اظهار داشت: اگر منابع علمی یک کشور افزایش یابد ، جامعه رشد می کند ؛ اگرچه بیشتر جنبه های سیاسی ، اقتصادی یا فرهنگی عامل استقلال یک کشور تلقی می شود ، آزادی علمی منشأ اقتدار یک کشور است.

سرلشکر سلامی با اشاره به هرگونه وابستگی به افزایش تسلط بیگانگان بر امور جامعه ما ، ابراز داشت: ما دشمنانی داریم که همیشه سعی می کنند ما را کوچک و عقب نگه دارند ، زیرا کشور عقب مانده تضعیف و مجبور به تسلیم می شود. با این حال ، اگر کشوری از سلطه علمی خارجی خارج شود و نیازهای اساسی را در خود ایجاد کند ، حتی اگر در محاصره جهانی باشد ، زنده می ماند و رونق می یابد.

فرمانده سپاه گفت: “ما می خواهیم مستقل باشیم و به استقلال و سلامت نیز به استقلال برسیم.”

وی گفت: “امروز دشمنان حتی با مجازات های بی رحمانه به ما دارو نمی دهند و دانشمندان ما را نمی كشند.” نقطه ای که دشمن در آن متمرکز است ، قدرت ماست. اهمیت دانشگاه علوم پزشکی باکیت الله باعث ایجاد این نیروی محرکه و نقش اصلی پیشرفت سریع و مدرن پزشکی در توسعه علمی در ایران و جهان شده است.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه امیدواریم این تلاش ها در جهات مختلف با افق های بالا طراحی و دنبال شود ، گفت: علم امکان سلطه را ایجاد کرده ، به کشور احترام می گذارد و استقلال را کاملاً تبیین می کند.

وی با تأکید بر یکی از مهمترین دستاوردهای سپاه در تأسیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور ، گفت: وقتی می توانیم نقشه ژنتیکی انسان را توضیح دهیم ، می توانیم درمان را با سهولت و دقت بیشتری انجام دهیم ، بنابراین نباید از دنیا عقب بمانیم.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمن امروز همه زمینه های دارو ، غذا ، آب و مراقبت های پزشکی را با ما به میدان جنگ تبدیل کرده است ، گفت: ما نمی خواهیم با الگوی جنگ همه مسائل را فاش کنیم اما دشمن امروز این قدم را برداشته است. و با تلاش ، تهدید دشمنان می تواند به رشد و توسعه تبدیل شود.

در پایان ، سرلشکر سلامی با تقدیر از تلاشهای علمی سپاه و دست اندرکاران راه اندازی مرکز جامع ژنتیک نور ، گفت: سپاه با دستیابی به افتخارات علمی و پیشرفتهای فنی ، به اوج های جدیدی می رسد و افتخارات جدیدی به آلبوم افتخار ایران اسلامی می افزاید.

در ابتدای برنامه ، دکتر ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی باکیات الله گزارشی از فعالیتها و فعالیتهای دانشگاه در زمینه های مختلف ارائه نمود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره Baker Al Uloom و خانواده های شهدای سلامت تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا