عمومی

مجلس باید در عملکرد خود نشان دهد که در راس امور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،

صفالیا هرندی ، عضو شورای تجزی اعزامی می گوید: رهبر انقلاب سیاست استراتژیک مجلس یازدهم را بر اساس سنت گذشته تعیین کرده بودند. وی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهم مجلس ملی را تشویق می کند.

صفر هرندی اظهار داشت: این پیام اصلی نوعی راه آهن برای جنبش مقننه در 4 سال آینده براساس اصول و اصول این دستورالعمل اساسی است.

مجلس باید با عملکرد خود نشان دهد که مسئولیت آن را بر عهده دارد

صفر هرندی همچنین درباره ضرورت رئیس مجلس گفت: “موضع گیری که امام خمینی در مجلس داده است ، که در رأس آن قرار دارد ، به جایگاه مجلس اشاره دارد ، جایی که نمایندگان مردم باید نسبت به هر کس دیگری احتیاط کنند.” نکته مهم این است که متناسب با ذهن باشد.

وی افزود: مهارت ها و شاخص های شایستگی افراد به عنوان نماینده دارای اهمیت است و شناخت شغل مناسب برای کار نماینده از اهمیت برخوردار است. اشتغال ، تولید ، حفظ ارزش پول ملی ، جلوگیری از زیاده روی در جامعه برای نماینده مهم است و باید بتواند نیازهای افراد جامعه را تأمین کند. نماینده باید از درگیری های غیر ضروری با سرمایه و دولت کشور دوری کند ، زیرا دولت نباید منصوب شود بلکه باید مطابق با دین دوست داشته باشد و نه علیه دولت.

عضو شورای خلع سلاح اعزامی افزود: باید انتظارات مردم در مجلس به خوبی برآورده شود ، زیرا نارضایتی مردم از مجلس در انتخابات خود مؤثر خواهد بود ، بنابراین نمایندگان باید مثلاً برخی سیاست ها را در صدر سیاست خود قرار دهند. اصول کلی مدیریت باید با شورای اعزامی مشورت داشته باشد ، اما اکنون به نظر می رسد که اصول کلی سیستم به درستی اجرا نمی شود ، بنابراین باید راه آهن را با اجرای قوانین تضمین کرد.

صفر هرندی اظهار داشت: همانطور که رهبری درباره موضوع عدالت گفتند که ما در عدالت اشتباه کرده ایم ، بخشی از آن در زمینه عدالت کار می کند ، بنابراین یکی از کارهایی که مجلس می تواند انجام دهد این است که اشاره کند که در تهیه تسهیلات برای پرونده های اختلاس دخیل است ، بنابراین پارلمان می تواند در اجرای ترتیبات اداری برای محاکمه یاری کند.

مجلس باید با عملکرد خود نشان دهد که مسئولیت آن را بر عهده دارد

حسین مظفر ، عضو شورای خلع سلاح اعزامی ، در پیوند ویدئویی اظهار داشت: “امام عناصر و الزاماتی را که نشان از مسئولیت های پارلمان وی است ، به روشنی مشخص کرده است.” یکی خلوص نمایندگان است ، به طوری که جامعه به هواداران و صاحبنظران نیاز دارد ، دیگری اهمیت حفظ نظم و انضباط در مجلس و مشارکت فعال در کمیسیون های مجلس و پیروی از موضوعات مطرح شده در جامعه.

وی افزود: باید این قانون متناسب با اوضاع کشور و نیازها و دردهای جامعه ساخته شود.

نظارت مجلس بر عملکرد دولت نیر بسیار مهم است و تصویب قانون باید براساس سیستم نظارتی مجلس انجام شود که این امر می تواند مجلس را مؤثرتر و برتری مجلس کند. و مثل زمان باش

حسین مظفر ، عضو شورای ابطال کمپین گفت: “به گفته امام ، چشم انداز مجلس باید بر اساس پیشرفت جامعه و نسل های حال و آینده باشد.” به رسمیت شناختن وضعیت کشور باید به گونه ای باشد که دستورالعمل ها به گونه ای باشد که عدالت را رصد کند و مردم را راضی کند.

دکمه بازگشت به بالا