عمومی

مخالفت با تفویض اختیار به شهردار گرگان/ ضعف در پرونده های حقوقی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مخالفت با تفویض اختیار به شهردار گرگان/ ضعف در پرونده های حقوقی - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، دستور بررسی نامه و لایحه عصر شنبه با حضور یکصد و دومین جلسه رسمی و علنی اعضای شورای شهر گرگان، شهردار و مدیران شهری گرگان برگزار شد.

در این جلسه لایحه شهرداری در خصوص خرید سهام یک بانک مطرح و با سه رای موافق در کمیسیون اداری مالی شورا به صحن علنی شد.

شهرداری در لایحه فوق با توجه به اینکه اکثر شهرداری ها در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها سهامدار بانک های تخصصی هستند تا سقف 50 میلیارد ریال اعتبار برای خرید سهام بانکی از موجودی حساب ها درخواست کرده است. شهرداری ها

این لایحه توسط رئیس شورا به رای گذاشته شد که در نهایت حداکثر رای نیاورد و به تصویب نرسید.

پس از آن لایحه شهرداری در خصوص «افزایش اعتبار ردیف هزینه های پرونده بودجه سال جاری» ارائه شد.

مهران کاظم نژاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص این لایحه گفت: پرونده های حقوقی تشکیل شده علیه شهرداری به ویژه در خصوص املاک به شهرداری اطلاع رسانی شود.

حمیدریجا آگامولایو یکی دیگر از اعضای شورای شهر گرگان نیز گفت: تعداد پرونده های حقوقی زیاد است و می تواند شهرداری را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین اعضای شورا باید نسبت به مسائل حقوقی آگاهی داشته باشند تا بتوانند در زمینه حمایتی به شهرداری کمک کنند. شرایط پشتیبانی، علاوه بر وظایف خود.

حسین رضاییان مدیر مالی شهرداری گرگان در تشریح این لایحه اظهار داشت: شهرداری در برخی موارد فرصت زیادی برای پرداخت هزینه دادرسی ندارد و در صورت نبود خط اعتباری ممکن است پرونده طی شود. به ضرر شهرداری است.

وی افزود: اگر لایحه افزایش اعتبار ردیف هزینه دادرسی بودجه تصویب نشود و بخواهیم هر پرونده را به صورت جداگانه در شورا مطرح کنیم، وقت خود را تلف می کنیم.

ضعف شهرداری گرگان در دفاع از پرونده های حقوقی

صفرعلی یکی دیگر از اعضای شورای شهر گرگان با تاکید بر اینکه شهرداری در دفاع از پرونده های حقوقی ضعیف است، پیشنهاد همکاری دائمی بسیاری از وکلا یا قضات مجرب برای دفاع از پرونده های شهرداری را داد.

وی به حوادث ساجه پدر، جهان نما و میدان مدرس اشاره کرد و خواستار فعال شدن کمیسیون معاهده شورا شد.

در نهایت دو فوریت این لایحه به تصویب رسید و لایحه اصلی شهرداری مبنی بر تمدید قانونی بودن ردیف هزینه دادرسی در بودجه سال جاری با هفت رای موافق به تصویب رسید.

مخالفت اعضای شورا با لایحه تفویض اختیار به شهردار گرگان

در ادامه لایحه تفویض اختیارات شهرداری تقدیم محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان شد. شهردار گرگان در بخشی از این لایحه از نمایندگان مراجع در زمینه تصویب و اجرای معاملات در سال 1401 تا سه برابر میانگین تراکنش برای اعتبارات جاری و میانگین اعتبار معاملاتی برای اعتبارات عمرانی تا سقف 6 درخواست می کند. زمان امانت اجرای پروژه های عمرانی تا سقف 120 میلیارد ریال از حسابی به حساب دیگر یا واریز از حساب شهرداری به شرکت ها و بالعکس تا سقف 50 میلیارد ریال و در برخی موارد دیگر.

ناصر گرزین و زهرا نورا تنها اعضای موافق با لایحه تفویض اختیار به شهردار بودند و سایر اعضا به دلایل مختلف با این لایحه مخالفت کردند و به این ترتیب سیدالنگی نتوانست اکثریت رای اعضا را به دست آورد. شورای شهر گرگان برای نمایندگان مرجعیت.

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر سه لایحه شهرداری در خصوص کمک مالی به شهروندان، نامه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش و خانواده و رسیدگی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان را ارائه کردند. . نامه رئیس هیئت سالمندان و معلولان کشور و شهرستان گرگان در خصوص کمک به باشگاه بانوان جوانان گرگان برای برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال جوانان با حمایت مالی از تیم والیبال نشسته موافقت شد.

دکمه بازگشت به بالا