جامعه و خانواده

نابودی عفونت دلتا با داروی ضدویروسی گیاهی

نابودی عفونت دلتا با داروی ضدویروسی گیاهی

دنیای 77/ خراسان رجوی اخیراً توسط دانشمندان دانشگاه ناتینگهام در انگلستان، درمان گیاهی ضد ویروسی کووید-19 کشف شد که در درمان سویه‌های ویروس SARS-Cov-2 و حتی دلتاهای بسیار مسری مؤثر است.

بر اساس اخبار، مبارزه با اپیدمی کووید-19 با افزایش مداوم سویه های خطرناک SARS-Cov-2 که یا عامل عفونت های مسری تر یا جدی تر یا هر دو هستند، بسیار دشوار است.

تیمی از دانشمندان به رهبری کین چائو چانگ، استاد دانشکده دامپزشکی و علوم دانشگاه ناتینگهام، دریافتند که گونه دلتا بالاترین ظرفیت تولیدمثلی را در مقایسه با سایر گونه‌های اخیر دارد.

این سویه دارای بالاترین سرعت تکثیر سلولی و بیشترین پتانسیل تکثیر در سلول های همسایه است و در صورت آلودگی همزمان با دو نوع مختلف SARS-Coo-2، نوع دلتا تعداد شرکای آلوده را افزایش داده است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که یک داروی ضد ویروسی طبیعی جدید به نام Topsigargin (TG) که اخیراً توسط همین تیم از دانشمندان برای جلوگیری از سایر ویروس ها از جمله SARS-Koo-2 اصلی کشف شده است، به همان اندازه در درمان همه ویروس های جدید SARS مؤثر است. Cow-2 یکی از کارآمدترین انواع دلتا است.

در مطالعات قبلی، این گروه دریافتند که داروهای ضد ویروسی مشتق شده از گیاه، در دوزهای کوچک، یک پاسخ ایمنی ذاتی با طیف گسترده ای را در برابر سه نوع اصلی ویروس تنفسی انسانی، از جمله SARS-Koo-2 ایجاد می کنند.

در یک مطالعه اخیر، محققان به دنبال تعیین میزان توانایی گونه های آلفا، بتا و دلتا لک لک-co-2 در تکثیر نسبت به یکدیگر در عفونت مونوسیت و عفونت همزمان بودند (سلول ها به طور همزمان توسط هر دو نوع آلوده می شوند).

این تیم می خواستند دریابند که TG چقدر در جلوگیری از گونه های در حال ظهور موثر است.

از این سه، واریانت دلتا بالاترین پتانسیل تکثیر سلولی و بالاترین پتانسیل انتشار مستقیم به سلول های همسایه را نشان داد. میزان آلودگی آن در 24 ساعت چهار برابر آلفا و 9 برابر آلفای بتا بود.

در عفونت های مادرزادی، نوع دلتا تعداد شرکای آلوده را افزایش می دهد. علاوه بر این، آلفا و دلتا، یا آلفا و بتا عفونت های همزمان ایجاد می کنند به طوری که خروجی کلی ویروس جدید بیشتر از مجموع عفونت های منفرد مربوطه بود.

به طور قابل توجهی، تمام سویه های SARS-Cu-2 به شدت با TG درمان شدند. دوز اولیه TG قبل از عفونت به طور موثر بیش از 95٪ کنترل همه عفونت های بدون وقفه و هر عفونت همزمان را کنترل می کند. TG در مهار هر گونه در طول انتقال فعال موثر بود.

“نتایج مطالعه جدید بینش بهتری از تسلط دلتا به ما می دهد، اگرچه نشان داده ایم که به وضوح مسری ترین و سایر انواع تولید را افزایش می دهد، اما خوشحالیم که نشان می دهیم TG” به یک اندازه در برابر همه موثر است. از آنها.”

این نتایج نشان دهنده پروفیلاکسی پس از مواجهه و پتانسیل ضد ویروسی TG به عنوان یک عامل درمانی فعال است.

نتایج در مجله Virulence منتشر شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا