عمومی

مورد توجه‌ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

تعطیلات نوروزی هر سال فرصت خوبی برای گردشگری عمومی بوده است. با شیوع ویروس کرونا، همین چند سال پیش بود که سفرهای نوروزی چندان مورد استقبال قرار نگرفت و مورد توجه بخش بزرگی از مردم قرار نگرفت. اما در چند سال اخیر بسیاری از کاربران سفرهای مجازی را بهانه ای برای معرفی شهر خود به سیاحت و زیارت معرفی کرده اند.

به گزارش دنیای 77، مرکز تحقیقات «بتا» در ادامه نوشت: نوروز 1401 با تزریق واکسن کرونا و کاهش چشمگیر بیماری های عروق کرونا ویروس و مرگ و میر در اواخر دهه 1400، فرصت مناسبی برای سفر و تفریح ​​در تعطیلات فراهم کرد. عید امسال شاهد خیل عظیم مسافران نوروزی بودیم.

بر اساس این بررسی، حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد (اینستاگرام)، تخت جمشید (توئیتر) و حافظیه (تلگرام) شیراز پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نوروز 1401 در فضای مجازی بوده اند.

اولین ساختمان توریستی با هر تخت بیشتر از دو تخت دیگر مورد توجه کاربران قرار می گیرد. دو پلتفرم دیگر نسبت به کاربران نوروزی 1401 محتوای بیشتری درباره مقاصد تفریحی و گردشگری در اینستاگرام داشتند. ارسال تصاویری از مکان های دیدنی، تورهای گردشگری و مکان های مختلف تاریخی، مذهبی و گردشگری معرفی شده توسط افراد مختلف، دوستان و اقوام پیشنهاد بازدید از این مکان ها، کارشناسان به تاریخچه و دلایل اهمیت این مکان ها اشاره می کنند. زمینه ها و … عامل فراوانی این مکان ها در فضای مجازی.

با توجه به بررسی تکرار این مکان ها در نوروز 1401، مهم ترین دلیل فراوانی این مکان ها در دوره بازبینی در شبکه های اجتماعی، پس از بازدید از تصاویر مکان های گردشگری و پس از پیشنهاد بازدید از آن ها بوده است.

این گزارش تنها به بررسی اماکن گردشگری اعم از اماکن تاریخی و مذهبی، مقابر مشاهیر و اماکن گردشگری می پردازد و منابع طبیعی مانند جنگل، تالاب، پارک و … را در نظر نمی گیرد.

طبق آمار، حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید شیراز و برج میلاد تهران سه مکان مورد توجه کاربران توییتر در نوروز 1401 بوده است.

نوروز مهمترین مقصد گردشگری مجازی است

حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید شیراز و میدان نقش جهان اصفهان سه مکان جذاب برای کاربران اینستاگرام در نوروز 1401 بودند.

نوروز مهمترین مقصد گردشگری مجازی است

تخت جمشید شیراز، برج میلاد تهران و حافظیه نوروز ۱۴۰۱ شیراز سه جاذبه برای کاربران تلگرام داشتند.

نوروز مهمترین مقصد گردشگری مجازی است

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا