ورزش

مجلس به شروع لیگ فوتبال ورود می کند/ انتقاد از رویه وزارت ورزش – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مجلس به شروع لیگ فوتبال ورود می کند/ انتقاد از رویه وزارت ورزش - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، احمد علیرضا بیگی با اشاره به از سرگیری رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: وزیر بهداشت از چند روز پیش گفتگویی داشت و اظهار داشت که آنها برای بازسازی دوباره تحت فشار هستند و وزارت ورزش در حال پیگیری لیگ برتر است. بسیار گران خواهد بود و اکنون 15 از 11 تیم حاضر در لیگ برتر مخالف برگزاری لیگ هستند و این نشان می دهد که موضوع فقط ورزش نیست و تصمیمات بدون وقایع ورزشی و ورزش بر روند ورزشی تأثیر گذاشته است.

BG گفت: “متأسفانه ، به جای داوری در ورزش ، وزارت ورزش برای تیم خود وارد عدالت فوتبال شده است و عدالت فوتبال را خراب کرده است و متأسفانه دولت در این زمینه شکست خورده است.” ورزش و اقتصاد نتوانسته اند بالاترین دستورات رهبری در خصوص خصوصی سازی را رعایت کنند و بعضی اوقات می بینیم که دولت مانع این روند است و دولت باید برای غنی سازی زندگی مردم تلاش کند ، ما باید در اقتصاد و ورزش یک فضای رقابتی ایجاد کنیم ، اما اکنون شاهد روابط سرکوبگرانه هستیم.

در مورد تیم رسمی ، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: “متأسفانه تیم دولتی به یک داستان طولانی تبدیل شده است و همانطور که قبلاً هم گفتم ، دولت در مقابل نقل و انتقالات مقاومت کرد و به نوعی ، بازی ما به ستون فقرات وزارت فوتبال تبدیل شده است.” این منجر به بی عدالتی در فوتبال می شود و اکنون جلسه لیگ برتر با مخالفت 1 تیمی لیگ از 15 تیم ، این ذهنیت را ایجاد می کند که وزارت ورزش به نفع یک تیم خاص کار می کند و به نوعی موفقیت تیم دولت را عملکرد مثبتی می داند. این نگرش ملی هواداران فوتبال را دلسرد کرده است و ما باید از دستورات رهبر برتر پیروی کنیم و با واگذاری این تیم ها بازی را به کشور برگردانیم.

استاندار سابق آذربایجان شرقی در مورد تشکیل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: “دولت در حال تغییر است و وزارت ورزش سعی دارد با تهیه قانون اساسی خود را در این تیم نگه دارد و فیفا از این امر آگاه است و از آن جلوگیری می کند.” وزارت ورزش نباید درگیر مسائل مربوط به فوتبال خرد باشد و این مداخلات باعث دلسردی مردم خواهد شد و مردم خواهند دید که فوتبال ما در یک فضای عدالت محور قرار ندارد و قطعاً این روند تغییر خواهد کرد و باید شاهد یک فضای واقعی ورزشی در ورزش باشیم.

نماینده مجلس ، احمد علیرضا بیگیو همچنین با اشاره به فساد در فوتبال خاطرنشان کرد: “متأسفانه آمار نجوم در فوتبال به دلیل اصلی فساد تبدیل شده است و اکنون ما با مسئله حامیان مالی در رسانه روبرو هستیم که به وضوح از سوی وزارت ورزش حمایت می شوند.” و همین حامیانی که با مدیریت خانواده همکاری می کنند یکی از دلایل فشار وزارت ورزش برای برگزاری لیگ برتر است. امروز تصمیمات اتخاذ شده در زمینه فوتبال تحت تأثیر این اسپانسرها قرار گرفته است و اگر به دنبال منافع شخصی در انتخاب این اسپانسر نبود ، چنین حمایتی را مشاهده نمی کردیم و البته می خواهم توضیح دهم که نمی خواهم فساد را به وزیر ورزش بگویم. بلکه این یک سیستم مدیریت فاسد است و وزارت ورزش به دلیل کار تیمی و مشارکت در فدراسیون ، ناآگاهانه وارد فدراسیون می شود.

نماینده مردم تبریز از ورود خود به مجلس با موضوع لیگ برتر خبر داد و گفت: “اگر فکر می کنیم برگزاری لیگ برتر به سلامتی مردم آسیب می رساند و باعث آسیب می شود ، باید وارد این موضوع شویم و از منافع مردم محافظت کنیم.” ما اجازه نخواهیم داد که افراد غیر انتفاعی سلامت جامعه را به خطر بیاندازند و از وزارت ورزش سوالی در مورد اثربخشی وزارت ورزش ، مدیریت تیم در فوتبال و دسترسی به تصمیمات فدراسیون خواهیم داشت و اطمینان خواهیم داد که به این بی عدالتی ها توجه نشده است.

دکمه بازگشت به بالا