اقتصادی

مبانی قانونی طرح برق مجانی چیست؟

مبانی قانونی طرح برق مجانی چیست؟

برق رایگان آرزویی است که سالها در قالب مجوزهای قانونی منتظر آن بوده ایم ، رویایی که 30 میلیون نفر را در بر می گیرد و سرانجام تا یک ماه و نیم دیگر تحقق می یابد.

به گزارش دنیای 77 ، پروژه برق امید با هدف کاهش هزینه برق راه اندازی شد که در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت و یک اتفاق اقتصادی برای دولت محسوب می شد ، اما ارزیابی گسترده آن مورد استقبال مشتریان قرار گرفت. رو به زوال است.

البته چندین سال است که وزارت نیرو به دنبال پروژه های تشویقی برای کاهش هزینه های برق است و برنامه های مختلفی مانند پاداش دادن به مصرف کنندگان کم و ایجاد برنامه های آموزشی و فرهنگی را اجرا کرده است.

کاهش هزینه برق و فرهنگ سازی البته برای اقتصاد و صنعت برق کشور مهم است و مهمترین نکته برای بهبود استفاده از برق دانستن واحد مشتری یا کیلووات ساعت است. برق از حامل های انرژی ملی که مردم روزانه از آن استفاده می کنند ، ارزش بیشتری دارد. و پاسخگوی طیف گسترده ای از انرژی انسانی است.

دانستن ارزش هر واحد مصرف برق می تواند حساسیت آنها را نسبت به مصرف برق افزایش داده و این توان گرانبها را اصلاح کند و بدانید که هر کیلووات ساعت برق که مشتریان خانه حدود 70 تومان پرداخت می کنند ، 270 برابر شارژ تلفن همراه و 10 وات نور است. معادل 100 ساعت استفاده از لامپ.

همچنین 3 تا 4 کیلووات ساعت برق و حدود 700 گرم آلاینده زیست محیطی برای هر متر مکعب سوخت گاز یا سوخت معادل دیزل تولید می شود. در همین حال ، رجبی مشهدی ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر امور خارجه خاطرنشان كرد كه یكی از اصلی ترین راهكارها برای بهبود مصرف برق تمركز بر بخش برق تجهیزات الكتریكی و انتخاب تجهیزات الكتریكی با درجه بالا مانند A و A + است. این امر سال به سال هزینه برق را کاهش می دهد.

وی راه حل دیگری را به عنوان راه حلی برای استفاده صحیح و به موقع از وسایل برقی ذکر کرد ، به عنوان مثال فاصله دیوار تا یخچال باید حداقل 15 سانتی متر باشد و کولرهای آبی را بچرخانیم و دمای خنک کننده کولرهای گازی را 24 تنظیم کنیم. همچنین استفاده از وسایل برقی باید به ساعات کم مصرف با شارژ برق بالاتر منتقل شود ، مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، اتو و جاروبرقی با شارژ برق پایین.

این کار یک ماه و نیم دیگر ادامه خواهد داشت

به گفته سخنگوی صنعت برق ، در اولین فرصت و حداکثر در ماه آینده وضعیت مشتری صنعت برق از طریق پیام کوتاه به آنها اطلاع داده می شود تا آنها را در مورد استفاده و استفاده خوب ، کم هزینه یا گران بودن آنها مطلع سازد.

وی درباره زمان اجرای طرح به دنیای 77 گفت: این طرح از ابتدای آبان ماه اجرا می شود.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه ای برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است؟ وی اظهار داشت: این طرح در مدت میان مدت و بلند مدت فواید زیادی برای صنعت برق کشور دارد که در کوتاه مدت ممکن است درآمد صنعت برق را کاهش دهد اما این طرح به گونه ای طراحی شده است که کاهش هزینه در اصلاح سرمایه گذاری تأثیرگذار خواهد بود. بتوانید آن را جبران کنید.

این پروژه برای چه کسانی است؟

این کشور در حال حاضر 30 میلیون مشتری خانگی دارد که به دو دسته تقسیم می شوند: “زیر مدل” و “بیشتر از مدل” که تعرفه خاصی برای آنها تعریف شده است. در حال حاضر 85٪ از مشتریان در جیراگو به مصرف کننده برق تبدیل می شوند و تنها 15٪ بیشتر از هزینه های تعیین شده در برنامه نیروگاه عمید ، مشتریان جیراگو نیز به دو دسته تقسیم می شوند: هزینه خوب و کم هزینه.

طبق برنامه قدرت امید ، 30 میلیون مشتری از تخفیف 100 درصدی قیمت برق بهره مند می شوند که از این تعداد حدود 1.5 میلیون مشتری در این محدوده هستند و تا زمانی که هزینه کمتری را حفظ کنند ، از تخفیف 100 درصدی بهره مند می شوند. مطمئناً ، مصرف کنندگان مصرف کننده می توانند با بررسی نکات مشترک به یک جرگه کم مصرف برسند و از تخفیف 100 درصدی در مصرف برق بهره مند شوند ، زیرا تعرفه های برق منسوخ شده و این مزایای اقتصادی برای خانوارها دارد زیرا مصرف کنندگان هزینه های برق خود را کاهش می دهند. به عنوان مثال ، اگر مشتریان 10٪ مصرف برق خود را کاهش دهند ، 20٪ مصرف برق و اگر 20٪ مصرف برق را کاهش دهند ، 40٪ مصرف برق را کاهش می دهند.

قانونی برای کمک به مردم

در همین حال ، مجلس دیدگاه مثبتی در مورد این طرح دارد. کاظم دلخوش ، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به دنیای 77 گفت: تبصره 99 قانون بودجه با هدف کاهش هزینه ها و تشویق به استفاده از کالاها و خدمات یارانه ای طراحی شده است. O ، منطقه جغرافیایی ، نوع فرزندخواندگی و تشریفات مصرف کنندگان ، نسبت اتلاف انرژی ، بخش انرژی و تشریفات مصرف کنندگان ، وزارت نیرو و برخی دیگر از مدیران اجرایی برای تنظیم هزینه برق و قیمت برخی از خدمات دیگر برای کمتر از یک دوره خاص. اجازه گرفت صفر را کم یا کم کنید.

وی گفت: در این حالت به دولت اجازه داده شد قیمت های ترجیحی را با توجه به منطقه جغرافیایی ، نوع ، مقدار و زمان استفاده براساس یادداشتی در بند C قانون هدفمندی یارانه ها در مورد قیمت برق و گاز طبیعی اعمال کند. اجرای این طرح و کاهش حداکثر هزینه باعث کاهش فشار بر شبکه برق می شود و در نتیجه تلفات ترانسفورماتورهای برق سوزاننده و موارد مشابه کاهش می یابد.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفتند که این طرح می تواند به فقرا که هزینه کمتری نیز دارند کمک کند. وی گفت: “پروژه برق امید پروژه خوبی است زیرا 300 میلیون نفر را درگیر می كند ، اما دست خالی خواهد بود.” و هیچ ویلای تفریحی وجود نخواهد داشت.

به گفته وی ، با اجرای این طرح ، هزینه های حداکثر حد نصاب تعیین شده تشویق می شود تا هزینه های آنها در برنامه آنها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: برای ساخت حدود 1500 مگاوات نیروگاه حداقل 25 تا 30 هزار کرور اعتبار مورد نیاز است ، اجرای این پروژه باعث کاهش سرمایه گذاری در نیروگاه ها و استفاده بهینه از منابع مالی محدود در کشور می شود و حتی می توان از بهترین استفاده از این پروژه برای جلوگیری از خاموشی استفاده کرد. استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این طرح منافع دولت را نیز تأمین می کند ، اضافه کرد: این طرح می تواند برای خانواده های کم درآمد و افرادی که توانایی پرداخت آن را ندارند ، موثر باشد و بار سربار آنها و همچنین صنعت برق کشور را کاهش دهد. این کمک خواهد کرد زیرا هرچه ما کمتر هزینه کنیم ، دولت نیز هزینه کمتری خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا