جامعه و خانواده

معضل تحویل بیمار به بیمارستان در محدوده شرق تهران/ تفاهم‌نامه‌ اورژانس با بیمارستان خانواده

معضل تحویل بیمار به بیمارستان در محدوده شرق تهران/ تفاهم‌نامه‌ اورژانس با بیمارستان خانواده

رئیس مرکز اورژانس تهران با اعلام اینکه به فکر چاره ای برای کاهش میزان تحویل مجروحان و بیماران به بیمارستان های تهران است، افزود: در محدوده شرق پردیس از میدان امام حسین(ع) نداریم. بیمارستانی که بتوانیم بیماران را در آن بفرستیم.”

در گفت وگویی که با دنیای 77 انجام داد. یحیی صالح طبری وی در خصوص تاخیر در ورود آمبولانس های اورژانس به تهران گفت: باید بیمارستان های دیگری در تهران به ویژه شرق داشته باشیم. از پردیس تا میدان امام حسین، بیمارستانی نداریم که بتوانیم آن بیمار را بفرستیم. بر این اساس، بیماران و مجروحان منطقه یا باید به شهدای تزریش منتقل شوند یا به بیمارستان امام حسین و… منتقل شوند. یعنی در شرق تهران چند بیمارستان داریم که وسعت عظیمی است.

تفاهم نامه با بیمارستان خانواده

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: برای رفع این مشکل با بیمارستان خانواده تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم تا بتوانیم بیمار را به آنها تحویل دهیم و با قیمت بیمه محاسبه کنیم و این اقدام در حال انجام است. دوچرخه.

صالح طبری می گوید: اینها تسکین موقتی است و باید چاره های دیگری اندیشید. انتظار ما این است که بیشتر با بیمارستان ارتباط برقرار کنیم و چرخه تحویل بیمار را تسریع کنیم. در برخی موارد اورژانس بیمارستان واقعا پر است اما باید طوری برنامه ریزی کنیم که مردم کمترین آسیب را ببینند.

آمبولانس حدود سه ساعت در بیمارستان می ماند تا بیمار را تحویل دهد

وی گفت: زمانی که آمبولانس حدود سه ساعت برای تحویل بیمار به بیمارستان تاخیر می‌کند، سه ساعت بدون آمبولانس پایه است و آمبولانس مجاور عملیات آن پایگاه را پوشش می‌دهد و به همین ترتیب سایر آمبولانس‌ها همدیگر را پوشش می‌دهند. عملیات به دلیل شرایط ترافیکی، تهران شهری نیست که بتوانیم به سرعت آمبولانس پنج کیلومتری بفرستیم. گاهی به دلیل وسایل نقلیه سنگین، پنج کیلومتری تهران با 40 کیلومتری شهرهای دیگر برابری می کند. بر این اساس به نظر می رسد با تعامل دو سویه اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی نیازمند اقدامات موثرتری باشیم.

علت تاخیر آمبولانس اورژانس در بیمارستان در حال بررسی است

صالح طبری می گوید: البته تاخیر آمبولانس اورژانس در مثلث بیمارستان مشکلی است که باید حل شود، گاهی نمی توان بیمارستان را مقصر دانست و در بیمارستان شلوغ تحویل بیمار به تاخیر می افتد. این پرونده باید مورد بررسی و رسیدگی دقیق قرار گیرد. آمار بستری شدن در بیمارستان باید در دسترس باشد تا مشخص شود چرا بیمار به بیمارستان دیر می آید. سپس باید با بیمارستان ها برای حل مشکل کار کنیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا