اقتصادی

مغز انسان به مثابه یک سازمان اقتصادی است/ساماندهی دانش بنیان ها با کمک ساختار مغز

مغز انسان به مثابه یک سازمان اقتصادی است/ساماندهی دانش بنیان ها با کمک ساختار مغز

مشاور ارشد معاون رئیس جمهور می گوید: در حالی که از ساختار و عملکرد مغز در سازماندهی و مدیریت سازمان های دانش بنیان استفاده می شود، مغز انسان یک موجود اقتصادی با انرژی نسبتاً کم و عملکرد شناختی عالی برای دستیابی به اهداف خود محسوب می شود. علم و تکنولوژی.

به گزارش دنیای 77، سید کمال خراجی در دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی که بزرگترین سمپوزیوم علمی در حوزه علوم اعصاب با حضور جمع کثیری از محققین، صاحب نظران و دانشجویان مراکز علمی و آموزشی کشور و تنی چند از محققین و صاحب نظران می باشد. در علوم اعصاب بیمارستان های مجازی در کشورهای مختلف به مدت سه روز برگزار شد که در آن بیان شد که مغز در قالب شبکه های مدولار خاص (هاب)، اتصالات داخلی هاب ها و بزرگراه ها بین هاب ها کار می کند و افزود: این ساختار به دلیل انرژی مصرفی است. توسط مغز.” کاهش می یابد، زیرا اتصالات طولانی تر بین نورون ها در مغز به آکسون های با قطر بزرگتر و افزایش مصرف انرژی نیاز دارد.

معاون ارشد علم و فناوری رئیس جمهور گفت: بسیاری از فعالیت های مغز به صورت خودکار انجام می شود و به انرژی کمتری نیاز دارد. به طور معمول، مغز از طرحواره ها، کلیشه ها و میانبرهای احساسی استفاده می کند که به پردازش کمتر و در نتیجه انرژی کمتری نیاز دارند.

سازماندهی سازمان های دانش بنیان بر اساس ساختار مغز

خراجی گفت: استفاده از دانش علوم اعصاب و روانشناسی شناختی می تواند به ایجاد مدل های اقتصادی جدید مبتنی بر اقتصاد، سازمان و مدیریت و ساختار و عملکرد مغز کمک کند. به همین دلیل در سال 2017 جایزه نوبل به پروفسور تایلر تعلق گرفت. علاوه بر این، امروزه از ساختار و عملکرد مغز در سازماندهی و مدیریت سازمان های دانش بنیان استفاده می شود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، در بزرگترین سمپوزیوم علمی کشور در زمینه علوم اعصاب، نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، زوال عقل و صرع، تحریک مغز، نوروتکنولوژی، اختلال آسیب مغزی، توانبخشی شناختی نوروژنتیک مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین بیماری عروق ویروس کرونا قلب و اثرات آن بر سیستم عصبی مورد بحث قرار گرفته است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا