جامعه و خانواده

مزایای استفاده از آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان

مزایای استفاده از آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان

با وجود تعهد ما به یادگیری در کلاس و زندگی اجتماعی همراه آن ، شواهد نشان می دهد که در شرایط خاص مانند امروز ، که شیوع بیماری Covid 19 باعث تعطیلی ناگهانی مدارس می شود ، آموزش آنلاین با کیفیت بالا می تواند تجارب دانش آموزان را افزایش دهد و نتایج یادگیری خوبی داشته باشد.

به گزارش دنیای 77 ، واقعیت این است که در ابتدای شیوع کرونا شرایط طبیعی نبود. دانش آموزان با تعطیلی ناگهانی مدرسه گیج شدند. معلمان برای مقابله با این وضعیت ملی به اندازه کافی آموزش ندیده بودند و زیرساخت های فناوری برای آموزش آنلاین نیز به خوبی آماده نشده بودند. در این بین ، فعالیت های زیادی برای طراحی دوره های آموزشی آنلاین انجام شد.

مدارس به زودی از تهدید به عنوان فرصتی برای ارائه خدمات آموزش آنلاین استفاده کردند. زیرا باید زمینه فراهم می شد تا مدارس به طور ناگهانی بسته شوند تا اختلالی در آموزش ایجاد نشود. اگر زندگی در چنین شرایطی به حالت عادی برگردد ، آیا همه می گویند: “عالی بود؛” آیا می خواهم این آموزش را ادامه دهم؟

آموزشهای آنلاین دارای مزایا و معایبی هستند که در زیر توضیح خواهیم داد.

مزایای استفاده از آموزش آنلاین برای دانشجویان

آموزش آنلاین با زندگی دیجیتالی دانش آموزان سازگار است. بسیاری از نوجوانان و برخی از کودکان امروز وقت زیادی را در اینترنت می گذرانند. روزانه با دوستان و آشنایان در شبکه های اجتماعی و پیام های تلفن همراه از بازی های رایانه ای آنلاین چت کنید. حال ، اگر بچه ها می خواهند وقت خود را در اینترنت سپری کنند ، چرا از این فرصت برای آموزش و تعامل معلمان و دانش آموزان استفاده نمی کنید؟

آموزش بصری یادگیری آنلاین: تماشای تصویر ویدئویی به جای خواندن متن نوشتاری ، دانش آموزان را به حواس مختلف جذب می کند و یادگیری را تعمیق می بخشد.

– یادگیری آنلاین مانند یک بازی است: به این معنا که از بازی و عنصر سرگرم کننده می توان برای جلب توجه بیشتر مخاطب و افزایش انگیزه او برای یادگیری استفاده کرد. بسیاری از ابزارهای آنلاین ظاهری جالب و سرگرم کننده دارند و دانش آموزان می توانند مطالب سخت را به روشی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده بیاموزند.

آموزش آنلاین موبایل: شما می توانید در هر زمان و در هر مکان از تلفن همراه خود به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنید. با توجه به اینکه کودکان ، به ویژه نوجوانان به طور فزاینده ای به تلفن های همراه و اینترنت دسترسی دارند ، چرا از پتانسیل یادگیری آنلاین که همیشه در دسترس مردم است برای راحتی یادگیری استفاده نمی کنیم؟

موانع استفاده گسترده از امکانات یادگیری آنلاین

– گروهی از دانش آموزان به دستگاه های دیجیتال و اینترنت دسترسی ندارند: متأسفانه دانش آموزانی در مناطق محروم و محروم هستند که به تلفن های همراه و اینترنت دسترسی ندارند.

– مطالب و وقت معلمان برای ایجاد برنامه درسی: معلمان باید وقت زیادی را صرف یادگیری نحوه استفاده از نرم افزار و نحوه ایجاد برنامه درسی مناسب کنند. همچنین ، یادگیری آنلاین روش ها و ویژگی های خاص خود را دارد که نیاز به آموزش و تجربه دارد.

یادگیری اجتماعی: وقتی محیط اجتماعی یادگیری و تعامل با دیگران بوجود می آید عمیق تر و ماندگارتر است. فضای سنتی کلاس تئاتر تئاتر فضایی برای تعامل ، گفتگو و یادگیری اجتماعی ایجاد می کند که برای دانش آموزان بسیار مهم است.

– از وضعیت و سلامتی دانش آموزان بی اطلاع هستند: وقتی دانش آموزان شخصاً و از نظر جسمی در كلاس حاضر می شوند ، معلمان می توانند درک بهتر و عمیق تری از سلامتی و خلق و خوی آنها داشته باشند. از دور و پشت صحنه ، آگاهی از احساسات ، روحیه و سلامتی دانش آموزان که تأثیر مستقیمی در یادگیری آنها دارد ، کار آسانی نیست.

ارتباطات ذهنی و اجتماعی: یکی از اهداف آموزشی مدارس ، آموزش است. اهداف مهم دیگر آموزش و پرورش ارتقا health سلامت روان ، تعامل اجتماعی و رشد عاطفی و اخلاقی است که تنها از طریق ارتباط مستقیم با معلمان و سایر دانش آموزان حاصل می شود.

برنامه و انحراف از برنامه: این مدرسه فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا در ساعات مشخصی از روز فعالیتها را یاد بگیرند و انجام دهند و این روند را مطابق با الگوهای ثابت ، نظم و قاعده در ذهن دانش آموزان مستقر تکرار کنند. خارج شدن از الگوی مدرسه عادی در حین یادگیری آنلاین ، که می تواند هر شبانه روز و در هر مکان با هر میزان توقف و مسافت اتفاق بیفتد ، این نظم و تعادل را نشان می دهد و دانش آموزان را بدون برنامه و گیج می کند.

به گزارش دنیای 77 ، مانلی نورایی ، استاد مدیریت منابع انسانی ، در مقاله ای که در جلد هفدهم شماره 1 اکتبر 2011 مجله مدرسه Farda اتریش منتشر شد ، نوشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا